Tillgänglighet i nyhetsbrev

Tillgängliga nyhetsbrev
foto: Eva Hedberg, Läs&Skriv

I februari startade vi på Rule ett projekt för att förbättra tillgängligheten i våra nyhetsbrev. Arbetet går framåt och i förra veckan presenterade Simon Österman sitt arbete med projektet på Begripsams årliga dialogseminarium ”Kan man mäta begriplighet?”.

Fokus låg på att beskriva det användarcentrerade och agila arbetssätt som använts under utvecklingen av tjänsten och vilken betydelse detta har då man vill ta fram en användbar produkt eller tjänst.

Efter seminariet skrev användningscentrum några ord om seminariet och presentationerna. Det finns även en kommentar på Autism- och Aspergerförbundets hemsida.

Tillgänglighetsdelen, som är under utveckling, består av två verktyg, ett för redaktörer och ett för mottagare av nyhetsbrev, som dels gör det möjligt för mottagarna att läsa nyhetsbrevet i den form de själva önskar och dels underlättar för nyhetsbrevsredaktörer att skapa tillgängliga utskick.

Projektet är planerat att fortsätta fram till maj 2015 och är just nu i en betafas men den respons vi fått från de användare som verktygen testats av visar att verktygen verkar uppfylla de behov till tillgänglighet som målgrupperna behöver. Och för våra kunder kommer detta att innebära att räckvidden för nyhetsbreven ökar för alla mottagare.

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Öka försäljning med SMS

Effektiva sätt att öka sommarförsäljningen med hjälp av SMS

Uppmuntra till upprepade köp med hjälp av SMS Genom att utnyttja SMS utskick och mobilmarknadsföringens fulla potential kan du nå fler kunder, öka konvertering och …

Read More
Facebook custom audience

Anpassa målgrupper med Facebook Custom Audience

Tänk om man kunde slippa alla steg man behöver göra när man ska skapa upp anpassade målgrupper i Facebook och bara få in sina målgrupper …

Read More
personuppgifter och gdpr

Personuppgifter & GDPR

Personuppgifter och GDPR kan vara en svår nöt att knäcka, men ack så viktig. För att kunna känna frihet när man kommunicerar och marknadsför måste …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang