De mest populära e-postklienterna

Med så många olika e-postklienter där ute måste du överväga hur dina nyhetsbrev kommer att se ut över en mängd olika inkorgar och enheter. Vi vill hjälpa dig på traven med lite statistik kring popularitet. Låt oss börja med att gräva oss ned i vad Litmus Email Analytics lärde oss om e-postklienter och dess användning förra året:

Stigning av webbmail

2016 dominerade mobil e-postklienters marknadsandel. Medan mobil fortfarande är där majoriteten av e-post öppnas (56%), steg öppnandet i webb-baserade e-postprogram med 4 procentenheter 2017, till totalt 31% av alla öppningar. 

Denna ökning drivs i stor utsträckning av Gmail, vilket har ökat till att hävda 21% av marknadsandelen (en ökning från 16% för ett år sedan). Med över 1 miljard månadsbrukare väljer både företag och konsumenter Gmail.

De 10 mest populära e-postklienterna 2017

Samsung är den mest populära Android-tillverkaren i världen och representerar 5% av e-posten som öppnas. För att få en komplett bild av Androids e-marknadsandel kan du kombinera Samsung och Android så du ser totala Android marknadsandelar.

Marknadsandel 2018

E-postklientanvändning över hela världen samlat in från 1,02 miljarder e-post av Litmus Email Analytics och visar aktuella siffror för de 10 bästa e-postklienterna 2018:

 

Vill du komma igång med e-postmarknadsföring i Rule?

Testa vår plattform gratis i 30 dagar och upptäck hur smidigt det är att komma igång med smart kommunikation.

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

design

Lucka 4: Rule uppdaterar sin visuella identitet för en tydligare plattform

Efter att ha presenterat lucka 1, lucka 2 och lucka 3 i Rules Release Calendar, har det nu blivit dags att öppna den fjärde och …

Read More

Ge välgörenhet i julklapp – gåvor som förändrar liv

Julen skymtar runt hörnet och julklappshandeln är i full gång. Har du tänkt igenom vad du ska ge i julklapp till dina nära och kära …

Read More
preferenser

Lucka 2: Minska avregistreringar med preferenser för e-post

I lucka nummer två av Rules Release Calendar hittar vi Preferenser för e-post. Vad innebär det? Preferenser för e-post innebär att du ger dina prenumeranter …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang