Öka engagemang och tillväxt med hjälp av segmentering

Leverera digital marknadsföring som dina kunder förtjänar: unikt anpassad och riktad. Med Rule kan du segmentera din marknadsföring baserat på vad kunden har köpt, vilka produkter de har visat engagemang kring, hur mycket de har spenderat och vad kunden faktiskt vill ha för marknadsföring. Med hjälp av segmentering ökar du kundengagemanget och digitala tillväxten.

Resultat visar på att segmenterade kampanjer genomsnittligt har dubbelt så hög öppningsgrad och konvertering än generisk marknadsföring.

Vårda kundrelationer

Vårda och bygg djupare kundrelationer genom att analysera data, segmentera och anpassa din marknadsföring därefter.

Integration - Kundrelationer
smart marknadsföring

Smart marknadsföring

Genom att utnyttja värdefulla insikter och kunddata, kan du ligga steget före dina konkurrenter och leverera smart marknadsföring.

Dynamisk segmentering

Segment som du skapar i Rule uppdateras automatiskt i realtid – så att du slipper lägga tid på att manuellt underhålla dessa.

rule - integration - dynamisk segmentering

Oändliga segmenteringsmöjligheter

Bara din fantasi kan sätta gränser för segmenteringsmöjligheterna i Rule. I vår plattform kan du segmentera på oändligt antal datapunkter. Via smidiga integrationer mellan de system du redan använder idag och Rule, skickas önskad data direkt till ditt konto. Datan kan sedan användas som bas till din segmentering och tillåter dig att leverera personanpassad kommunikation varje steg av kundresan.

Segmentera på kundbeteende

Segmentera baserat på kundbeteende och orderdata såsom tidigare köp, för att rikta specifika erbjudanden till särskilda segment.

Segmentera baserat på intressen

Rikta skräddarsydd kommunikation baserat på kundens uppvisade intresseområden och överträffa förväntningar.

Segmentera baserat på email-engagemang

Utnyttja email-insikter för att vända lågt till högt engagemang. Skapa särskilda emailkampanjer för att vinna tillbaka intresset.

Segmentera baserat på kundresan

Mappa upp kundresan och anpassa marknadsföringen därefter.

Segmentera baserat på demografi

Strategisk marknadsföring baserat på plats, ålder och annan demografisk data.

Segmentera baserat på webbaktivitet

Genom utvecklade integrationer mellan Rule och andra system.

Segmentera baserat på Marketing Automation triggers

Automatiska och dynamiska nya segment baserat på länk-klick i din Marketing Automation.

Marketing automation segmentering
segment

Skapa avancerade segment med ett användarvänligt verktyg

Bygg avancerad segmentering bestående av flera segment i ett användarvänligt verktyg.

Segmentera baserat på kundens livstidsvärde

Skapa segment baserat på data kring average order value, average lifetime value och average visit value.

livstidsvärde

Såhär segmenterar du i Rule

I vår kunskapsbank har vi samlat allt du behöver veta för att enkelt komma igång med segmentering.