


Följ upp nyhetsbrev med statistik
Med Rule kan du följa upp dina nyhetsbrev och få reda på viktig statistik som ger dig värdefulla insikter. Genom att mäta mot uppsatta mål kan du ständigt optimera dina utskick. Ta fasta på det som var bra och utveckla det som inte fungerade. När du har skickat ett mail kan du direkt i kontot, spåra aktivitet som öppningar och klick i realtid. Du kan även segmentera din kommunikation med hjälp av statistik-insikter från tidigare skickade mail. Skapa upp segment baserat på mottagare som har visat intresse för ett specifikt område och rikta din kommunikation därefter. Vi hjälper dig samla in viktig information för att du som marknadsförare ska kunna lägga upp en bra strategi för din kommunikation.

Följ mailutskicket i realtid
Efter ditt utskick kommer du få siffror kring aktivitet såsom öppningar och klick på dina erbjudanden i realtid. Det här presenteras sedan som en rapport, där du kan se resultatet av ditt utskick. Du kommer även kunna följa trafiken som ditt nyhetsbrev genererar hela vägen in på din hemsida och vidare genom köp samt beställningsprocessen. Vi ger dig möjlighet att följa upp nyhetsbrev med ett av marknadens mest kraftfulla analysverktyg.

Samlad statistikrapport
Öka dina resultat och dra faktabaserade slutsatser baserat på samlad statistik. När du skickar mail med Rule genereras en detaljerad statistikrapport efter varje mailutskick. En tydlig presentation med ett pedagogiskt diagram, ger dig möjlighet att snabbt överblicka och analysera utfallet. Du kan även se vilka som avregistrerat sig och information gällande studsar av mail. Ta fasta på viktiga insikter och se över dina resultat efter varje utskick, för att kunna överträffa med dina kommande nyhetsbrev.
Titta lite extra på detta när du följer upp dina nyhetsbrev
Öppningsfrekvens
Öppningsfrekvensen visar hur många som har öppnat ditt nyhetsbrev. Vad som kan vara värt att kolla lite extra på är NÄR utskicket öppnades. Om det var inom loppet av några timmar eller kanske till och med en dag senare. Ett utskick som öppnats inom bara någon timme tyder på stort intresse. Har du däremot en låg öppningsfrekvens rekommenderar vi dig att se över dina rubriker och jobba mer med ämnesraden för att locka dina kunder till läsning.

Klickfrekvens
Din klickfrekvens visar hur många som har klickat på de länkarna som du inkluderad i ditt utskick. En hög klickfrekvens och bra engagemang, tyder på att innehållet intresserar dina läsare och får dem att vilja veta mer. En dålig klickfrekvens innebär självklart motsatsen och då bör du se över ditt innehåll och lägga upp det annorlunda i framtida nyhetsbrev.

Populäraste länken
Om du har inkluderat flera länkar i ditt nyhetsbrev, så brukar det vanligtvis vara den som ligger först placerad, som är den mest besökta. Är det däremot ett annat stycke med en länk placerad längre ned i utskicket som är den populäraste, kan du snabbt dra slutsatsen om att just det innehållet intresserade dina kunder lite extra. Försök isåfall få med fler stycken med liknande innehåll i dina framtida utskick.
