Är du redo för Black Friday?

Dagen med stort D närmar sig med stormsteg.

Black Friday är USA:s shoppinghelg #1 och trycket bara ökar här i Sverige. Rule Communication har många kunder inom retail och annan e-handel som får mycket fokus därför känner vi klart lite extra för fredagen den 25 november. Hur har du förberett dig? Är lagret fullproppat? Vi har samlat flera tips nedan för att redan nu förbereda dig på att hantera era förväntansfulla kunder. Lycka till!

black friday

Mycket på den nattsvarta fredagen styrs av olika erbjudanden, så ta del av tipsen här för att förbereda dig och ditt team på bästa sätt.

  • Tänk på att vara ute i god tid. Det kan exempelvis vara att presentera teasers på Instagramkontot eller skicka ut koder i erbjudanden via nyhetsbrevet. I Rule så kan du bl.a. använda dig av re-targetingfunktionen för att samordna dina taggar och filter på bästa sätt för att kommunicera så relevant som möjligt.

  • Snabb service. Se över bemanningen för både torsdagen och efterföljande dagar för att inte tappa något mellan stolarna. Kunderna vet att bra erbjudanden går fort så det är viktigt att vara redo på både chatten och supportmailen i webbutiken. Via Automation i Rule så vill vi också påminna om att se över tack- och påminnelser etc. så allt är skräddarsytt inför dagens handlande.

  • Håller tekniken? Det finns inte utrymme för några större misstag en dag som denna. Tänk bl.a. på att vara beredd för ökad trafik och belastning på er sida. Ni kommer kanske känna av ökade klickpriser så tänk på att beräkna alla detaljerna. Vi på Rule dubblar alla våra servrar runt denna dag.

  • För logistiken så är det också bra att se över manstyrkan. Kommer pack & plock-personalen få svårt att hinna med i tempot med den vanliga styrkan? Tänk på att ha några personer i backup och kanske förbered dig på att själv kavla upp ärmarna.

  • Har ni uppdaterat betalningsprocessen för kunden? I värsta fall kan köp avbrytas, har ni förberett med automail för tappade varukorgar? Under Automation i Rule så förbereder man enkelt med automail som kan triggas efter inaktivitet och tidsinställs efter behov. Se även vår tidigare bloggpost om orsakerna till avbrutna köp.

Notera också att det amerikanska uttrycket ”Cyber Monday” inte riktigt nåt Sverige med samma kraft. Ännu. Det är en marknadsföringsterm med dess syfte att styra fokus på att handla online, främst inom retail, och har i USA visat stigande försäljningssiffror. Mestadels gäller det hos mindre företag som inte har kunnat konkurrera med de stora aktörerna. Cyber Monday infaller på måndagen efter Thanksgiving-ledigheten vilket gissningsvis bidrar till dess popularitet då folk behåller sitt köpbeteende och intresset för erbjudanden från den mer etablerade Black Friday. Lycka till och håll utkik redan nu på dina favoritbutikers hemsidor efter CyberMonday-erbjudanden.

För fler tips och spaningar se gärna övriga inlägg på vår blogg och för detaljfrågor så beskriv ditt ärende till oss via support@rule.se så kommer du snabbt i kontakt med oss.

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

gdpr företag, gdpr mall

GDPR för företag – En guide för att komma på banan

När dataskyddsförordningen GDPR som står för General Data Protection Regulation, trädde i kraft i maj 2018 så skärptes reglerna kring hantering av datauppgifter ordentligt och …

Read More
Öka försäljning med SMS

Effektiva sätt att öka sommarförsäljningen med hjälp av SMS

Uppmuntra till upprepade köp med hjälp av SMS Genom att utnyttja SMS utskick och mobilmarknadsföringens fulla potential kan du nå fler kunder, öka konvertering och …

Read More
Facebook custom audience

Anpassa målgrupper med Facebook Custom Audience

Tänk om man kunde slippa alla steg man behöver göra när man ska skapa upp anpassade målgrupper i Facebook och bara få in sina målgrupper …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang