


Integrera Jetshop med Rule och personanpassa digitala kommunikationen
Jetshop tillhandahåller en kraftfull SaaS e-handelsplattform. När du integrerar Jetshop med Rule blir det lätt att utnyttja relevant kunddata såsom orderhistorik. Med segmenterad och personaliserad marknadskommunikation, kommer du närmare kunden och bygger långsiktiga relationer. Du har möjlighet att följa kunden genom samtliga steg av köpcykeln och kan lägga upp en smart strategi för att välkomna, behålla och locka tillbaka förlorade kunder. Genom vår Jetshop och Rule integration kan du personanpassa kommunikationen och öka konverteringen på din digitala marknadsföring.
Fånga upp nya prenumeranter och kundklubbsmedlemmar från din e-handel och skicka dessa automatiskt in till ditt Rule konto. Med vår Jetshop och Rule integration automatiseras processen mellan din e-handelsplattform och kontot i Rule, så att du smidigt kan utöka prenumeranter och kundklubbsmedlemmar. Utöka din kundklubb och vårda dina kundrelationer med hjälp av personanpassad kommunikation.

Utnyttja viktig orderdata
Utnyttja orderdata insamlad från e-handelssidan och skräddarsy din digitala kommunikation. När du integrerar Jetshop med Rule skickas orderdata såsom senaste köpen direkt till ditt konto. Med hjälp av en Triggerbee koppling är det även möjligt att få in data kring produktkategorier kunden har visat intresse för och uppvisat engagemang på sajten, från din Jetshop butik till ditt Rule konto. Med hjälp av orderdatan kan du skapa kundsegment och personanpassa erbjudanden och rekommendationer. Genom att utnyttja relevant data kan du öka din e-handelsförsäljning.

Automationer baserat på köp
I Rule kan du skapa upp automatiserad kommunikation som triggas på data från din Jetshop-butik. Skicka snygga orderkvitton och andra transaktionsmeddelanden. Vårda och bygg djupare kundrelationer genom att skicka automatiska uppföljningsmail baserat på tidigare köp. Lägg upp en Marketing Automation strategi för att få en kund till en upprepande kund, till en lojal varumärkesambassadör.

Ta vara på möjligheterna med vår integration
Avancerad kommunikation
Genom vår avancerade teknik kan du ta personaliserad kommunikation ett steg längre och hyper-personalisera dina budskap. Vid hyper-personalisering används en komplexare teknik som tar hänsyn till data som browsing- och beteendedata för att tolka besökarens intentioner. Detta möjliggör skräddarsydd kommunikation genom hela kundresan med ditt varumärke. Rule återrapporterar även till din Jetshop-butik så att du kan anpassa budskapen på sajten efter uppvisad aktivitet i Rule.

Öka din försäljning genom att kombinera din e-postkommunikation med SMS utskick. Genom att inkludera SMS i din marknadsstrategi når du kunden i exakt rätt ögonblick och med en öppningsgrad på över 90%. Med hjälp av ett kraftfullt SMS verktyg möjliggör vi personaliserad SMS kommunikation baserad på data hämtad från Jetshop. Optimera din digitala marknadsföring och skapa ett samspel mellan email och SMS bland dina automatiserade budskap.

Med hjälp av en Triggerbee koppling kan du skicka ett automatiskt meddelande när en besökare har övergivit varor i varukorgen. Cart Abandonment marknadsföring är en kraftfull strategi som visat på hög konvertering och ökad försäljning. Då besökaren har kommit så pass långt i köpprocessen och lämnat ifrån sig värdefull data, kan du med hjälp av vår Rule och Jetshop integration ta tillvara på den och smidigt uppmuntra till genomförande av köp.

Tillåt besökare att bevaka varor och skicka en Back in Stock avisering när en vara är åter i lager. När en besökare tänkt genomföra ett köp och upptäcker att den önskade varan är slut i lager, finns det bara en sak som kan vända shoppingupplevelsen. När du integrerar Jetshop med Rule kan du automatiskt upplysa kunden om att det nu är fritt fram att gå in och beställa. Vår avancerade teknik håller isär när en kund har flera bevakningar samtidigt och ser till att back in stock datan är 100% synkad.

När en kund har börjat förlora intresset och visar på mindre engagemang är det hög tid att försöka fånga kundens intresse igen. Genom vår Rule och Jetshop integration kan du samla värdefull data kring aktivitet, engagemang och kundbeteende. Denna data kan sedan användas till att skapa personaliserad och strategisk Win Back kommunikation, för att vinna tillbaka kundens intresse. Minska antalet förlorade kunder med hjälp av automatiserade Win Back meddelanden.
