fbpx

Rule öppnar fler kommunikationskanaler för dig

Hos Rule är vi alltid på jakt efter nya sätt att förbättra och utvidga de tjänster vi erbjuder i vår plattform. Vi är därför stolta att kunna presentera vår senaste uppdatering av vår plattform Rule Omnireach – som kommer att revolutionera sättet du kommunicerar med dina kunder. Den här uppdateringen öppnar upp för kommunikation över inte bara e-post och SMS, utan även via ledande digitala plattformar som Google, Meta och TikTok. Grymt va? Nedan berättar vi mer!

Nya kommunikationskanaler - Högre och bredare närvaro online

Med introduktionen av fem olika kommunikationskanaler är vårt mål att hjälpa dig att aktivt nå ut till dina medlemmar på det sätt som passar dem bäst. Detta innebär att även om en medlem väljer att inte ta emot e-post från dig, kan du fortfarande engagera den genom andra kanaler där den är mer aktiv. Denna flexibilitet garanterar att dina budskap når fram, vilket i sin tur ökar din digitala närvaro och potentiellt även din försäljning.

fem kanaler

Omnikanalstrategi - Varför är det viktigt?

En omnikanalstrategi är inte bara en trend, det är en nödvändighet. Genom att integrera flera kommunikationskanaler kan du skapa en sömlös och enhetlig kundupplevelse. Oavsett om dina kunder interagerar med ditt varumärke genom sociala medier, via e-post eller genom direkta meddelanden, kommer de att få en konsekvent upplevelse som förstärker ditt varumärkes värde och bygger långsiktiga kundrelationer.

Till det roliga - Vilka fördelar kommer uppdateringen med?

Fler kanaler, fler möjligheter

Genom att koppla på våra integrationer till anpassade målgrupper för Tik Tok, Facebook och Google kan du nu överföra medlemsinformation direkt till dessa plattformar, där du kan rikta marknadsföring baserat på den data du har om dina medlemmars preferenser och beteenden. Därefter kan du skapa engagerande kampanjer till dina kunder i den kanal de föredrar. Och, JA, detta är helt GDPR compliant. Läs mer om mer om anpassade målgrupper.

omnireach

Hitta nya kunder

Dessutom kan du skapa ”lookalike audiences” på Meta, Google och TikTok för att nå nya potentiella kunder som liknar din befintliga målgrupp. Och varför är detta nyckeln till framgång? Listan är lång, men några av våra favoriter är:  

  • Precision i marknadsföringen

”Lookalike audiences” möjliggör en hög grad av precision i dina marknadsföringskampanjer. Genom att analysera egenskaperna hos dina nuvarande kunder kan dessa plattformar hitta nya individer som delar liknande beteenden, intressen och demografiska data. Detta innebär att dina annonser når personer som är mer benägna att vara intresserade av vad du erbjuder, vilket kan leda till ett antal högre konverteringar och en mer effektiv användning av din marknadsföringsbudget.

  • Hitta din målgrupp på nya marknader

Använd Look-alike audiences för att expandera till andra länder. Detta gör du genom att skapa ett segment i Rule, för att sedan föra över den kundlistan till vald plattform. Skapa sedan en Look-alike audience baserat på den listan och välj vilket land du vill rikta din kampanj till. Informationen i listan används sedan för att hitta nya potentiella kunder som delar dessa egenskaper i ett annat land. Bra va? På så sätt kan du nå personer som har liknande intressen som din befintliga målgrupp, fast i andra länder.

Psst. Återigen så vill vi påminna om att detta är helt GDPR-compliant. Too good to be true? Nope, not at Rule 😉

Maximera engagemang med transaktionella automationer

Ett annat kraftfullt verktyg i denna uppdatering är möjligheten att sätta upp transaktionella automationer. Det betyder att viktiga meddelanden som orderbekräftelser och avtalsändringar alltid kommer att skickas, även om medlemmen avregistrerat sig från att få marknadsmail. Detta säkerställer att du alltid kan upprätthålla viktig kommunikation med dina kunder.

Tydligare medlemsvy och effektiv segmentering

Vår nya plattformsuppdatering introducerar också förbättrade verktyg för segmentering. Du kommer nu enkelt att kunna se vilka kanaler varje medlem har optat-in för – detta visas tydligt genom nya, intuitiva ikoner och färger i medlemsvyn. Grönt betyder go! En grön ikon indikerar att medlemmen är aktiv och mottaglig för kommunikation på den kanalen. Vill du läsa mer om hur vi beräknar status på en medlem så kolla in denna guiden: Vad räknar vi som aktiva medlemmar i Rule.

Full kontroll över marknadsföring

En ny funktion i vår plattform är ’Total block för marketing’. Detta innebär att om en medlem väljer att inte ta emot någon marknadsföring, så respekterar vi det beslutet över alla kanaler. Samtidigt, om en medlem har avregistrerat sig från kampanj-SMS, men inte från automations-SMS, kommer de fortfarande att kunna ta emot dessa meddelanden via en annan kanal.


Kära Ruler, denna omfattande uppdatering är DIN CHANS att ta din kommunikationsstrategi till nästa nivå. Aktivera dina medlemmar där de är mest engagerade och maximera din räckvidd över olika kanaler.

Klara, färdiga…. RULE OMNIREACH!

Vi ser fram emot att du som Ruler tar del av dessa nya möjligheter. Denna uppdatering är bara början på en spännande resa där vi tillsammans kan utforska nya horisonter och ytterligare stärka banden till dina kunder. Vi är glada över att kunna stödja din tillväxt och ser fram emot att se hur du använder dessa nya verktyg för att lyfta din verksamhet till nya höjder. Välkommen till framtidens kundengagemang hos Rule! 

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS meddelande – Allt du behöver veta

Ryktet säger att Apple förväntas snart lansera stöd för RCS (Rich Communication Services) i sin nya iOS-uppdatering, vilket innebär en betydande utveckling inom mobilkommunikation. RCS ...
Read More
kundresan

Vad är kundresan?

Kundresan, eller ”customer journey” på engelska, är den process som en kund går igenom från första kontakt med ett företag eller en produkt till dess ...
Read More
segment

Effektiv kundsegmentering – så definierar du ditt kundsegment

I dag är kundsegmentering ett oumbärligt verktyg för företag som vill optimera sina marknadsföringsstrategier och förbättra kundupplevelsen. Genom att förstå och analysera olika kundsegment kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.