Automail - Skicka automatiserade email och slipp det manuella arbetet

Automail Rule

Effektivisera genom att automatisera mera

Automail är välplanerade email som skickas till kunder eller mottagare vid specifika tidsinställda tillfällen. De kan även skickas som en respons på en särskild trigger som utlöses efter en viss aktivitet. Användning av automatiserade email är extra smidigt vid exempelvis välkomnandet av nya kunder. Istället för att endast skicka ett välkomstmail, kan du i Rule skicka en serie av flera mail där du guidar den nya kunden genom sin kundresa med ditt varumärke. Med hjälp av automail kan du skapa upp en utvecklad Marketing Automation strategi och effektivisera din digitala kommunikation.

Varför skicka automatiserade email?

Kundbeteende data

De är automatiska

Genom automatiserad marknadsföring behöver marknadsförare inte anlita någon som måste klicka på “skicka” varje gång det ska skickas specifika mail. De måste endast ställa in vad som ska trigga utskicket och låta tekniken sköta resten.

kunddata

Stärker kundrelationer

Automatiserade email månar om kundrelationer då de ser till att du skickar relevant information vid rätt tillfälle. Om kommunikationen är riktad och engagerande kommer mottagaren att vilja veta mer om ditt företag.

money-growth

Hjälper försäljningen

 Automatiserade email assisterar säljteamet när det kommer till att fastslå vilket innehåll leads engagerat sig med. Detta möjliggör att säljare kan kontakta dessa prospects med lämpliga produkter eller tjänster.

Exempel på effektiva automatiserade email

Välkomna nya medlemmar och tacka dem för registreringen hos dig med en personlig välkomsthälsning. Välkomstmailet kan användas för att utbilda kunden om produkten/tjänsten, innehålla ett speciellt erbjudande, eller helt enkelt bara vara ett artigt välkomstmeddelande.

1.

Tack mail skickas automatiskt till kunder när de har skrivit upp sig som prenumerant, laddat ned någonting eller deltagit i ett event. Det är ett utmärkt sätt för företag att etablera och utveckla en personlig relation med sina kunder eller mottagare.

2.

Ett kvarglömd varukorg email skickas till kunder som har lämnat produkter i varukorgen vid checkout. Kvarglömda varukorgar står för en massiv del av förlorad intäkt för företag. Ett  påminnelsemail som detta, hjälper till att driva trafik tillbaka till hemsidan och till köpet.

3.

När en kund har genomfört ett köp förväntar den sig en bekräftelse på köpet. En orderbekräftelse ska innehålla samma information som finns med på ett fysiskt kvitto, vara och slutsumma samt det valda fraktsättet. Transaktionella email är ett exempel på effektiva auto mail.

4.

Ett utmärkt sätt att ta reda på hur ditt företag kan förbättras, är genom att skicka feedbackmail. När du skickar ett automatiserat feedback-formulär kan du fånga upp viktig feedback från dina mest lojala kunder, eller från kunder som av någon anledning har valt att lämna dig.

5.

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang