Överträffa kundens förväntningar med hjälp av
hyper-personalisering

I dagens snabbfotade klimat förväntar sig kunder personaliserat innehåll. Dagarna med generiska budskap är över. Det bästa sättet att behålla dina besökares uppmärksamhet är genom personlig kommunikation och en anpassad upplevelse. Enligt en undersökning från Epsilon indikerade 90% av de tillfrågade att personalisering är tilltalande. Hyper-personalisering använder data som grund för att leverera högst personliga budskap till konsumenter vid varje kontaktpunkt.

Hur skiljer sig hyper-personalisering gentemot “vanlig” personalisering?

Personalisering fokuserar på enklare kunddata som t ex namn eller köphistorik. En vanlig implementation är att kundens namn används i ett mail eller att ett företag skickar produktrekommendationer. Vid hyper-personalisering används en komplexare teknik som tar hänsyn till beteende- och realtidsdata som browsing beteende och engagemangsdata för att tolka deras intentioner. Detta resulterar i kommunikation som blir mer anpassad till sammanhang och kontext. Vilket leder till bättre konvertering.

Segmentering
samla-data

Hur fungerar hyper-personalisering i Rule?

Datan du samlar hjälper dig förstå dina kunder och är till grund för dina hyper-personaliserade budskap och upplevelser. Med hjälp av Rule’s användarvänliga filterbyggare kan du segmentera medlemmar baserat på beteende, uppvisad aktivitet och annan valfri data som du samlat från dina medlemmar. I Rule kan du segmentera på oändliga datapunkter. Kombinationen av värdefull data och fördjupad segmentering öppnar upp för hyper-personalisering.

Hur kan ditt företag dra nytta av hyper-personalisering?

Då studier visar att konsumenter numera förväntar sig och kräver att företag börjar leverera högst personanpassade upplevelser är det dags för företag att ta personalisering till nästa nivå. Hyper-personaliserade budskap visar på betydligt högre öppningsgrad och engagemang vid e-postmarknadsföring och Marketing Automation. En hög öppningsgrad och högt engagemang från dina mottagare resulterar i högre lönsamhet och bättre resultat på din e-postmarknadsföring. Företag förstår vikten av att behålla sina kunder och bygga kundrelationer. Glada kunder blir lojala kunder och lojala kunder är nyckeln till företagets succé.

hyper-personalisering

Vill du komma igång med Rule?

Testa vår plattform gratis i 30 dagar och upptäck hur smidigt det är med segmentering och att skapa mail i vår campaign-editor! Skapa ett konto via knappen nedan.