fbpx

Startskottet för 2020 har burit av och nu är det fullt fokus på vad 2020 har att erbjuda. Innan vi fokuserar på spännande saker som står för dörren ska vi ta en titt i backspegeln och summera året som varit. Det här var Rule 2019.

Det här var Rule 2019:

AR teknik med stöd från Vinnova

Förra året tog vårt AR-projekt fart efter att Vinnova, Sveriges innovationsmyndighet valt att satsa på Rules innovationsförslag. Med stöd från Vinnova påbörjades ett arbete mot att förverkliga AR-förslaget. Verklighetstrogen 3D-visualisering innebär att konsumenter kan se och interagera med många virtuella variationer av en produkt och få bättre köpunderlag. Testa-innan-köp möjligheten har sedan länge efterfrågats av online-konsumenter och 2020 är året du kommer att, via Rule, kunna leverera detta till dina kunder. Är du intresserad av att implementera AR i din marknadsföringsstrategi? Testa vår Beta-version

Tillväxt i Rule teamet

Förra året utökade vi vårt team med tre personer. Vi välkomnade nya ‘Rulare’ till marknad, teknik och kundservice. Den röda tråden bland våra anställda i Rule teamet är att varje person  besitter kämparglöd-egenskapen. Förmågan och viljan att stoppa kundernas behov först. Att sikta på att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Vi ser framemot vad 2020 har att erbjuda med ett utökat team och utökade möjligheter.

Nya kunder nationellt och internationellt

Inte bara utökades vårt Rule-team utan även våra Rule-användare. Under 2019 välkomnade vi företag och organisationer av olika storlekar inom olika branscher: Press/Media, E-handel och Hotell & Restaurang för att nämna några. Vi ser framemot att välkomna fler spännande kunder under 2020 och hjälpa dem ta sin digitala kommunikation till nya höjder!

Starkare leveransbarhet

Vi vet att digital kommunikation saknar värde om den inte levereras till önskade mottagare. Därför tar vårt arbete och strävan efter att leverera marknadens bästa leveransbarhet aldrig slut. Förra året uppdaterade vi till den allra senaste tekniken för mailutskick och autentisering. Detta innebär att vi har de absolut bästa förutsättningarna för hög leveransbarhet tack vare både avancerade tekniska lösningar samt ett dedikerat team av experter. Vi vet att våra kunder som skickar stora mängder mail till flera olika marknader kräver kraftfulla lösningar. Därför skapade vi upp möjligheten att använda olika avsändare för olika marknader. Detta innebär starkare leveransbarhet. Vi kommer aldrig sluta att stötta våra kunder i att göra leveransbarheten av deras mail så bra som möjligt.

Uppdateringar och förbättringar i plattformen:

Vi uppdaterar och förbättrar olika områden av vår plattform löpande. Optimeringsarbetet tar aldrig slut då Rule utvecklas i takt med teknikens landskap, det är det som är så spännande. Några uppdateringar och förbättringar i plattformen förra året inkluderar:

Utvecklad Open Graph funktionalitet

  • Med hjälp av Open Graph meta-taggar kan du kontrollera vad som hämtas upp från din hemsida när en viss länk placeras i ett block i kampanj-editorn. Förra året förbättrades Open-Graph funktionen genom att öppna upp möjligheten att helt valfria attribut kan hämtas upp från önskad sida. Detta till skillnad från de tidigare begränsade attributen.

Förbättrad filter-funktion

  • Via vår filter-funktion segmenterar man sin kundbas baserat på insamlad kunddata. Filter-funktionen är därför den viktigaste delen av vår plattform. Under 2019 lade våra utvecklare mycket tid på att förbättra filter-funktionen genom att uppdatera utseendet och göra den mer användarvänlig. Vi öppnade upp fler segmenteringsmöjligheter baserat på bland annat medlemsaktivitet och tidsintervaller. 

Newsfeed

  • Alla letar alltid efter sätt att vara tidseffektiv och slippa dubbelt arbete. Tekniska lösningar tillåter oss att slå ihop kanaler och få dessa att samspela. Newsfeed-funktionen är ett exempel på detta när det fungerar som bäst. Förra året lanserade vi möjligheten för våra användare att via Rules intelligens hämta content direkt från sajten och återvinna det i e-postutskick. Med hjälp av Newsfeed blir e-postmarknadsföring en naturlig förlängning av den övriga online närvaron. Vill du lägga till bästsäljande produktblock i ditt utskick? Redovisa de mest lästa blogginläggen? Det är möjligt via Newsfeed!
  • Att visa dina mottagare specifika budskap baserat på exempelvis intresse eller inköpshistorik är sedan förra året ännu enklare i Rule. Genom funktionen Switch kan du på ett smidigt sätt anpassa hela eller delar av ditt utskick. En kraftfull möjlighet för dig som gör att du når rätt mottagare med de budskap som är mest rätt för dem – något som leder till högre relevans och i förlängningen fler affärer. Med Switch kan du återanvända nästan hela grundmeddelandet och bara byta ut de där specifika detaljerna som kan attrahera en viss målgrupp.

BotStop med Honeypot

  • Alla vill vi förenkla för våra kunder vid alla möjliga tillfällen. Denna önskan är inte annorlunda när det kommer till formulär och våra kunders önskan att göra sign-up processen så enkel som möjligt. Det är dock en balansgång mellan att förenkla för användare och att göra anmälningsformuläret tillräckligt säkert. Ökningen av automatiserade spam-anmälningar leder till sämre leveransbarhet. Förra året ökade vi våra satsningar mot spam genom att lansera både Honeypot – en osynlig kod inbakad i alla Rule formulär för att lura till sig spam-adresser och avvisa dem. Samt Recaptcha – en valfritt tillägg i formulär som låter användare tolka text eller bilder och på så sätt påvisa autenticitet. För att uppdatera gamla formulär klicka här.

Säkerhetsarbetet på Rule har rullat på

  •  Att våra användare känner starkt förtroende för oss vid hanteringen av deras data ser vi som ett absolut måste. Visste du om att all trafik till/inom/ifrån Rule är krypterad och därmed säker? Så du kan vara lugn – vi har din rygg. 

Prestandaförbättringar

  • Vi gör löpande prestandaförbättringar för att vår plattform ska vara så snabb som möjligt att arbeta i. Några exempel på vad våra prestandaförbättringar medförde förra året är snabbare filtersynkning, filexport och mailgenerering.

Partnerskap och integrationer

Förra året ingick vi nya partnerskap och byggde nya integrationer med andra system. Dessa inkluderar bland annat:

Rule + Norce

Norce är en molnbaserad SaaS e-handelsplattform. Både Rule och Norce inser fördelarna med att samarbeta med lokala leverantörer. Genom att erbjuda svensk support och lokal tillgänglighet kan Rule och Norce bygga djupare relationer med sina kunder. Med hjälp av integrationen kan våra gemensamma kunder fånga upp relevant kunddata, såsom orderhistorik och kundbeteenden. Marknadskommunikationen kan då segmenteras och personanpassas, vilket leder till långsiktiga kundrelationer.

Rule + Kodmyran

Kodmyran Commerce är ett flexibelt e-handels och affärssystem. Under 2019 ingick Rule och Kodmyran partnerskap och lanserade en integration. Kopplingen mellan Rule och Kodmyran öppnade upp möjligheten till  individanpassad kommunikation och datadriven marknadsföring baserad på insamlad kunddata. Våra gemensamma kunder kan numera automatisera sin e-postmarknadsföring och på så sätt öka sin försäljning.

Rule + Wetail

Vi har sedan tidigare en färdig integration med e-handelsplattformen Woocommerce. Woocommerce byrån Wetail och Rule ingick partnerskap 2019. Både Rule och Wetail tycker att automatiserade processer är idag en av grundfaktorerna för att hinna med de aktiviteter som utvecklar företaget. Då Wetail vill erbjuda möjligheten till automatiserad och personanpassad kommunikation till sina kunder, valdes Rules plattform för digital kommunikation.

Shopify integration

Under 2019 byggde vi en komplett integration med en av världens största e-handelsplattformar Shopify. Numera kan Shopify användare sköta sin digitala kommunikation via Rule och ha all kunddata såsom aktivitet, beteende, mönster, browsing data samlat på ett och samma ställe.

Zapier integration

Zapier är en tjänst som möjliggör process av data på ett skräddarsytt sätt och fungerar som en mellanhand vid dataflöden mellan olika system. Via så kallade Zaps kan information passera mellan appar utan hjälp från utvecklare. Rule har sedan förra året en integration med Zapier för användare som använder Zapier som verktyg. Om du behöver hjälp att sätta upp koppling mellan Rule och Zapier kan du kontakta support.

Sist men DEFINITIVT inte minst….

Hur personaliserad är kundresan ni levererar till era kunder? Större delen av 2019 bestod av att designa och börja bygga nästa generation av Rule som summeras bäst med fraserna: hyper-personalisering och fördjupad segmentering. Rule bygger på möjligheten att följa kunden genom hela kundresan med användning av riktad kommunikation. 2020 tar vi livscykelmarknadsföring till nästa nivå genom att presentera: Journey-builder. En helt ny komponent av vår plattform. Vi kommer berätta mer om vad 2020 har att erbjuda i kommande inlägg. Så håll i hatten – för nu tar det fart.

Har du ännu inte ett Rule konto och vill komma igång med datadriven marknadsföring? Kom igång med Rule redan idag, helt kostnadsfritt på obegränsad tid. 

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
5 bra marknadsföringstips

5 äggstremt bra marknadsföringstips inför påsken!

Vi går mot ljusare tider och påsken börjar närma sig. Därför är det hög tid att börja planera för en färgglad påskkampanj. Påsken är en ...
Read More
consent mode v2

Förståelsen av Google Consent Mode v2 och förstapartsdata för proffs

Välkommen till djupdykningen i Google Consent Mode version 2 (v2) och dess relation till förstapartsdata – en nyckelaspekt för oss som arbetar med datainsamling och ...
Read More
påsk

Så lyckas du med din marknadsföring i påsk

Påsken är som många andra högtider en perfekt storhelg att marknadsföra sitt företag lite extra under. Hur lyckas man nå fram till kunder under påsken ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.