E-postmarknadsföring – den bästa kanalen för digital marknadsföring

E-post är den bästa kanalen för digital marknadsföring. Antalet öppnade mail ökar för varje år som går. E-postmarknadsföring innehåller vanligtvis reklam, erbjudanden, nyheter eller någon form av kontakt med en kund eller potentiell kund. Fördelarna med e-postmarknadsföring är att kommunikationen går snabbt, är billigt och return of investment kan lätt spåras. E-post är även transaktionellt och ett medium som väldigt många använder idag vilket gör att det triggar högre svarsfrekvens än till exempel vanliga brev.

Vad är e-postmarknadsföring?

E-postmarknadsföring är marknadsföring av kommersiella meddelanden via e-post. Alla mail som skickas från företag till en kund eller potentiell kund betraktas som e-postmarknadsföring. E-post har vuxit till att bli en mycket viktig marknadsföringskanal och de flesta stora företag och organisationer sysslar idag med e-postmarknadsföring.

Kom igång med din e-postmarknadsföring med RuleMailers nyhetsbrevslösning

RuleMailer är ett verktyg för e-postmarknadsföring som ger dig full frihet att skapa nyhetsbrev snabbt och smidigt. Du lägger enkelt in texter, bilder och länkar i en en färdig mall och justerar fritt alla detaljer. I RuleMailers statistikverktyg kan du även följa upp din e-postmarknadsföring och få en statistikrapport i realtid efter utskicken. » Läs mer