SMS 2017-07-05T14:04:24+00:00

SMS – KOM NÄRMARE DINA KUNDER

RuleMailer – SMS-lösning

Med mobila kampanjer kommer du närmare dina kunder och får en oöverträffad öppningsgrad på dina utskick. En mobil kampanj fungerar bra för att stärka upp din kampanj och utskicket går dessutom blixtsnabbt att sätta ihop. SMS-utskick går att distribuera till alla dina mottagare över hela världen. Vår kostnadseffektiva SMS-tjänst används av både små och stora företag som vill kontakta kunder och medlemmar direkt i deras mobiltelefoner. Glöm inte att det krävs samtycke för att skicka SMS.

Skapa SMS-utskick

Verktyget för SMS-utskick kräver ingen installation. Det enda som behövs är en internetuppkoppling och en webbläsare. När du loggat in väljer du vilka mottagare du vill nå och skriver ditt meddelande. Import av medlems- eller kundregister görs enkelt med ett par knapptryckningar.

Läs mer

Skicka dina SMS

När du valt vilket meddelande du vill skicka och vem du vill rikta det till är det dags att skicka. Allt du behöver är en lista på nummer (det kan antingen vara alla dina kunder, eller några utvalda) och ett meddelande på max 160 tecken. Bara minuter senare har troligtvis över 95% läst ditt meddelande.

Läs mer

Uppföljning av SMS-utskick

Statistikrapporten visar hur många av dina SMS som levererats och hur många som inte kommit fram. Statistiken från din mobila kampanj kan visa sig bli nyttig för hela er marknadsstrategi. I och med att mobila kampanjer ofta är komplement är det vanligt att statistiken läses tillsammans med annan statistik.

Läs mer

5 anledningar till marknadsföring via SMS:

I princip 100% öppningsgrad

Med mobila kampanjer kan du åtnjuta en oöverträffad öppningsgrad på dina utskick. Inom loppet av några minuter har i princip 95% läst ditt meddelande – och 97% av alla skickade SMS blir lästa.

Aktivera tidigare kunder

Äldre kunder är kunder som du inte har hört ifrån på flera år. Bara för att du inte har sålt till dessa kunder på länge, betyder det inte att de inte vill ha dina produkter eller tjänster. De kanske bara har glömt bort din existens, eller det faktum att de köpte dina produkter eller tjänster i all hast. Med ett nyhetsbrev kan du påminna dessa kunder om din existens och få dessa att vilja köpa på nytt.

Driva stora mängder trafik

Har ni en månad som går lite trögare än vanligt? Det är många som periodvis upplever dippar. Då är nyhetsbrevet ett perfekt komplement för att ta igen det ni har förlorat under denna period p.g.a. något oförutsett.

Utbilda dina kunder

I många branscher pratar man om att bra kunder är “utbildade” kunder. Vissa varor och tjänster är extremt komplexa och svåra att sälja via webben. I dessa fall är e-postutskick ett måste. Då är strategin att börja med att utbilda kunderna under 4-5 nyhetsbrev. I sista mailet, när kunden förstår sig på produkten eller tjänsten, vidarebefordrar du dessa personer till din webbsida eller butik, där de kan göra anspråk på ditt erbjudande med en s.k. CTA (Call to Action).

Sälja med snabbast möjliga frekvens

Har ni en månad som går lite trögare än vanligt? Det är många som periodvis upplever dippar. Då är nyhetsbrevet ett perfekt komplement för att ta igen det ni har förlorat under denna period p.g.a. något oförutsett.

Er support är helt överlägsen.

Tack för att ni alltid finns där!

Magnus Edblom, Hollywood.se

Ni är ju bara för bra för att vara sanna!

Snabba och möjlighetsorienterade. Tack!

Karin Isberg, Tomorrow Story