Vill du kommunicera bättre med dina kunder och potentiella kunder?
Har du funderat på hur du kan kommunicera bättre med dina kunder?
Vi har svaret!
E-post är webbens valuta, och alla som är online har en aktiv e-postadress. Så när det gäller att ansluta till dina kunder och blivande kunder finns det ingen kanal med en bredare räckvidd än e-post.
– Sam Jahanfar CEO, Rule
Trots den snabba utbredningen av sociala medier anser marknadsförare världen över att e-post är den bästa kanalen för digital marknadsföring.
E-post är en kommunikationskanal där du kan vara mer personlig, komma närmare dina kunder och bygga lojalitet. Antalet öppnade mail och klick i nyhetsbrev ökar för varje år som går.
Med genomtänkta nyhetsbrev bygger ditt varumärke långsiktigt bra förutsättningar till merförsäljning och förbättrad konvertering. Skapa, skicka och följ upp mail med vårt verktyg för nyhetsbrev.
Varför använda e-post marknadsföring?
Att skicka nyhetsbrev behöver inte vara krångligt och tidskrävande. Det ska gå snabbt, enkelt och vara roligt att planera och skicka ut nyhetsbrev.
E-postmarknadsföring är både ett billigt och skalbart alternativ som gör det möjligt att nå ut till nuvarande och framtida kunder världen över.
Andra fördelar med nyhetsbrev är att de går att följa upp och mäta effektivitet med hjälp av statistik och analyser. Det går exempelvis att se kundaktivitet såsom klick av en länk.
Ta reda på kundens beteende
Få lärdom om era kunders individuella beteenden genom god kundhantering. Spåra era kunder hela vägen från att de öppnar mailet till avslutat köp på er sajt. Hämta automatiskt innehåll från era kampanjer och se intäkterna från nyhetsbrevet. Detta möjliggör uppföljning och kontinuerlig förbättring av era utskick för att nå maximal effekt.
Utnyttja den utvecklade teknologin
Idag läser nästan hälften av mottagarna sitt nyhetsbrev i en mobiltelefon. Allt fler beslutsfattare läser sina mail i en mobil enhet vilket gör att dina utskick inte längre är avgränsat bara till datorer. I samma takt som teknologin utvecklas kan man utnyttja möjligheterna.
Skapa medvetenhet & förtroende
Nyhetsbrevet ska ge dina mottagare tillräckligt med information om dig och ditt företag, samt vad ni erbjuder för typ av produkt eller tjänst. I många fall har du bara hunnit göra ett första intryck och fått en mailadress. Här börjar din möjlighet att verkligen bygga ett förtroende för dina produkter eller tjänster genom att förmedla mer om ert företag.
IMPORTERA OCH BYGG MEDLEMS-LISTOR
I Rule kan man enkelt importera färdiga listor med innehållande kunddata direkt in till plattformen. Om en kund eller prospekt besöker din webbplats är de redan intresserade av något kring ditt företag/ din produkt. Missa inte chansen att lägga till dem i din e-postlista. Inkludera sign-up formulär på alla sidor på din webbplats, samt på sidorna för populära produkter och tjänster.
Driva stora mängder trafik
Det är många som periodvis upplever dippar i försäljningen. Då är e-postmarknadsföring ett perfekt komplement för att ta igen det ni har förlorat och driva stora mängder trafik till hemsidan, som i sin tur oftast leder till ökad konvertering.
Nyhetsbrev kan spridas viralt
I ett mailutskick så publiceras ofta nyheter som sedan sprids vidare. Många som prenumererar på e-postutskick är välinformerade, och väljer att sprida informationen de fått vidare, via olika forum och sociala medier.
Sälja med snabbast möjliga frekvens
Via er sajt kan ni samla upp e-postadresser till potentiella kunder. Dessa använder ni sedan som underlag för vidare bearbetning genom Rule’s nyhetsbrevverktyg. Med ett enda utskick kan ni nå alla era mottagare samtidigt och sälja med snabbast möjliga frekvens.
“Med Rule kan vi skicka snygga nyhetsbrev och riktade kampanjer utifrån tidigare bokningar och intressen.”
Matilda Sjöberg