Gör Marketing Automation lite lättare

Marketing Automation mjukvaruindustri beräknas att nå $7.63 miljarder år 2025 enligt en studie av Grandview research. 

Med denna typ av tillväxt är det säkert att Marketing Automation inte längre är ett verktyg endast för de största företagen, utan för de flesta. Oavsett om du redan kommit igång med verktyget eller överväger fördelarna med att göra det, finns det sätt du kan göra din Marketing Automation lite lättare. 

Marketing Automation är en mjukvara som kan tillåta dig att automatiskt segmentera dina kunder och sedan skapa automatiserade kampanjer, riktade mot specifika kundsegment. Med Marketing Automation kan du nå dina kunder i exakt rätt tid och slippa det manuella arbetet.

1. Börja någonstans och addera mer längst vägen.

Då möjligheterna med Marketing Automation är oändliga, är det lätt att känna sig överväldigad när det kommer till implementering av en solid Marketing Automation strategi. Med Marketing Automation kan du skapa mail för varje steg kunden befinner sig i livscykeln, så att veta hur du ska komma igång kan vara en utmaning.

Med Rule’s Marketing Automation system kommer du lätt igång och kan enkelt addera mer längst vägen. Med hjälp av vår användarvänliga plattform gör vi det lätt för dig att bygga upp kommunikationsslingor, för alla steg du vill kommunicera med dina kunder eller mottagare.

Genom att först skissa på ett flöde och beröringspunkter i varje steg, kan du sedan enkelt skapa upp innehåll för utskicken direkt i Rule. Sen är det bara att aktivera filter-segmentering på respektive mail. 

Komma igång med Marketing Automation

2. Integration är viktigare än du tror.

Integration kan vara en av de största utmaningarna när man använder eller planerar att använda sig av Marketing Automation. Om ditt system inte integrerar lätt med andra system kan det resultera i massa bortkastad tid, ökad komplexitet och att viktig kunddata inte utnyttjas på bästa sätt.

Rule har en utvecklad integration med de flesta e-handelsplattformarna, såsom Shopify och WooCommerce. Rule kan även smidigt integreras med de flesta CRM och affärssystem. Genom att använda dig av en plattform som har smidiga integrationslösningar gör du din Marketing Automation användning lite lättare.

Marketing automation integration

3. Samla, se över och analysera din data i samma plattform

För de flesta marknadsförare är inte brist på kunddata problemet utan hur du kan jobba med data på bästa sätt. När Rule integreras med exempelvis e-handelssystem skickas data direkt in i kontot. Det kan vara förvirrande hur du kan arbeta med den datan.

För att göra din Marketing Automation lite lättare kan du börja med att klargöra vad för data som är mest relevant för det du vill uppnå i ett särskilt steg. Se över om den datan skickas in, om den gör det, börja bygg dina filter. Om datan inte skickas in, kontakta oss så ser vi till, tillsammans med det andra systemet du använder, att de börjar skickas in.

4. Vi hjälper dig.

Rule har svensk support som du kan nå via telefon och mail. Förutom det, finns det alltid möjlighet att få hjälp om du har fastnat i din Marketing Automation process. Våra experter finns alltid på plats för att ge råd och rekommendationer kring hur du kan effektivisera ditt arbete. 

Är du en ny kund och behöver hjälp att komma igång med Marketing Automation? Eller vill du ta din nuvarande Marketing Automation till en mer avancerad nivå och jobba ännu mer prediktivt? Vi hjälper dig. Kontakta oss.

Marketing Automation experthjälp

Har du ännu inte ett Rule konto? Skapa ett konto gratis så kontaktar vi dig för en demo av plattformen. Kom igång med datadriven marknadsföring redan idag.

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.