




Ditt mailutskicksprogram för smarta mailutskick
Nyhetsbrev är det mest kostnadseffektiva sättet att driva trafik till din hemsida, samtidigt som du stärker ditt varumärke. Med vårt smarta nyhetsbrevprogram kan du enkelt skapa, skicka och följa upp dina mailutskick. Med vår användarvänliga nyhetsbrevsplattform kan du anpassa innehållet i ditt nyhetsbrev efter olika kundsegment och leverera precis rätt innehåll till rätt mottagare.
Vi har hjälpt företag att lyckas med sina nyhetsbrev sedan 2007. Rule är den bästa nyhetsbrev tjänsten för dig som snabbt vill öka både försäljning och konvertering på dina mailutskick. Kom igång med nyhetsbrev marknadsföring! Testa skapa snygga nyhetsbrev gratis med vårt nyhetsbrev verktyg och utveckla din digitala marknadsföring redan idag.

Med Rule kan du enkelt skapa snygga nyhetsbrev och kommunicera med dina kunder. Vårt nyhetsbrevsverktyg ger dig full frihet och möjlighet att sätta ihop ett mailutskick på bara några minuter, med hjälp av vår enkla drag and drop funktion.

Vi erbjuder marknadens enklaste men samtidigt mest kraftfulla mailutskicksprogram, så att du smidigt kan skicka nyhetsbrev online till kunder och prenumeranter. Med vår plattform ser vi till att dina mail och nyhetsbrev till företag eller konsumenter, når dina önskade mottagare och dessutom är responsiva snygga nyhetsbrev.

I vårt verktyg för nyehtsbrev ser du statistik i realtid och kan enkelt koppla Google Analytics direkt till systemet. Följ upp dina nyhetsbrev och utnyttja värdefulla insikter, för att skapa strategiska nyhetsbrev och email. Med hjälp av tydlig statistik kan du förbättra dina resultat.





Perfekta mallen för dina nyhetsbrev utskick
Utefter underlag och befintlig grafisk profil bygger vi skräddarsydda nyhetsbrevsmallar. Vi har många års erfarenhet av responsiva mallar och ser till att dina mallar visas perfekt i olika mailklienter och enheter. När du blir Rule kund bjuder vi på en gratis nyhetsbrev mall. Läs om våra tips vid nyhetsbrevsmallar och de inbyggda mallfunktionerna.
Individanpassat innehåll genom ett avancerat system
Riktade budskap och anpassat innehåll genererar bättre konvertering på nyhetsbrevsutskick. Förbättra dina e-post nyhetsbrevs innehåll, efter kunddata och beteenden. Individanpassa särskilda sektioner i utskicket för att komma närmare dina kunder och skapa en personlig dialog genom vårt system för nyhetsbrev.


Fånga upp innehåll från hemsidan
När du bygger ett digitalt nyhetsbrev i Rule kan du dra och släppa url-innehåll från önskad webbplats direkt i ett block. Med hjälp av vår utvecklade Open graph feed funktion, kan du fånga upp exempelvis en hel produktlista på en e-handelssite, en sida med nyhetsartiklar eller en hel blogg – på en och samma gång och släppa i ditt nyhetsbrev. Spara tid när du skapar snygga nyhetsbrev i vårt mailutskick verktyg.
Skapa målgrupper och segmentera
Genom vårt lättanvända verktyg för segmentering kan du skapa målgrupper, utan krångliga externa system. I vårt nyhetsbrevs program kan du enkelt lägga till särskilda målgrupper som mottagare för särskilda sektioner. Att arbeta med segmentering vid nyhetsbrev och e-postmarknadsföring är grundläggande för bra resultat på sin digitala kommunikation.




Testa vad som går hem i inboxen
Med A/B-testning av nyhetsbrev och e-post, förbättrar du responsen på dina mail utskick. Funktionen innebär att man testar två versioner av ett nyhetsbrevsutskick mot en slumpvald grupp mottagare, för att avgöra vilken version som konverterar bäst. Genom A/B test-funktionen i vårt nyhetsbrevprogram, kan du testa innehållet och på så sätt maximera resultatet av dina nyhetsbrev.

Utforska nyhetsbrev gratis
Testa att skapa, skicka ut och följa upp dina mailutskick i Rules nyhetsbrev program gratis i 30 dagar. Under testperioden har du fri tillgång till färdiga mallar, Campaign Editor och det ingår även 10 gratis mailutskick. Utforska kostnadsfritt, i lugn och ro, hur du jobbar med e-nyhetsbrev i Rule. Testa skapa och skicka nyhetsbrev gratis.


Utmaningar med nyhetsbrev och hur Rule löser dem
Att förstå sin publik
En av de största utmaningarna med att skicka framgångsrika nyhetsbrev, är att förstå sin publik. Med vårt program för nyhetsbrev, kan du skicka segmenterade nyhetsbrev baserat på data och vad du vet att den specifika mottagaren intresserar sig av. Att ha en djup kunskap om sin publik och anpassa innehållet därefter, är en förutsättning för bra ROI på nyhetsbrev.
Personalisering
Att leverera en personlig upplevelse till sina prenumeranter är en utmaning för många företag. Förutom att bygga en djupare relation, ökar personalisering i nyhetsbrev öppningsfrekvensen och engagemanget på dina utskick. I Rule kan du enkelt personalisera dina nyhetsbrev utskick, med exempelvis mottagarens namn direkt i ämnesraden.
Uppvaktning
De flesta marknadsförare och företag har förstått vikten av att hålla sina existerande kunder glada. Genom riktade nyhetsbrev uppvaktar du dina kunder med relevant information och håller dialogen vid liv. Med hjälp av relevant kommunikation i varje steg kunden befinner sig, håller sig kunderna glada. Bibehåll dina kunder med hjälp av vår tjänst för nyhetsbrev.





Inbyggd Google Analytics koppling
Vi har byggt en smidig integration med Google Analytics, vilket gör det enkelt att se beteendemönster och spåra trafik efter skickade nyhetsbrev. Använd vår statistikrapportering och inbyggda funktion för att mäta resultatet på dina nyhetsbrevsutskick, direkt via Google Analytics.
Användarvänligt nyhetsbrev verktyg online
Via vår användarvänliga nyhetsbrev tjänst som är tillgänglig på svenska och engelska, kan du enkelt dra och släppa ditt innehåll. Avancerad Drag and Drop funktionalitet fångar upp url-innehåll från hemsidan och automatiskt fyller blocken i ditt nyhetsbrev. Flytta runt moduler helt fritt och duplicera sektioner i ett klick. Skapa och skicka nyhetsbrev och e post på nolltid genom vårt nyhetsbrev verktyg.


Smarta mailutskick med vårt nyhetsbrev program
Efter du har skapat kundsegment baserat på kunddata såsom aktivitet på sajten, eller uppvisade intresseområden i utskick, kan du skapa och skicka strategiska och smarta mailutskick. Personanpassade nyhetsbrev visar på högre engagemang och konvertering. Maximera resultat med vårt program för nyhetsbrev och smarta mailutskick.
Vi ser till att leverera dina nyhetsbrev
Vi ser till att dina nyhetsbrev landar i inboxen. Våra servrar har gott rykte hos internetleverantörerna och vi levererar idag nyhetsbrev åt flera av Sveriges största företag och organisationer. Genom säkra servrar och aktiv bevakning, kan du skicka nyhetsbrev med hög leveransbarhet. På så sätt ser vi till att önskade mottagare får ditt mailutskick.

Konsten att skapa bra digitala nyhetsbrev och mailutskick med ett verktyg för nyhetsbrev
Oavsett vilken erfaren och up-to-date marknadsförare du talar med, kommer denne att poängtera hur viktigt det är att kunna nå ut till kunderna via nyhetsbrev och mailutskick. Och då med det huvudsakliga syftet att skicka ut digitala nyhetsbrev. Detta är förvisso inget nytt fenomen inom marknadsföring. Men betydelsen av att kunna skapa utskick och digitala nyhetsbrev som är välkomponerade, välriktade och snygga, har ökat markant under de senaste åren. Faktum är att undersökningar har visat att digitala nyhetsbrev idag är viktigare än marknadsföring i sociala medier. Därför får du inte glömma bort att uppmana dina kunder i sociala kanaler, på din hemsida och i dina utskick, om att prenumerera på ditt digitala nyhetsbrev. Arbetar du med digital marknadsföring? Se då till att din lista över e-postadresser växer med hjälp av vårt mailutskick verktyg. Saknar du kunskap om hur man gör bra digitala nyhetsbrev? Vi hjälper dig.
Varför nyhetsbrev?
Därför bör du använda ett nyhetsbrevsverktyg
Nyhetsbrev är precis vad namnet vittnar om. Det är ett digitalt brev med nyheter som skickas regelbundet i syfte att uppdatera människor om vad som händer på företaget. Kanske har det släppts nya produkter. Eller kanske har det hänt spännande saker på bolagsnivå som kan vara av intresse för människorna på e-postlistan. Nyhetsbrev syftar alltså till att kommunicera nyheter om företaget som en specifik målgrupp skulle kunna anse vara av värde för dem.
En otroligt viktig detalj som bör skilja ett nyhetsbrev från reklam är tonaliteten i budskapet. Snarare än att vara tydligt sälj-inriktat bör budskapet i nyhetsbrevet presenteras på ett avslappnat och vänligt sätt. Så, vad kan just ditt företag vinna på att lägga krut på att komponera och skicka ut regelbundna nyhetsbrev? Vi listar nedan några av de viktigaste fördelarna.
Öka medvetenhet om varumärket
En uppenbar fördel med att arbeta med nyhetsbrev är naturligtvis att människor får upp ögonen för företaget och varumärket. Denna medvetenhet, om att ni existerar och vad ni sysslar med, är helt avgörande för att människor ska välja era produkter eller tjänster framför konkurrenternas. Nyhetsbrevet kan vara en mycket viktig del av berättelsen om företaget.

Betona kompetens genom nyhetsbrev
Nyhetsbrev är ett utmärkt sätt att berätta för människor att ni är väldigt bra på vad ni sysslar med. Det som förenar alla kunder inom alla områden är att de primärt söker sig till de företag som kan garantera säkerheten. Säkerhet gällande kvalitet på produkt/tjänst och säkerhet gällande kundupplevelsen (garantier, trygga köp osv.). Använd nyhetsbrevet för att slå fast er kompetens.

Marknadsför produkter och tjänster
Även om tonaliteten i ditt nyhetsbrev bör vara mindre säljinriktad än annan marknadsföring så är det en jättebra plattform för just marknadsföring. I nyhetsbrev marknadsföring kan du passa på att berätta om uppdateringar, nya produkter, utökat tjänsteutbud i ditt nyhetsbrev – men se till att göra det på ett snyggt sätt. Genom att marknadsföra relevanta och personanpassade produkter, uppfattas innehållet som mindre säljande.

Skapa bra nyhetsbrev med hjälp av dessa steg
Rule erbjuder ett användarvänligt verktyg för nyhetsbrev som ger dig alla möjligheter till att skapa det perfekta nyhetsbrevet. Alla kommunikationsaktiviteter förtjänar eftertanke och nyhetsbrev är inget undantag. Det är ingen idé att börja producera innehåll utan att först ha slagit fast vad det bakomliggande syftet är. Har du också funderingar som hur gör man ett nyhetsbrev och hur sätter man upp ett nyhetsbrev och är osäker på i vilken ände du ska börja? Här kommer lite hjälp på vägen och några enkla nyhetsbrev regler man kan förhålla sig till!
Sätt målet
Fråga dig vad du vill uppnå med ditt nyhetsbrev och hur det kan bidra till den övergripande kommunikationsstrategin. Är syftet att betona ditt företags gärning eller vill du driva trafik till hemsidan? Kanske vill du att nyhetsbrevet ska göra folk medvetna om ett produktsläpp. Oavsett vad – börja med att sätta målet.


Samla innehåll
Nu är målet satt, och det är dags för dig att samla innehåll för ditt nyhetsbrev och således börja skapa det. Kom ihåg att ju mer information om kunden du har, desto lättare kan du få fram det relevanta i ditt nyhetsbrev. Anpassat nyhetsbrevsinnehåll visar på betydligt högre engagemang och konvertering jämfört med generiska mailutskick.

Designa nyhetsbrevet
Det spelar mindre roll hur uttänkt texten i ditt nyhetsbrev är om du inte har en bra nyhetsbrevsdesign. För dig som behöver hjälp med nyhetsbrev skapandet, har vi här samlat lite inspiration och exempel på nyhetsbrev. Nyhetsbrevet behöver inte vara designmässigt storslaget, många föredrar utskick av nyhetsbrev med en simplistisk design. Nyhetsbrev måste vara däremot vara tilltalande för ögat för att öka chansen till konvertering, speciellt om du ska skicka säljande nyhetsbrev.

Håll det kortfattat
Fråga dig därför vad det allra viktigaste i budskapet är och fokusera på det när du arbetar med innehållet i vårt nyhetsbrevsverktyg. Se till att du är direkt till poängen i din kommunikation och har ett tydligt call-to-action. Genom att hålla det kortfattat och endast ha med det absolut väsentliga i ditt nyhetsbrev, ökar du chansen till ett bättre resultat.

Personifiera budskapet
Ett lyckat nyhetsbrev är personifierat. För att det inte bara ska nå fram till, utan också nå in till mottagaren, ska det kännas anpassat efter personen. Skapa ett segment från din e-postlista med just personer som skulle uppskatta innehållet i ditt specifika nyhetsbrevsutskick. Nyhetsbrevet behöver inte vara designmässigt storslaget, många föredrar ett enkelt nyhetsbrev med en simplistisk design. Nyhetsbrev måste dock vara tilltalande för ögat, för att öka chansen till konvertering.

Rubrik och avsändare
Det ska vara omedelbart vara tydligt för mottagaren vad du vill förmedla med ditt nyhetsbrev. Fråga dig: Vem är mottagaren och vilken rubrik fångar mottagarens uppmärksamhet? Vad vill jag säga med nyhetsbrevet och hur kommunicerar jag som avsändare det på bästa sätt? när du skapar nyhetsbrev i vårt nyhetsbrevsprogram. Är det ett återkommande nyhetsbrev kan det vara en bra idé att sätta ett namn på ditt nyhetsbrev, för att lätt skapa igenkänning i kundens inkorg.

Dubbelkolla reglerna
Det är inte obundet till lagar att skicka nyhetsbrev, och sedan GDPR gick igenom i Europa har förutsättningarna ändrats något. Lagen innebär att du som marknadsförare endast får skicka ut nyhetsbrev till människor som aktivt har valt att ta emot dem. Glöm därför inte att se över vilka regler som gäller för ditt företag och ditt nyhetsbrev innan du trycker på ”Skicka”. Läs mer om GDPR i nyhetsbrev för företag innan du ska skicka ditt nyhetsbrev här.

Skicka nyhetsbrev
Nu är det dags! Du är klar med förberedelserna. Du har skapat ett nyhetsbrev som håller hög kvalitet, både när det kommer till design och innehåll. Sist men inte minst, så har du även dubbelkollat att du följer alla regler. Skicka iväg ditt mailutskick och invänta resultatet av det.

Utvärdera resultatet
Det sista steget fokuserar på utvärdering och handlar om att utnyttja värdefulla insikter efter att ditt nyhetsbrev har skickats ut. När resultatet av utskicket kommer in, är det dags för utvärdering. Hur gick det för ditt mailutskick? Varför gick det bra alternativt dåligt? I Rule kan du mäta engagemanget av ditt nyhetsbrev i realtid och utvärdera resultatet.
