Gmail Promotions Tab – Vill du synas tydligare i kundens inkorg?

För att synas ännu bättre i flödet kan Rule, som första leverantör i Sverige, från och med januari 2019 erbjuda en möjlighet som innebär att din e-post syns tydligare i Gmail-appen. Det kallas Gmail Promotions Tab och det enda du behöver göra är att lägga in en speciell kod i de mail du skickar ut.

E-postmarknadsföring som syns

Att arbeta med ämnesrader och olika tidpunkter för att skicka sina mail är något de flesta lägger ner mycket tid på för att uppnå bästa effekt.

Nu finns en ny möjlighet att synas hos dina kunder och mottagare som använder @gmail.com. Två sätt att sticka ut i inkorgen är:

  1. Organization”: Då visas er logotype i cirkeln för avsändare.
  2. PromotionCard” och ”DiscountOffer”: För tillfälliga kampanjer som i korthet går ut på att Gmail-algoritmen uppfattar ditt erbjudande som bra och relevant för mottagaren och därför visar den högt upp under fliken Kampanjer/Promotions.

  • A – Logotyp (Organization)
  • B – Rabattkod (DiscountOffer)
  • C – Giltighet (DiscountOffer)
  • D – Rabattkod (DiscountOffer)
  • E – Bild (PromotionCard)

25 procent av alla mailadresser är Gmail.com

Som namnet antyder gäller denna möjlighet endast för mailadresser hos Gmail.com. Detta visas alltså inte för organisationsadresser, även om de använder Googles G Suite. Inte heller för Outlook, Hotmail, Yahoo eller dylikt. I Rules databas utgör Gmail.com ungefär 25 procent av alla mailadresser.

Promotion Tab visas i Gmails egna appar för iOS och Android. I skrivande stund syns de inte i webbläsaren, men Gmail har annonserat att det kommer. Denna profilering är inte heller synlig i mail som skickas till Gmail.com, men öppnas i ett annat mailprogram; exempelvis iOS Mail, Mac Mail, Outlook, Samsung Mail et cetera.


Beställ Gmail Promotions Tab

Är du intresserad av Gmail Promotions Tab och vill beställa denna möjlighet? Kontakta oss! Har du ännu inte ett Rule konto och vill komma igång med digital kommunikation? Testa Rule gratis i 30 dagar, skapa ett konto nedan.

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

customer journey - kundresan

Rule Journey Builder: Nu slår vi officiellt upp portarna

Nu slår vi upp portarna för vår nya plattform Journey Builder. Tillskottet representerar framtidens digitala kommunikation: Ännu mer personalisering och datastyrt innehåll, med mindre röra …

Read More

iOS 15: Vad du som e-postmarknadsförare behöver veta om Apples uppdatering och Mail Privacy Protection

Apples uppdatering iOS 15 som planeras att lanseras i september, har nog inte en enda e-postmarknadsförare missat. Uppdateringen innebär bland annat striktare åtgärder gällande deras …

Read More
schrems

Domen Schrems II: Därför är Rule ett tryggt och smart val

Allt du behöver veta om Schrems II och Rules datahantering Schrems II Domen som trädde i kraft förra året innebär att det är svårare och …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang