Vilket år vi lämnar bakom oss! Det har minst sagt hänt mycket spännande saker på Rule och vi kan knappt bärga oss för vad det nya året har att erbjuda. Men innan vi vinkar hejdå till 2021, blickar vi tillbaka i backspegeln och summerar året som varit på Rule. 

Det här var Rule 2021:

Tillväxt

Det senaste året har även det kantats av pandemi som ibland lett till oförutsägbara händelser, men trots det har både våra fantastiska kunder och även Rule som företag ökat sin tillväxt under året. Vi fortsätter att lösa våra kunders kommunikationsutmaningar i en rasande hög takt och faktum är att vi har växt med mer än 50% i år,  jämfört med det föregående året. Det har inneburit att vi också behövt fler begåvade människor i vårt Rule team. Med det sagt kan vi stolt meddela att vi under 2021 även har haft den största personal-tillväxten någonsin i Rules historia. Vi har haft äran att utöka alla våra specialiserade team, vilket har resulterat i att vi tillsammans med våra kunder har kunnat utvecklas och nå mål i en rykande fart.

Rule blev Gasellföretag 2021

Varje år utser Dagens industri de snabbast växande företagen i Sverige till Gasellföretag och under 2021 var det Rules tur att blir det. Gasellundersökningen rankar Sveriges mest framgångsrika företag och faktum är att mindre än 1 % av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. Detta  känns därför mycket ärofyllt för oss och vi är otroligt stolta över vår resa hittills. Nu gasar vi mot nya mål!

Uppdateringar och förbättringar i plattformen

Vi har under årets gång bildat ett ännu starkare tech-team som jobbat hårt med att ta fram förbättrade produktutvecklingsprocesser. Det har resulterat i att många utvecklings-drömmar har besannats och nya lösningar och funktioner har vuxit fram under årets gång. Här presenterar vi några av dem.

Journey Builder

ÄNTLIGEN har vi fått låta världen ta del av årets kanske häftigaste och mest innovativa tillskott när det kommer till hyper-personaliserad kommunikation. Vi pratar självklart om Rule plattformens tillskott, Journey Builder. Genom en användarvänlig plattform och ett intuitivt gränssnitt, kan du enkelt bygga sammansvetsade slingor av kommunikation med dynamiskt innehåll. Journey Builders smarta teknik väljer sedan automatiskt ut innehållssektioner som är anpassade efter mottagaren och slår ihop dem i ett och samma mail. Med mer strategiskt och träffsäkert innehåll genom hela kundresan, ökar du kundnöjdheten och de digitala affärerna. Slipp krångel och massmail, låt Journey Builder göra jobbet. 

I slutet av året blev vi kontaktade av Ehandel.se som uppmärksammat ett allt för vanligt misstag som många e-handlare är helt omedvetna om att de begår. Det handlar om massutskick och mailbomber. De vände sig till några branschexperter och undrade om Rule hade en lösning på problemet, och det har vi. Journey Builder är svaret på frågan om hur man förhindrar massutskick och istället ser till att rätt person får rätt budskap i rätt tid, via rätt kanal. Framtidens plattform för digital kommunikation är Journey Builder. Läs hela reportaget här.

Journey Builder platform

Product Alerts (Back in stock)

Den smarta och mycket effektiva funktionen Back in stock är en del av vårt Product Alerts API som kan användas för att effektivt meddela kunder när en produkt som sålt slut finns åter i lager. Fördelen med Back in stock är att kunden själv kan välja att prenumerera på uppdateringar som rör en specifik produkt. När lagerstatusen för produkten ändras och uppdateras kommer ett urval av de kunderna som valt att prenumerera, alltså de som vill ha en notis, få ett meddelande om detta.  Genom att använda Rules Product Alerts API kan du få dina kunder mer engagerade och din kommunikation blir mer relevant och träffsäker.

Preferenser för e-post

En mycket smidig och efterfrågad funktion som vi lanserat är preferenser för e-post, som ger prenumeranter valet att själva bestämma vad för typ av e-postkommunikation de vill ta emot från ditt företag. Istället för att helt avregistrera sig från dina utskick, kan kunden med hjälp av preferenser själv välja bort kommunikation som de inte vill ta emot och endast få e-postmeddelanden med sånt som intresserar dom, exempelvis olika resmål.  Det kommer resultera i minskat antal avregistreringar på dina utskick och en mer engagerad kundbas vilket i sin tur resulterar i ökad försäljning och digital tillväxt.

preferences, avregistreringar

Rule Node.js SDK

Nu kan våra kunder som utvecklar sina egna system med Node.js, på ett mycket enklare sätt integrera med Rule. Vi har släppt ett API utvecklings-kit som vi kallar Rule SDK, som man kan importera in i sin kod. På så sätt kan du sedan snabbt och enkelt hantera dina subscribers och trigga automationer med mera. Installation och instruktioner om hur man använder Rule SDK finns på SDK hemsidan. Läs även vår KB artikel för mer info.

Design, branding & visuell identitet

Baserat på våra kunders användarupplevelser i plattformen kunde vi dra slutsatsen om att vår befintliga design behövde moderniseras med användaren i fokus. Det största och viktigaste lyftet som vi eftersträvat är att utforma ett nytt designspråk där man lätt kan navigera sig från steg till steg i plattformen. Inne i Rule-plattformen har vi uppdaterat ett flertal grundsidor och du kan redan nu kolla på “logga in sidan” som uppdaterats, för att få en inblick i hur den nya designen kommer att se ut. Under år 2022 kan du förvänta dig många spännande och coola uppdateringar i plattformen, både grafiskt men också tekniskt.  Vi kommer att släppa alla nya komponenter och delar allt eftersom de blir klara och i takt med det också informera er om när det sker. Håll utkik!

design

Partnerskap och integrationer

Vi har under årets gång byggt fler integrationer och standardiserade metoder för att bygga nya kopplingar mellan Rule och system som våra kunder använder i sitt dagliga arbete. Med vår nya, drivna Partner Account Manager Emil ombord och ett sammansvetsat tech-team har år 2021 inneburit många nya partnerskap och integrationsmöjligheter som förstärker både vår produkt och våra kunders upplevelser med oss.  

Yotpo

Vår integration med Yotpo har gjort det möjligt för varumärken att engagera sina kunder på oöverträffade sätt. Med upp till 20 utlösande händelser som skickas  från Yotpo till Rule, har varumärken fullständig kontroll över ett flertal kommunikationsflöden med helt anpassningsbara e-postmeddelanden. Några exempel på kommunikation som kan ställas in är: Skicka referral-mail  till nya kunder, belöna kunder när rekommendationerna är slutförda, meddela kunden om dennes befintliga lojalitetsnivå samt berätta för en kund när en kupong delas ut, med mera.

WooRule 2.0

Under 2021 uppdaterade vi vårt WooCommerce-plugin för att kunna förbättra användarupplevelsen vilket innebär att du nu kan ansluta din butik till Rule med bara några få klick. Gränssnittet har förenklats men erbjuder fortfarande samma fantastiska funktionalitet som tidigare. Vi har adderat nya funktioner och lyssnat väl på kundfeedback för att göra vår WooCommerce-integration så intuitiv och användbar som möjligt. Vi har även lagt till funktionen Cart in Progress så att du smidigt kan skicka e-postmeddelanden från övergiven varukorg till dina kunder, samt en kassa-integrering med Klarna för att göra din webbshop så effektiv som möjligt.

Vendre

Vendre är en komplett e-handelsplattform som innehåller alla de komponenter du behöver för att driva e-handel, oavsett om du säljer b2c, b2b eller ett eget varumärke. Med integrationen mellan Rule och Vendre kan du automatiskt synka aktivitet och skicka över händelser som sker i din webshop direkt in till ditt Rule konto och således kommunicera träffsäkert med dina kunder via e-postmarknadsföring och SMS.

GDPR Dokumentation

Nya lagar ställer hårdare krav på företagare och GDPR Dokumentation vill att så många som möjligt ska efterfölja GDPR, vilket vi på Rule delar samma åsikt om. Vårt partnerskap med GDPR Dokumentation säkerställer en korrekt hantering av kunddata samt publicering av innehåll som lagring i vår plattform. Genom vårt partnerskap kan våra kunder få tydlig och kompetent expertis från GDPR, samtidigt som du via vår kommunikationsplattform kan sälja mer och öka dina intäkter. 

Wasa Kredit

Rule har inlett ett partnerskap med Wasa kredit som är personligt finansbolag som erbjuder leasing och hyra direkt i checkouten. Genom att integrera Rule med Wasa kredit kan du utveckla dina kunders digitala köpresa genom personaliserad kommunikation och öka trafik och konvertering till din hemsida. 

Nordisk Ehandel/Evalent

När du integrerar Rule med Nordisk E-handel skickas automatiskt insamlad kunddata såsom orderhistorik in till ditt Rule konto, vilket innebär att du smidigt kan samla all relevant kunddata i en och samma plattform. Med hjälp av dessa kundinsikter kan du segmentera dina medlemmar i Rule och personalisera din digitala marknadsföring, vilket kommer resultera i ökat förtroende, fler konverteringar och fler digitala affärer.

Prestaworks – Prestashop

Ett rykande färskt partnerskap som vi nyligen inlett är med Prestaworks – nordens största leverantör av e-handelslösningar baserade på PrestaShop. Deras huvudfokus ligger på att du som kund skall känna stor frihet och hög utvecklingspotential. Genom att integrera Rule med Prestaworks kan du  som användare sköta din digitala kommunikation via Rule och ha all kunddata som aktivitet, beteende, mönster, browsing data mm samlat på ett och samma ställe.

Mässor, event och webbinarium

D-congress 2021

I oktober ställde vi ut på årets första fysiska mässa D-Congress i Göteborg och fick då äntligen möta våra fantastiska kunder och partners igen efter en lång tid på distans. Mässan blev en succé och vi kunde inte varit mer nöjda med resultatet. Missade du oss eller kunde av någon anledning inte delta på mässan? Nu har du chansen att träffa oss i vår på Mar/Tech Expo på Kistamässan den 21-22 April. Vi står i monter A:11. Kom och häng, snacka digital tillväxt och käka glass med oss! Använd våran VIP-kod: 1214 för gratis inträde till mässan och få även 10% på konferensbiljetter.

Rule och C.A.G Ateles Black Friday webinar

I oktober höll vi tillsammans med vår partner C.A.G Ateles ett webinar med fokus på hur du kan maximera din försäljning under Black Friday. Webinaret hostades av Rules CSM Philip Simon och vår PAM Emil Silverflod tillsammans med Per Dunger från C.A.G Ateles. Tillsammans så gick dom igenom hur man bäst lägger upp sina marknadsföringsaktiviteter under stora köpfester, vilka rabattnivåer som är mest lönsamma samt besvarade många populära frågor relaterade till Black Friday. Om du missade webinaret eller vill se det en gång till så kan du göra det här nedan.

Avslutningsvis..

Vi är otroligt tacksamma att våra fantastiska kunder och partners fortsätter att använda Rule och är så engagerade i plattformen. Nu blickar vi framåt och gasar på mot nya mål och utmaningar.  Med det sagt, rundar vi av 2021 och lägger fullt fokus på vad det nya året har att erbjuda. Håll i er, för nu bär det av!

Vill du komma igång med digital kommunikation? Utforska Rule gratis i 30 dagar eller kontakta oss så berättar vi mer!

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

gdpr, vitamin well

Alla amerikanska leverantörer kan inte längre hantera personuppgifter enligt GDPR

Sedan Schrems II Domen trädde i kraft så har många företag som skickar ut sin digitala kommunikation via amerikanska leverantörer stått inför ett tufft dilemma.  …

Read More
påsk, påskägg, påsken, easter

Så lyckas du med din marknadsföring i påsk

April april! Rule får tyvärr inte hjälp av några brevduvor i påsk. Däremot kommer vi i detta inlägg dela med oss av våra bästa tips …

Read More
avregistreringar

Minska avregistreringar på dina mailutskick

Avregistreringar på mailutskick, vad beror de egentligen på? Vi får in mycket frågor från kunder som tycker att antalet avregistreringar på deras utskick är för …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang