


Integrera Woocommerce med Rule och optimera din digitala kommunikation
Woocommerce är WordPress flexibla e-handelsplattform och en av våra integrationer som gör det dagliga arbetet enklare för e-handlare. Med Woocommerce pluginet förvandlar du din WordPress-sida till en e-handel med hjälp av bara några få klick. När du integrerar Woocommerce med Rule kan du utnyttja värdefull kunddata för att personalisera kundresan med ditt varumärke och öka din konvertering. Med vår senaste WooRule uppdatering har du numera full frihet och kan själv administrera vilken data som skickas från din Woocommerce butik till ditt Rule konto. För att maximera kraften i våra funktioner kan du även ta hjälp av en digital byrå som är specialiserad på e-handelsplattformar som vår partner Woocommerce, för att få fram rätt strategi för just ditt företag. Via inställningar i Woocommerce kan du enkelt bygga en skräddarsydd integration mellan din e-handelsbutik och Rule.
Utnyttja viktig orderdata
Utnyttja orderdata insamlad från e-handelssidan och personalisera din digitala kommunikation. När du integrerar Woocommerce med Rule skickas orderdata såsom senaste köpen, vilka produktkategorier kunden har visat intresse för och övrig order-relaterad data, från din Woocommerce butik till ditt Rule konto. Med hjälp av orderdatan kan du skapa kundsegment och personanpassa erbjudanden och rekommendationer. Genom att utnyttja relevant data kan du öka din e-handelsförsäljning.

Automationer baserat på köp
I Rule kan du skapa upp automatiserad kommunikation som triggas på data från din Woocommerce butik med vårt Marketing Automation verktyg. Du kan exempelvis skicka snygga orderkvitton och andra transaktionsmeddelanden. Vårda och bygg djupare kundrelationer genom att skicka automatiska uppföljningsmail baserat på tidigare köp. Lägg upp en Marketing Automation strategi för att få en kund till en upprepande kund, till en lojal varumärkesambassadör.

Avancerad kommunikation
Genom vår avancerade teknik kan du ta personaliserad kommunikation ett steg längre och hyper-personalisera dina budskap. Vid hyper-personalisering används en komplexare teknik som tar hänsyn till data som browsing- och beteendedata för att tolka besökarens intentioner. Detta möjliggör skräddarsydd kommunikation genom hela kundresan med ditt varumärke. Rule återrapporterar även till din Woocommerce-butik så att du kan anpassa budskapen på sajten efter uppvisad aktivitet i Rule. Integrera Woocommerce plattformen med Rule och övriga affärssystem, för ökad effektivitet och slagkraftigare marknadsföring via din Woocommerce butik.

Ta vara på möjligheterna med vår integration
Utöka kundklubben och bygg lojalitet
Rules plattform erbjuder olika lösningar för CRM och med hjälp av Woocommerce integrationen kan du utnyttja dem ytterligare. Fånga upp nya prenumeranter och kundklubbsmedlemmar från din e-handel och skicka dessa automatiskt in till ditt Rule konto. Med vår Woocommerce och Rule integration automatiseras processen mellan din e-handelsplattform och konto i Rule, så att du smidigt kan utöka prenumeranter och kundklubbsmedlemmar. Vårda medlemmar och bygg lojalitet genom personanpassad kommunikation.

Skicka ett automatiskt meddelande när en besökare har övergivit varor i sin varukorg. Cart Abandonment marknadsföring är en kraftfull strategi som visat på hög konvertering och ökad försäljning. När besökaren har kommit så pass långt i köpprocessen att den lämnat ifrån sig värdefull data, kan du med hjälp av vår Rule och Woocommerce IT integration ta tillvara på den och smidigt uppmuntra till genomförande av köp.

Tillåt besökare att bevaka varor och skicka en Back in stock avisering när en vara är åter i lager. När en besökare tänkt genomföra ett köp och upptäcker att den önskade varan är slut i lager, finns det bara en sak som kan vända shoppingupplevelsen. När du integrerar Woocommerce med Rule kan du automatiskt upplysa kunden om att det nu är fritt fram att gå in och beställa. Vår avancerade teknik håller isär när en kund har flera bevakningar samtidigt och ser till att back in stock datan är 100% synkad.

Öka din försäljning genom att kombinera din e-postkommunikation med SMS utskick. Genom att inkludera SMS i din marknadsstrategi når du kunden i exakt rätt ögonblick och med en öppningsgrad på över 90%. Med hjälp av ett kraftfullt SMS verktyg möjliggör vi personaliserad SMS kommunikation baserad på data hämtad från Woocommerce, likaså med email. Maximera din digitala marknadsföring och skapa ett samspel mellan email och SMS bland dina automatiserade budskap.

När en kund har börjat tappa intresset och visar på mindre engagemang, är det hög tid att försöka fånga kundens intresse igen. Genom vår integration mellan Rule och Woocommerce kan du samla värdefull data kring aktivitet, engagemang och kundbeteende. Denna data kan sedan användas till att skapa personaliserad och strategisk Win Back kommunikation, för att vinna tillbaka kundens intresse. Minska antalet förlorade kunder med hjälp av automatiserade Win Back meddelanden.
