Skicka nyhetsbrev och E-postmarknadsföring | Blogg
Senaste nytt om nyhetsbrev och vad som händer hos Rule
314
page,page-id-314,page-template,page-template-blog-masonry,page-template-blog-masonry-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.4,vc_responsive
Att äta kakan OCH ha den kvar?

Ett mycket effektivt tillvägagångssätt för att testa framgången med e-postutskick är att göra ett s.k. A/B-test. Genom att göra det direkt i Rulemailer når man sedan automatiskt direkt ut med det mest mottagliga budskapet. Lätt som en plätt!Ett A/B-test innebär helt enkelt att man testar två...

Tips för att använda SMS i er marknadskommunikation:

SMS-funktionen i RuleMailer har näst intill oändliga användningsområden. Vi har tillsammans med våra kunder har levererat flertalet smarta och effektiva idéer. Se tips nedan och tänk över hur Du vill arbeta med mobila kampanjer. Den mest påhittiga vinner :)Med mobila kampanjer kommer du närmare dina...

Dns inställningar för nyhetsbrev
Använd SPF för att undvika att hamna i spamkorgen

SPF eller Sender Policy Framework som det står för är ett enkelt och smart sätt för att öka chansen att nyhetsbrev hamnar i inboxen.I korta drag är det ett system för att öka säkerheten i e-post och förhindra att andra utger sig från att skicka...

Rule Communication söker säljare till vårt team

B2B-säljare på heltid. Fokus ligger på att stötta och effektivisera befintlig försäljning samt att jobba proaktivt med att hitta nya leads. Detta med fokus på goda kundrelationer och möjlighet till skräddarsydda lösningar, i samråd med säljchef. Vi söker dig somGenom stort kunnande, starkt engagemang och mycket...

Agil utvecklare (Laravel/AngularJS)

Vi söker medarbetare och extrapersonal (Systemutvecklare och webbutvecklare) till vårt team som har en passion för utveckling och är mästare på:PHP MySQL / MariaDB Backend-utveckling Agil utveckling (t.ex. Scrum) ...

Tips: 5 triggermail som stöttar din marketing automation

Automatiserade triggermail kan vara ett mycket bra sätt att leverera rätt innehåll på rätt tidpunkt till rätt mottagare. Ett varmt tack, en artig bekräftelse och ett automatiskt övergiven varukorg-mail är alla exempel på vad som kan göra skillnad på en nöjd kund och en förlorad kund....

siriusdecisions-logo-300x88
Studie från SiriusDecisions: Marketing automation saknar erfarna användare och kräver mer resurser

I dagarna har SiriusDecisions gett ut sinårliga marketing automation-rapport. Rapporten fokuserar på växande trender inom implementerande och användande av marketing automation bland en bred palett av B2B-organisationer. Rapporten visade att medelstora B2B-företag och aktörer som använder marketing automation-plattformar saknar erfarenhet och underskattar den mängd resurser...

automail_dump
Rule v4 – Automail på plats och bättre nyhetsbrev

Idag har vi släppt en ny uppdatering av nya RuleMailer eller Rule v4 som vi kallar den.Förutom en uppfräschning och förenkling av gränssnittet så har vi även lagt in ett gäng nya funktioner för Marketing Automation/Automail. Du kan bland annat automatiskt styra innehållet i dina...

Simon-om-användarmedverkan
Tillgänglighet i nyhetsbrev

I februari startade vi på Rule ett projekt för att förbättra tillgängligheten i våra nyhetsbrev (se tidigare blogginlägg). Arbetet går framåt och i förra veckan presenterade Simon Österman sitt arbete med projektet på Begripsams årliga dialogseminarium “Kan man mäta begriplighet?”.Fokus låg på att beskriva det...