Notice: fwrite(): write of 3210 bytes failed with errno=28 No space left on device in /home/forge/rule.se/public/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/tmp/#sql_2fff1_3.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device") in /home/forge/rule.se/public/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/tmp/#sql_2fff1_3.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device") in /home/forge/rule.se/public/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/tmp/#sql_2fff1_3.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device") in /home/forge/rule.se/public/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/tmp/#sql_2fff1_3.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device") in /home/forge/rule.se/public/wp-includes/wp-db.php on line 2056
Marketing Automation verktyg | Rule communication

Marketing Automation – vi sköter tekniken. ni dialogen.

Marketing Automation verktyg

Automatisera och effektivisera din marknadsföring med Marketing Automation

Rule erbjuder företag och organisationer, stora som små, teknik som möjliggör automatisering av repetitiva manuella uppgifter. Marketing Automation är en funktion som innebär förprogrammerad och riktad digital kommunikation baserad på kundens, eller den presumtiva kundens beteende. Med vår mjukvara för Marketing Automation och segmenteringsverktyg, kan du segmentera din kommunikation och nå specifika kunder med skräddarsydda budskap, i exakt rätt tid, via den bästa kanalen. På så sätt ökar du ROI och konvertering på din digitala kommunikation.

Välkomna, engagera och bygg en långsiktig kundrelation med Rules Marketing Automation system

Med Rules användarvänliga Marketing Automation system kan företag kommunicera smidigare och mer effektivt genom flera olika kanaler, oavsett digital mognad. Genom att automatisera upprepande och manuella processer, sparar du både tid och resurser. Istället kan du fokusera på att optimera strategin och förbättra marknadsföringsresultat.

Helhetslösning automatiserad kommunikation

Helhetslösning inom automatiserad kommunikation

Via vårt avancerade Marketing Automation verktyg kan du på ett smidigt sätt kommunicera datadrivet och personanpassat, genom varje steg i kundresan. Lägg upp en strategi som fokuserar på att optimera kundupplevelsen vid varje kontaktpunkt och slipp onödigt manuellt arbete.

Rätt kommunikation vid rätt tillfälle med Marketing Automation verktyg

Med hjälp av data, profilering och ett kraftfullt MA-verktyg, kan du på ett personaliserat och automatiserat sätt nå ut till dina kunder med rätt budskap, vid rätt tidpunkt. Bygg upp kommunikationsflöden baserat på kundebettendedata som tar hänsyn till mottagarens preferenser och ligg steget före.

Bygg lojalitet med personaliserade flöden

Med Rules smarta MA system anpassar du marknadsföring och kommunikationsflödet efter den enskilda kunden, genom hela kundresan. Värdefull data och segmentering hjälper dig att lägga till en personlig touch i din kommunikation och bygga lojalitet hos kunden, utan någon manuell ansträngning.

All effektiv kommunikation handlar om att kunna identifiera sin publik. Det kan man smidigt göra genom segmentering. Även om segmentering är en grundläggande pusselbit i ett tidigt marknadsföringstadie, är det många som struntar i det. Med hjälp av segmentering kan du effektivt sända riktad kommunikation. Att kommunicera med rätt personer, är trots allt kärnan i lyckad Marketing Automation.

individanpassat innehåll

Marketing Automation tillåter dig utnyttja värdefull kunddata

Med hjälp av din insamlade kunddata och den avancerade tekniken som finns i Rules Marketing Automation verktyg, kan du leverera strategisk digital kommunikation genom hela kundresan med ditt varumärke. Med bara några få klick kan du skapa personaliserade och automatiska slingor av kommunikation baserat på vart kunden befinner sig i köpcykeln.

Kundbeteende data

Beteendedata

Skapa upp en Marketing Automation strategi baserat på kundbeteende-data. Oavsett om kunden har visat intresse för ett specifikt område på er hemsida, visat engagemang för särskilda kampanjer eller har genomfört ett köp, så kan du trigga Marketing Automation baserat på beteendet som kunden påvisat.

kunddata

Kunddata

Skicka träffsäker kommunikation baserat på kunddata såsom plats eller språk, eller använd insamlad data – som kön eller födelsedagsdatum – för att leverera högt personaliserad kommunikation. Vi hjälper dig utnyttja relevant kunddata så att du kan kommunicera träffsäkert med dina kunder. 

Integrerad data

Integrerad data

Data från andra system som ni använder, skickas direkt in till ditt Rule konto när ni kopplar dem samman. Vi möjliggör smidig integration med de flesta e-handelsplattformarna, så att du enkelt kan utnyttja värdefull orderdata. Datan som samlas och lagras i Rule, kan du använda till att skapa kundsegment och rikta marknadsföring.

Marketing Automation verktyg i praktiken

Marketing Automation är ett både kostnads och tidseffektivt verktyg som märkbart kan underlätta för ditt företags digitala marknadsföring. Är du nyfiken på att fördjupa dig ännu mer kring Marketing Automation i praktiken och ta del av värdefulla tips? Ta del av vår ultimata Marketing Automation guide “Vad är Marketing Automation?”, där vi grundligt reder ut processen och hur du kan utnyttja den på bästa sätt!

Skapa automatiserade flöden med Rules Marketing Automation plattform

Det är viktigt att komma ihåg att varje kund är unik vilket betyder att även deras kundresa med ditt varumärke borde vara det. Det finns verktyg som hjälper dig att bygga upp serier med relevanta Marketing Automation email som är anpassade efter de olika faserna som kunden befinner sig i under kundresan. Förbyggda e-postflöden gör det ännu enklare att komma igång snabbt.

En kvarglömd varukorg kan enkelt fångas upp med en automatiserad påminnelse. Genom att sätta upp automatiska påminnelser kan du effektivt höja avslutsfrekvensen. Ett tips är att inkludera bilder på produkterna som ligger kvar i varukorgen och ha en tydlig länk tillbaka.

Cart abandonment rule

Många e-handlare erbjuder sina besökare möjligheten att bevaka varor, om en produkt är slut i lager. Genom vår utvecklade Back in stock funktion skickas det automatiskt ett Back in stock mail till kunden när önskad vara är åter i lager.

Back in stock email

Ett av de bästa verktygen inom digital marknadsföring är Automail. Det är mail som triggas på kundens beteende eller aktivitet och skickas ut automatiskt. Marketing Automation verktygets automail-funktion minskar det manuella arbetet och ser till att du alltid ligger steget före.

Automail Rule

Bara för att en kund inte har handlat eller visat intresse för ditt företag på ett tag, betyder det inte att kunden är förlorad. Du behöver bara ge kunden en anledning att komma tillbaka och med hjälp av Win back email kan du göra just det.

win back email Rule

Transaktionsmail har 8x så hög öppningsfrekvens jämfört med traditionella e-postmeddelanden, vilket är värt att ta vara på. Inkludera en rabatt tillsammans med ett mail efter ett genomfört köp, där man uppmuntrar kunden att lämna värdefull feedback. Eller erbjud en rabattcheck om man bjuder in en vän till att testa en tjänst/produkt.

Digitala kvitton Rule
Personalisering Rule

Bevara lojala kunder med hjälp av personaliserade email

Baserat på kunddata i form av webbplatsbesök och orderhistorik, kan du med Rules Marketing Automation verktyg smidigt skapa upp personaliserade email bestående av riktade specialerbjudanden eller produktrekommendationer. Denna typ av mail används ofta i lojalitetsprogram. Det bygger kundlojalitet, håller kundens intresse vid liv och ökar chanserna för återköp.

Engagera och aktivera potentiella kunder med Onboarding email

Aktivera och väck nyfikenhet hos dina kunder med onboarding email. Det kan vara i form av ett  inbjudande välkomstmeddelande, där du med fördel även kan inkludera ett välkomsterbjudande för att höja chanserna till köp och samtidigt konvertera kunden till hemsidan.

FAQs


Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/tmp/#sql_2fff1_3.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device") in /home/forge/rule.se/public/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/tmp/#sql_2fff1_3.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device") in /home/forge/rule.se/public/wp-includes/wp-db.php on line 2056

Att sätta upp en automation i Rule är väldigt okomplicerat. Du behöver bara följa några enkla steg:

 

  1. Skapa ett e-mail-flöde
  2. Ställ in en trigger
  3. Aktivera email-flöde

Grattis - du är nu klar med din första automation!

När du sätter upp en automation i Rule så kommer den att samla in all data som registreras när den specifika automationen triggas. Den datan lagras sedan i Rules system och du kan enkelt se komplett statistik såsom konverteringar, öppningsgrad och försäljning.

Marketing Automation är det mest kostnads och tidseffektiva verktyget inom marknadsföring. Genom att automatisera manuella processer kan ditt företag istället lägga tid på att optimera säljprocessen samtidigt som mjukvaran sköter konvertering, leads och försäljning åt dig.

Marketing Automation är ett verktyg som marknadsförare använder för att planera, samordna, och mäta sina marknadsföringskampanjer med, både online och offline. Det används ofta tillsammans med livscykelmarknadsföring för att hantera och vårda leads, i syfte att konvertera leads till kunder.

Rule erbjuder ett Marketing Automation verktyg med funktioner för e-handlare som vill kunna nå sina kunder med rätt budskap, vid rätt tillfälle, under alla steg i kundresan. Genom att sätta upp ett flöde av automail som automatiskt triggas på kundens beteende eller aktivitet, kan du som e-handlare säkerställa att du inte missar något tillfälle att kommunicera med kunden på. Det kommer i sin tur leda till ökad försäljning, digital tillväxt och förtroende.

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/forge/rule.se/public/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/forge/rule.se/public/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents() #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig() #2 {main} thrown in /home/forge/rule.se/public/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52