Bonnier News Local – Personligt anpassad kommunikation
Det finns inte två identiska läsare, så varför ska deras upplevelse vara det?
Genom personligt anpassad kommunikation kan du nå dina läsare med rätt information utifrån deras uppvisade intresseområden och engagemang. Varje läsare är unik och detta måste reflekteras i den digitala kommunikationen och kundresan.
Utmaning
De traditionella medierna genomgår en omfattande förändring – och står fortfarande inför en fortsatt kraftig transformering. Med rätt verktyg försöker världens mediahus leta sig fram i ett omvälvande landskap där ”gamla” medier, ofta pappersbaserade, ska samspela med den digitala kommunikationen. Bonnier News Local har de senaste åren haft ett starkt fokus på att hitta en digital affär att leva på.
LÖSNING
Bonnier News Local tog ett strategiskt beslut för några år sedan: att hitta ett lättarbetat och flexibelt e-postsystem som skulle ligga till grunden för att jobba med e-postkanalen. Med den ambitionen som drivkraft behövdes en pålitlig partner för att nå de uppsatta målen. Linnéa Edwall – digital marknadsstrateg inom marknads- & kommunikationsavdelningen – valde Rule och resultaten började visa sig!
Resultat
I dag har e-post blivit en grundpelare i Bonnier News Local kommunikation med hög kundlojalitet och högt engagemang. Det har sin grund i koncernens noggrant strukturerade kunddata och den användarvänlighet som Rule erbjuder.
”Innehåll och målgrupp är avgörande. Den filtreringslogik vi har byggt upp i Rule är i dag det mest avancerade vi har i Bonnier News Local. Vi kan extrahera enormt väl utifrån den data vi sitter på”.
“Innehåll och målgrupp är avgörande och därför jobbar vi hårt med segmentering. Den logik vi har byggt upp i Rule är det mest avancerade vi har i Bonnier News Local. Vi kan extrahera enormt väl utifrån den data vi sitter på.”
-Linnea Edwall, Digital strateg