Facebook Lead Ads integration
Lead Ads som är en annonstyp på Facebook. Du kan använda annonsen för ett nyhetsbrev, en undersökning eller skapa deltagarlistor för webinar och events. Med Facebook Lead Ads kan kunder kan anmäla sig till ett webinar direkt i annonsen och du kan smidigt koppla ditt formulär direkt till ditt CRM eller ditt e-postverktyg. Rule samlar automatiskt in dina leads så att du direkt kan bearbeta dem.
Med Facebook Lead Ads kan du hitta nya kunder som kan vara intresserade av dina produkter eller tjänster. Dina annonser du skapar upp syns exempelvis i Facebooks nyhetsflöde, på marketplace eller i stories. När en potentiell kund trycker på din annons får de upp ett formulär som redan är förifyllt med kontaktinformationen från Facebook så att formuläret är klart att skickas direkt till dig. Med några få knapptryck kan de få den information de vill ha och du skapar en kvalificerad lead för företaget.
Facebook Lead Ads och Rule integrationen hjälper dig på ett enkelt sätt att nå fler relevanta personer. Det kan hjälpa dig att på ett mer effektivt sätt nå dina målsättningar för att förvärva nya kunder. När du kopplar Facebook Lead Ads till Rule, kan du sätta upp automatisk kommunikation med hjälp av vårt Marketing Automation verktyg och på så sätt slippa manuellt arbete. Du har då möjlighet att hålla kunders intresse vid liv under hela kundresan och kan på så sätt öka din konverteringsgrad.
- Skapa upp automatiserad kommunikation med vårt Marketing Automation verktyg som triggas från din Facebook Lead Ads integration.
- Öka lönsamhet genom att kommunicera med blivande kunder via rätt kanal, i rätt tid med rätt budskap.
När du integrerar Facebook lead ads med Rule kan du:
- Utöka kundklubben och bygga lojalitet
- Skicka SMS kommunikation till dina blivande kunder
- Hyper-personalisera dina budskap
- Skapa träffsäker kommunikation