Blogg 2017-01-13T15:55:53+00:00

GDPR del 2: Personuppgifter & Samtycke

By | February 8th, 2018|Categories: Digital Marknadsföring, Marketing Automation, Övrigt|Tags: , , , , , , , |

Personuppgifter Vad är en personuppgift enligt GDPR? I den digitala värld vi lever i så är skillnaden mellan en e-postadress och ett personnummer hårfin. Precis som att det bara är du som har ditt personnummer, så [...]

Hur man hanterar stigande avregistreringar

By | January 24th, 2018|Categories: Tips|Tags: , , , , , , , , |

  Du har analyserat statistik från de senaste utskicken och märkt att antalet avregistreringar har ökat de senaste månaderna. Vad kan du göra för att vända på det? En sak du inte kan göra är [...]

Kundresor och möjligheter i Rule

By | January 10th, 2018|Categories: Marketing Automation|Tags: , , , , , , , , |

  I vårt första blogginlägg om Livscykelmarknadsföring bröt vi ned vad det är och de olika stadierna som ingår i kundens livscykel. Här går vi igenom möjligheterna som finns i Rule som tillåter dig att [...]

En guide till födelsedagsautomations

By | December 5th, 2017|Categories: Digital Marknadsföring|Tags: , , , , , , |

  Ta fram kakan och konfettin, det är dags för en födelsedagsfest. Från gåvor till fester fylls födelsedagar med massor av bra saker, inklusive födelsedagsmeddelanden. Att använda sig av födelsedagsmeddelanden till sina kunder är en [...]

7 trender inom E-postmarknadsföring inför 2018

By | November 28th, 2017|Categories: Digital Marknadsföring, Tips på nyhetsbrev|Tags: , , , |

  E-post är fortfarande ett av de mest effektiva sätten att kommunicera med dina kunder, och detta kommer inte att förändras 2018. Statistik visar att e-post fortfarande är en viktig aktör när det gäller marknadsföring [...]

Vad är Livscykelmarknadsföring?

By | November 21st, 2017|Categories: Digital Marknadsföring, Uncategorized|Tags: , , , , |

  Livscykelmarknadsföring, som namnet antyder, bygger på idén att kunderna går igenom vissa steg under den tid de är engagerade i ditt företag. Från den första gnistan av intresse till det senaste köpet de gör [...]

5 effektiva sätt att använda sig av SMS i din marknadsföring

By | November 16th, 2017|Categories: Digital Marknadsföring|Tags: , , , |

  SMS är den snabbast växande marknadsföringskanalen på planeten. Varför? Det är en naturlig form av kommunikation. Därför skickar 99% av oss ett SMS varje dag. Vi har samlat 5 idéer för att du ska [...]

Är du redo för GDPR? Vi ger dig en checklista✓

By | November 10th, 2017|Categories: Övrigt|Tags: , , , |

  Den 25 maj 2018 är satt som deadline för företag att följa EU:s allmänna dataskyddsförordning som är utformad för att förena dataskyddsbestämmelser i alla EU-medlemsstater. Det eller betala böter på upp till 20 miljoner [...]

Preheader/Preview-texten; Nyckeln till högre öppningsfrekvens på din e-post marknadsföring

By | November 7th, 2017|Categories: Tips på nyhetsbrev|

  Dina prenumeranter spenderar mindre än tre till fyra sekunder för att bestämma om dem vill öppna din e-post eller inte. Det positiva är att Email Marknadsförare har ett annat verktyg för att fånga prenumeranters [...]

Medlemsvärvning via SMS

By | October 17th, 2017|Categories: Digital Marknadsföring|Tags: , , |

Medlemsvärvning är ett återkommande ämne inom handeln. Man säljer som bekant både mer och lättare till en redan övertygad kundskara, varma kunder, än ansträngningen det tar att söka upp och sälja till nya kalla kunder. [...]

Den 24:e smäller det!

By | October 17th, 2017|Categories: Digital Marknadsföring, Tips på nyhetsbrev|Tags: , , |

Som tidigare är det den 24:e då tomtesäcken fylls med julklappar. Men i år är det den 24:e november som gäller. Det är då en stor mängd av årets julklappsinköp sker och du har sen [...]

Automatiserade flöden att börja med idag:

By | October 9th, 2017|Categories: Digital Marknadsföring, Tips på nyhetsbrev|Tags: , , , |

Vi rådger dagligen angående frågor hur man optimerar sitt arbete med marketing automation. Nedan sammanfattar vi några punkter som vi anser vara grundläggande att börja med. Har du frågor eller vill komplettera så kommentera nedan. [...]