Ultimata guiden till Halloween e-postmarknadsföring

Om du behöver lite inspiration inför Halloween och kommande e-postmarknadsföringskampanjer har du kommit till rätt ställe. I denna guide ger vi dig tips, tricks och inspiration för att hjälpa dig spika dina Halloweenkampanjer.

Var inte rädd för att spexa till ämnesraden för mycket

Konsumenter får extra många e-postmeddelanden under högtider som Halloween. Använd därför denna möjlighet till att vara kreativ med dina ämnesrader, så att du sticker ut från mängden. Halloween är det perfekta tillfället att verkligen låta sig själv att vara kreativ och använda ämnesrader utöver de vanliga. Använd relevanta emojis, smart ordspel och lockande incitament för att få värdefullt engagemang på dina utskick.

Användning av Emojis i ämnesraden:

Alla vet att det är populärt att använda sig av emojis i sin e-postmarknadsföring och speciellt under högtider. Försök därför att använda dig av emojis som sticker ut från mängden, dvs använd dig inte av den första emojin som dyker upp i huvudet när du tänker på Halloween, utan försök istället att tänka utanför ramarna.

Tänk på följande när du funderar på hur du kan optimera din ämnesrad under Halloween:

  • Var lekfull och vågad
  • Lägg till ett element av mysterium och intriger för att locka mottagare
  • Erbjud värdefulla incitament
  • A/B testa dina ämnesrader och använd dig av kundinsikter för att förbättra och optimera

halloween-subject-line

Kreativ email design

Lite designtillägg såsom spindlar och spindelväv i hörnen på dina mail är effektiva subtila justeringar. Försök att hitta den rätta balansen mellan att vara sann mot varumärket och lägga till kreativa Halloween e-mail designelement. Överväg att skapa ”levande” e-postmeddelanden, med festliga färger, säsongsbetonad marknadsföring och engagerande visuella bilder/GIFs.

Här har ni lite inspiration:

Locka med godis eller någon annan liten present

Halloween är ett perfekt tillfälle att uppmuntra till köp genom att använda sig av ”Freebies”. Ett smart och enkelt sätt är att ge bort lite varumärkesstämplat godis tillsammans med en order eller någon annan liten gåva som symboliserar Halloween och ger dina kunder ett leende på läpparna. 

E-postmarknadsföring och sociala medier går hand i hand

Halloween är ett bra tillfälle att skapa upp möjligheter att involvera sina kunder genom roliga tävlingar. Här är det utmärkt att låta e-postmarknadsföringen, hemsidan och sociala medier samspela och använda sig av innehåll från tävlingar till att visa upp en företagspersonlighet och skapa ett djupare band med sina kunder.

Halloween är ett perfekt tillfälle att visa dina kunder att du inte bara har de produkter som de behöver, men också att företaget har en personlig och rolig sida. Nästa gång de debatterar vart de ska vända sig, kommer de att komma ihåg de små detaljerna – dekorationerna, godiset, det roliga – som skiljer dig från dina konkurrenter.

Behöver du hjälp att komma igång med din Halloween marknadsföring? Kontakta oss så hjälper vi dig! Har du ännu inte ett Rule konto? Utforska Rule gratis i 30 dagar.

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

gdpr företag, gdpr mall

GDPR för företag – En guide för att komma på banan

När dataskyddsförordningen GDPR som står för General Data Protection Regulation, trädde i kraft i maj 2018 så skärptes reglerna kring hantering av datauppgifter ordentligt och …

Read More
Öka försäljning med SMS

Effektiva sätt att öka sommarförsäljningen med hjälp av SMS

Uppmuntra till upprepade köp med hjälp av SMS Genom att utnyttja SMS utskick och mobilmarknadsföringens fulla potential kan du nå fler kunder, öka konvertering och …

Read More
Facebook custom audience

Anpassa målgrupper med Facebook Custom Audience

Tänk om man kunde slippa alla steg man behöver göra när man ska skapa upp anpassade målgrupper i Facebook och bara få in sina målgrupper …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang