5 effektiva sätt att använda sig av SMS i din marknadsföring

 

SMS är den snabbast växande marknadsföringskanalen på planeten. Varför? Det är en naturlig form av kommunikation. Därför skickar 99% av oss ett SMS varje dag.

Vi har samlat 5 idéer för att du ska komma igång:

  •  Fira speciella dagar med dina kunder

Alla älskar en födelsedag eller årsdag. Att fira sin kunder kan leda till uppskattning och lojalitet. Var noga med frågor för att fånga upp viktiga personliga datum i dina undersökningar/sign ups.

  • Ett SMS kring unika och relevanta möjligheter

När du lär dig dina publikpreferenser kan du upplysa dem när något speciellt är tillgängligt eller händer som intresserar dem. Ge dem en smygtitt före alla andra med ett enkelt meddelande. De kommer att veta att du bryr dig och får dem att känna sig speciella. Det är ett bra sätt att bygga lojalitet.

  • Håll dina kunder uppdaterade om coola saker

Ibland har du supererbjudanden som alla vill ha. SMS är ett bra sätt att börja samtalet på det erbjudandet, och få köpare att prata med dig om det.

  • Bekräftelsemeddelanden

Bekräftelsemeddelanden används ofta för detaljhandelsköp och finansiella transaktioner. Bekräftelser är också användbara i alla andra branscher, till exempel när någon registrerar sig.

  • Kundupplevelse undersökningar

Vi lär oss mest när vi lyssnar på våra kunder. SMS gör det enklare än någonsin. Skicka en fråga eller två, eller en länk till en lite längre undersökning. Du kan också skicka snabba undersökningar omedelbart efter att en kund har arbetat med ditt team för att få feedback på deras erfarenhet.

Med SMS har du fler samtal med din publik, lär dig mer om dem och fördjupar dina relationer. Allt på ett sätt som är naturligt, interaktivt och omedelbart. Vi delade 5 idéer men det finns så många variationer för varje idé. Hur kommer du att använda textmeddelanden för att öka ditt företags marknadsresultat? Den enda gränsen är din fantasi.

Du når oss på mejl via [email protected] eller på telefonnummer 0852507580

 Med vänliga hälsningar,

Team Rule

 

 

About the Author:

Leave A Comment