


Skapa nyhetsbrev med Rule och kom igång med e-postmarknadsföring
Skapa, skicka och följ upp nyhetsbrev med hjälp av Rules nyhetsbrevsverktyg. Vi skapar upp en skräddarsydd mall som du kan utgå från när du skapar dina nyhetsbrev. I vår mailbyggare kan du enkelt dra och släppa bilder, text och andra valfria block. Med vårt användarvänliga nyhetsbrevsverktyg kan vem som helst bli experter på responsiva och segmenterade nyhetsbrev.
Vi har många års erfarenhet inom nyhetsbrev och hjälper dig genom alla steg på vägen. Vi erbjuder snabb support och finns alltid till hands när du behöver hjälp. Utforska vårt program för nyhetsbrev och testa skapa nyhetsbrev gratis med Rule redan idag.

Vad är ett nyhetsbrev och hur kan man göra ett snyggt nyhetsbrev? Ett väldesignat nyhetsbrev som representerar ditt företag, förbättrar ditt resultat och säkerställer att det ser bra ut oavsett vilken mailklient dina mottagare använder. Klick och konverteringar ökar markant när ett nyhetsbrev är korrekt utformat. Skapa digitala nyhetsbrev rätt redan från början. Vi bygger en egen mall åt dig utefter dina önskemål och design. Skapa ett konto idag och börja kommunicera med dina kunder.

Rules smarta verktyg för nyhetsbrev, ger dig möjligheten att skapa kreativa, intressanta och proffsiga nyhetsbrev i html. Både stora och små företag använder Rule för att skapa digitala nyhetsbrev och effektivisera dialogen med sina kunder. Välkända aktörer har valt Rule som sin digitala plattform. Alltifrån företag inom modebranschen som Odd Molly, till stora e-handelsföretag som Lekmer, använder Rule för att skapa nyhetsbrev och kampanjer. Hitta nyhetsbrev inspiration bland några av våra nyhetsbrev exempel från våra kunder.

Responsiva nyhetsbrev
Idag läser nästan hälften av mottagarna sitt nyhetsbrev i en mobil enhet. Genom snygga responsiva, mobilanpassade utskick kan du försäkra dig om att ditt nyhetsbrev ser bra ut – oavsett i vilken enhet det läses. Responsiva nyhetsbrev är utskick där layouten anpassas efter vilken plattform, enhet och skärmupplösning det läses i. Via Rule kan du smidigt skicka responsiva nyhetsbrev som fungerar i alla enheter.

Lyft fram din grafiska identitet
När en mottagare läser ditt nyhetsbrev ska det vara solklart att det är du som är avsändaren. Ditt företag har förmodligen en grafisk identitet bestående av typsnitt, färger och logotyp som visar vilka just ni är. Dessa ska du alltid se till att använda som bas, så att varje nyhetsbrev och utskick följer en röd tråd och det ska inte gå att missa att utskicket är från er. Har ni en viss färg som ni uttrycker er med, testa isåfall att addera den vid exempelvis fet markeringar i texten.
Skapa nyhetsbrev i Rules nyhetsbrevsverktyg
I Rules program för nyhetsbrev är det möjligt att dra och släppa, inte bara enskilda artiklar utan en hel feed, direkt in i Rule. Allt tack vare en av våra mest effektiva funktioner, drag and drop. Det gör det alltså möjligt att enkelt och snabbt skapa digitala nyhetsbrev med innehåll från exempelvis en produktlista på en e-handelssite, en sida med nyhetsartiklar eller en hel blogg. En dröm för innehållsskapare med andra ord.

Typografi och fonter
För att göra läsupplevelsen så intressant som möjligt för mottagaren, är ett tips att jobba med typografin när du ska skapa ditt nyhetsbrev. Att skriva och skapa snygga nyhetsbrev i Rules nyhetsbrevsverktyg är enkelt, testa att leka runt med olika vikter och storlekar på texten och använd fetning eller kursivering för att utmärka innehåll i nyhetsbrevet. Jobba dig fram till träffsäkra rubriker och dela gärna in stycken med underrubriker, som finns i färdiga block inne i Rules verktyg, för en mer tillfredsställande läsupplevelse.

Content och bilder
Bilder och noga utvalt content kan förhöja läsupplevelsen avsevärt. Se till att jobba in bilder i ditt nyhetsbrev som känns relevanta för innehållet. Det går att få tag på professionella bilder helt gratis, på en rad olika sajter på nätet. Se bara till att bilderna har en tillräckligt hög upplösning. Vi vill påminna om att dubbelkolla att du får använda bilderna du lånar och vilka rättigheter som gäller, innan du adderar dem till ditt nyhetsbrev.

Fokusera på det viktigaste
Ibland har man väldigt mycket att säga, men väldigt lite tid på sig att få fram det viktigaste. Ett nyhetsbrev med för mycket text kommer redan vid första anblick skrämma bort en del läsare. Därför vill vi tipsa dig om att fokusera på att få med det viktigaste budskapet i ditt nyhetsbrev och att hålla dig relativt kortfattad. Du ska leda läsaren genom nyhetsbrevet och för att göra det så kan de vara bra att bryta upp det med intressant bildinnehåll och jobba in underrubriker.
