Digital Kommunikation 2017-07-03T09:58:36+00:00

Digital Kommunikation

 

Att arbeta med digital kommunikation innebär att man kommunicerar i huvudsak via digitala tjänster och verktyg. Begreppet innefattar både sociala medier, bloggar och när det gäller digital och datadriven kommunikation via Rule Communication så innefattar det E-post och SMS.

Att kommunicera digitalt underlättar inte bara för det operativa arbetet utan det ger även en flöde som underlättar för hela organisationen då anställda kan dela arbetsuppgifter eller när personer slutar eller tillkommer så är arbetet sparat och kund- och marknadskommunikationen finns sparat. Även uppföljningsarbetet i och med rapportering blir effektivare när kommunikationen blir digital och med Rule så sparas all kunddata i systemet och man kan följa kundlivscykeln och se vilken kommunikation som nått kunden. Det är även enkelt att exportera statistik digitalt till Excel för att sammanställa till intern och extern rapportering.

 

Vilka fler fördelar med digital kommunikation finns det. Med digital kommunikation så har vi sett att många företag och organisationer som vi samarbetar med har minskar sina portokostnader med stora volymer. Och största vinsterna med att arbeta med digital kommunikation är att företag ökar sina intäkter samtidigt som de arbetar effektivare med digital kommunikation. Genom att använda och arbeta med all kunddata som samlas in efter genomförda köp i webbshoppen till anmälningsformulär till tävlingar etc. så blir all kund- och marknadskommunikation datadriven och därmed mer relevant till slutkunden. Att arbeta datadrivet och digitalt är absolut något vi på Rule Communication rekommenderar.

 

Boka en workshop med oss på Rule Communication så träffar vi dig och ditt team för en genomgång om hur ni kan arbeta med er digitala kommunikation. Kontakta oss via e-post eller via vårt kontaktformulär redan idag.