fbpx

Rule anti-spam policy

Woocommerce integration

På Rule tar vi tillstånd mycket allvarligt. Genom att skapa ett konto hos Rule och godkänna våra användarvillkor, godkänner du även vår policy mot spam.

Lagen är inte tillräcklig, det är tillåtelse som räknas

Trots att CAN-SPAM-lagarna är ett steg i rätt riktning för att minska spam-problemet, känner vi att de inte går tillräckligt långt. Vår definition av skräppost, går utöver lagen i de flesta länder och omfattar vad vi anser vara sannings-tillstånd för e-postmarknadsföring.

Spam är ett e-postmeddelande som du skickar till någon som inte har gett dig sitt direkta tillstånd att kontakta dem, om e-postmeddelandets aktuella ämne. Men det räcker inte. Tillstånd är ett luddigt ord som är öppet för tolkning. Låt oss här nedan sammanställa specifika scenarier för att klargöra vad som innebär Spam och inte utgör tillstånd.

Vilken typ av e-postadresser är OK att skicka till med Rule?

För att skicka e-post till någon som använder Rule, måste du klart ha fått tillstånd till det. Detta kan göras genom:

  • En prenumerantfunktion, exempelvis ett nyhetsbrev på din webbplats.
  • En incheckningsruta på ett formulär. Den här kryssrutan måste inte kontrolleras som standard, den som fyller i formuläret måste frivilligt markera kryssrutan för att visa att de vill höra från dig.
  • Om någon fyller i ett offlineformulär som en undersökning eller går med i en tävling, kan du bara kontakta dem om det förklarades att de skulle kontaktas via e-post OCH de kryssat en ruta som indikerar att de skulle vilja kontaktas.
  • Kunder som har köpt från dig inom de senaste 2 åren.
  • Om någon ger dig sitt visitkort och du har förklarat dem att du kommer att vara i kontakt via e-post, kan du kontakta dem. Om de släppte sitt visitkort i en fiskbåge vid en mässa måste det finnas ett tecken som anger att de kommer att kontaktas via e-post.

I grund och botten kan du bara maila till någon som klart har gett dig tillåtelse att maila dem specifikt om ämnet du kontaktar dem om.

Vilken typ av e-postadress är INTE OK att skicka till med RuleMailer?

Här är några exempel nedan för att vi ska vara kristallklara. Genom att använda Rule godkänner du att du inte importerar eller skickar till någon e-postadress som:

  • Du har inte explicit, bevisligt tillåtelse att kontakta i förhållande till ämnet för det e-postmeddelande du skickar.
  • Du har köpt, lånat, hyrt eller på något sätt förvärvats från tredje part, oavsett vad de hävdar om kvalitet eller tillstånd. Du måste få tillstånd själv.
  • Du har inte kontaktat via e-post de senaste 2 åren. Tillståndet åldras inte bra och dessa personer har antingen ändrat e-postadress eller kommer inte ihåg att ge sitt tillstånd i första hand.
  • Du skrapade eller kopierade och klistrade från webben. Bara för att folk publicerar sin e-postadress betyder inte att de vill höra från dig.

Visst, vissa av dessa personer kanske har gett dig sin e-postadress, men det som saknas är ditt tillstånd att maila dem kommersiella meddelanden. Sprängning av reklammeddelanden till någon av dessa personer kommer inte att vara effektivt och du kommer då mer än troligt att se din e-post markerad som spam av många av dina mottagare.

Vilket innehåll måste jag inkludera i min email?

Varje e-post som du skickar med Rule måste innehålla följande:

  • En en avslutslänk som omedelbart tar bort abonnenten från din lista. När de prenumererar kan du aldrig maila dem igen.
  • Avsändarens namn och fysiska adress. Om du skickar ett e-postmeddelande åt din klient måste du inkludera klientuppgifter istället.

Hur vi vet om du inte har behörighet

Rule har många lager av godkännande och övervakning för att du ska följa vår policy mot spam. Här är några av dem:

  • Vår programvara är integrerad direkt i spamrapporteringssystemen för några av de största Internetleverantörerna som Hotmail. Om du inte har behörighet och någon markerar din kampanj som skräppost, kommer vi att veta om det när du trycker på knappen. Om du får en klagomängd på mer än 0,25% av alla mottagare (det är 25 klagomål för varje 10 000 mottagare) avslutas ditt konto. Detta är en generös siffra som tar hänsyn till falska spamrapporter.
  • Vårt team verifierar alla stora listor som importeras till vår programvara. Innan det är klart, kan du inte skicka till det.
  • Vi övervakar svartlistor och våra missbrukskonton hela dagen varje dag. Vi kan identifiera vem som orsakar leveransproblem eller som lockar till klagomål väldigt enkelt.
  • Om vi ​​upptäcker att du skickar e-post till människor utan deras tillstånd, avslutar vi ditt konto med RuleMailer omedelbart.

I slutändan är det verkligen sunt förnuft. Ta av din marknadsföringshatt och lägg dig i dina mottagarskor. Om de inte känner igen vem du är eller inte är intresserad av vad du skickar, tror de att du är en spammare. Det är så enkelt.

Kontakta oss gällande Rule anti-spam policy

Om du har några frågor om vår Anti-Spam Policy, eller om du vill rapportera spammningsaktivitet av en av våra kunder, vänligen kontakta oss:

Postadress:

Rule Communication – Nordic AB

Kammakargatan 48,  111 60  Stockholm,  Sverige

Telefon: 08 5250 7580

E-post: info@rule.se

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.