fbpx

Rule Free – Rules PO & CTO berättar

Vi presenterar nu den största nyheten för i år! Vi har lanserat Rule Free – en helt gratis version av vår kompletta all-in-one plattform. Vi har nu skapat en möjlighet för alla som vill kommunicera och öka sin digitala tillväxt, oavsett storlek på bolag och kassaflöde – HELT GRATIS. Grymt va? 

För att ge er en bättre förståelse för vad Rule Free innebär, hur det kom till och för vem vi skapade Rule free, har vi intervjuat två kollegor från Rule-teamet. De har båda varit en central pelare i processen av att utveckla Rule Free. Läs intervjuerna med vår produktägare, Filip Gerhamn och vår CTO, Stanislav Izotov för att ta reda på allt om Rule Free.

filip

Filip Gerhamn, Produktägare

Filip är sedan 2,5 år tillbaka, Produktägare på Rule. Han arbetar idag med utveckling av vår produkt på både lång och kort sikt, med målet att se till att så många som möjligt ska kunna dra nytta av Rule-plattformen. Filip har tidigare erfarenhet av att arbeta med kunddata inom CRM-branschen och har även byggt smarta, innovativa chatbotar på tidigare arbetsplatser. Det  har bidragit till att Filip har en bred erfarenhet av att jobba datadrivet och innovativt, vilket gör honom till en riktig problemlösare.

stan

Stanislav Izotov, Chief technology Officer

Stanislav jobbar som Chief Technology Officer (CTO) på Rule, där hans huvudsakliga uppgift är att leda produktutvecklingen från idé till funktion. Det som motiverar Stanislav i hans arbete är att han brinner för att skapa engagerande system, för både användare och slutkunder.
Stanislav har länge varit intresserad av att utforska alternativa världar i äventyrsspel, så det ägnar han mycket tid åt på fritiden och det kommer man även kunna se inslag av i vårt nya gränssnitt i plattformen.

Vi börjar med att fråga dem båda - Vad är Rule Free?

Filip svarar
Rule Free är en gratisversion av Rule där all funktionalitet ingår, men med viss begränsning. Det som skiljer Rule Free från vanliga Rule, är att man med ett Free-konto är begränsad i antal mail man kan skicka. Med Rule Free får man en möjlighet att på obegränsad tid, prova, använda och utvärdera vilket värde Rule skapar för en, utan att behöva registrera ett betalkort.

Stanislav svarar: 
Med Rule Free sänker vi tröskeln att börja arbeta med ett mer avancerat system för marketing automation via email. Det är enkelt att komma igång och det krävs inte att man registrerar ett betalkort. Rule Free är ett perfekt alternativ när man vill prova plattformen eller när man vill komma igång med sin verksamhet.

Rule Free onboarding

Hur växte idén bakom Rule Free fram?

Filip svarar:
Vi är stolta över vår plattform och vill visa för alla, vilket värde Rule skapar. Därför höll vi fast vid idén om att vem som helst ska kunna testa och använda vår plattform – så att utveckla “free”, blev ett naturligt steg att ta. Free är ett bra sätt att få in nya kunder på och även kunna visa företag vilket värde vi skapar, utan att användaren behöver binda upp sig på något.

Stanislav svarar:
Vi har känt att vi är i ett perfekt läge där vi har en stark produkt som hjälper våra kunder att växa. Vi ville bredda det till fler kunder som har ambitionen att växa snabbt, genom smartare marknadsföring. Och med det, växte idén bakom Rule Free fram, en gratis version av plattformen.

Vidare så vill vi veta hur arbetet bakom Rule Free har sett ut - så här låter det:

Filip svarar:
Arbetet bakom Rule Free blev större än vad vi tänkt från början. För att kunna erbjuda ett gratis abonnemang, krävdes en gedigen analys kring vad som behöver finnas för att det ska kunna vara gratis. Vi kom fram till att det måste vara så mycket “self service” som möjligt i plattformen, vilket betyder att det ska vara enkelt att vara självgående i plattformen. För att göra det, behövde vi ta fram nya mallar och skapa en tydligare onboarding i plattformen. 

Parallellt med arbetet bakom Rule Free, tillkom den nya designen där vi utvecklade ett nytt och tydligare gränssnitt i plattformen, vilket gjorde projektet mer omfattande. Hela projektet och framtagningen av den nya designen har genomsyrats av de insikter vi fått från våra kundstöttande funktioner, support och CSM. De har mottagit och samlat in feedback direkt från våra kunder, och fått insikt i hur kunderna upplever plattformen och dess funktionalitet. Tack vare den informationen, kunde vi skapa ett så användarvänligt gränssnitt som möjligt och samtidigt lyfta designen till dagens standarder.

e-postmarknadsföring

Stanislav svarar: 
Grundarbetet har bestått av att samla feedback, och att utforska hur marknaden värdesätter och hanterar sina kunder. När vi hade fått in feedback, byggde vi vår nya design utefter det. Det resulterade i att vi nu erbjuder ett verktyg som lättare kan hjälpa både nuvarande och nya kunder att arbeta med sitt varumärke i vår plattform.

En milstolpe är nådd - Nu kan du skicka alla dina kampanjer från det nya gränssnittet!

Både Filip och Stanislav var eniga om att det största steget för att kunna komma igång med Rule på egen hand, var att skapa en vägledande onboarding i plattformen och en ny editor i nya Rule. Med det sagt har vi precis genomfört en av de STÖRSTA releaserna i Rules historia. Från och med imorgon, kommer det att finnas en helt ny editor med en intuitiv design, inne i nya Rule! Detta innebär att du nu kan skicka alla dina kampanjer från det nya gränssnittet, vilket gör det enklare än någonsin att komma igång på egen hand! Hur grymt? Under sommaren och hösten kommer vi successivt att flytta över flera delar av den gamla plattformen, in till den nya. Så håll utkik!

Här får du ett smakprov på hur den nya editorn kommer att se ut. Gå in och upptäck den live i plattformen imorgon!

ny editor

Slutligen frågar vi dem - Vem är Rule Free för?

Filip svarar:
Rule free är till för alla! Eftersom att det inte finns några begränsningar i funktionaliteten, passar Rule free för både stora bolag med komplexa behov, men även mindre bolag som vill öka sin digitala tillväxt.

Stanislav svarar:
Rule Free är speciellt framtagen för de som sitter i startgroparna och vill nå ut till sina kunder eller medlemmar. Men även för större bolag som vill testa Rule och utvärdera tjänsten, fungerar Rule Free perfekt.

Rule Free Onborading

Joina Rule-familjen redan idag!

Som du ser är tankarna bakom Rule Free många, men en sak var vi eniga om: ingen ska känna sig begränsad i sin tillväxtresa, Rule ska finnas tillgängligt för alla. Är du osäker på om Rule Free är för dig? Här nedan har vi samlat några punkter som förklarar vilka som kan dra nytta av Rule Free.

Rule Free är för de som:

  • Har begränsade resurser
  • Är nystartade företaget eller organisationer
  • Vill växa, både på kort och lång sikt
  • Vill jämföra Rule mot sina nuvarande system

Så vad väntar du på? Kom igång med Rule Free redan idag! Det är helt gratis, alla funktioner ingår och du kan ladda upp obegränsat med medlemmar. Skulle du ha några frågor kring hur du använder plattformen så hittar du alla svaren i vår kunskapsbank.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundrelationer

Så bygger du starka kundrelationer

Att bygga och vårda starka kundrelationer är avgörande för ett företags framgång. Kundrelationer handlar inte bara om att sälja en produkt eller tjänst, utan om ...
Read More

Vad är ett API och hur fungerar det?

API, eller ”Application Programming Interface”, är en uppsättning regler och protokoll som gör att olika program och system kan kommunicera med varandra. Tänk på ett ...
Read More
mail i skräpposten

Varför hamnar e-postmeddelanden du skickar i skräpposten?

Att dina e-postmeddelanden hamnar i mottagarens skräppost är ett vanligt problem som påverkar öppningsfrekvens och kundengagemang. Spamfilter blir allt strängare, och även legitima e-postmeddelanden kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.