Det är dags för att släppa vår sista del i serien om Brand Style & Identity och idag släpper vi vår helt nya Brand Style-funktion i Rules plattform! En funktion som gör det enkelt för våra kunder att skräddarsy sina mallar utefter sina varumärkesriktlinjer, helt automatiskt. Detta är en funktion som vårt produkt och utvecklar-team har jobbat på länge och alla beslut som tagits i processen är baserade på feedback och mycket research. Vår ambition är att Rule alltid ska vara det smarta valet och nu finns ännu en anledning till att välja Rule – vi har marknadens vassaste Brand Style. Vi möter vår produktägare Filip Gerhamn, som berättar om utvecklingsprocessen och vilket värde Brand Style kommer skapa för våra kunder.
Kan du berätta lite om den nya Brand Style funktionen i Rule?
Idén med Brand Style var att vi vill korta ner tiden från när ditt konto skapas upp, till när ditt första utskick går ut. Så, det som vi kan förbereda på det kontot, ska vi kunna förbereda, så att vi kan hämta fin logga, dina färger och så vill vi populera det i våra mallar så att du egentligen bara kan välja allting och det är för designat för dig.
Hur har produktutvecklingsprocessen sett ut?
Utvecklingsprocessen har varit att vi vill titta på din hemsida och se vad som är loggor, färger etc, och sen så vill vi spara den informationen för att ge dig det på ditt konto, men också att du själv kan uppdatera det. Så vi har därför tittat på hur vi kan göra det på det enklaste och smartaste sättet, och sen så blir du mött av dessa grafiska riktlinjer på ditt konto, helt automatiskt.
Vad skiljer Rules Brand Style från konkurrenterna på marknaden?
Rules Brand Style är byggd som så att när du signar upp för ditt konto så har vi ju redan din adress. Exempelvis om jag signar upp med filip@rule.se så ser vi ju vart hemsidan finns (eftersom du signar upp med en företagsadress) då kan vi ta den informationen och så kan vi hämta det automatiskt. Så du slipper ladda upp någonting så det finns redan där, eftersom att du har gett den informationen i din mailadress.
Vilka är de viktigaste egenskaperna med funktionen som kunderna kommer att uppskatta mest?
De viktigaste delarna är att kunderna sparar tid. Vi har exempel på kunder som varit igång på 5 minuter och gjort sitt första utskick. Så vi kortar ner både tiden och handpåläggningen och det är den viktigaste delen. Om kunden har ett budskap som de vill få ut, då ska de få ut det när de vill få ut det.
Kan du dela med dig av några framgångsrika testfall om funktionen?
Success case här är kunder som har gjort hela flödet, utan att ha kontaktat oss och att vi ser det i efterhand. Det är det ultimata beviset på att kunderna kan klara sig själva och bara med viljan om att få ut sitt budskap så löser dom det
Lär dig hur du gör det rent praktiskt!
Som med alla våra funktioner, kommer självklart en hjälpartikel på hur du gör detta rent praktiskt i vår plattform. Ta del av den artikeln här och sätt igång och skapa framgångsrik digital kommunikation gratis, redan idag!
PS! Missade du del ett i vår serie, kan du här läsa om varför det är viktigt att ha en stark varumärkesidentitet och del två NoA Ignite om varumärkesupplevelser.