Att få kundernas uppmärksamhet och hålla dem engagerade är nyckeln till framgång för varje e-handlare. Ett beprövat sätt att uppnå detta på är genom att inkludera rabattkoder i dina e-postutskick. Detta kan du göra på ett smidigt sätt inne i Rule. Låt oss utforska varför det är ett vinnande koncept och hur du arbetar med rabattkoder på bästa sätt.
Varför ska jag använda rabattkoder?
Du ska använda dig av rabattkoder för att det är ett kraftfullt verktyg för att attrahera och behålla kunder, öka konverteringar och differentiera din e-handel på marknaden. Genom att använda dem strategiskt, kan du skapa en win-win-situation för både ditt företag och dina kunder.
Hur kan jag använda rabattkoder på bästa sätt?
Det finns många olika sätt att använda sig av rabattkoder på och det bästa sättet kan variera beroende på bransch, företag och varumärke. Eller helt enkelt med vad man har för mål med sin verksamhet. Därför har vi sammanställt några exempel på hur du effektivt kan använda rabattkoder i olika sammanhang där det skapar värde för både dig och kunden.
Skapa brådskande känsla med tidsbegränsade erbjudanden
Använd dig av tidsbegränsade rabattkoder för att skapa en känsla av brådska. ”24-timmars flash-erbjudanden” kan sporra till snabba köpbeslut och ge dina kunder en känsla av exklusivitet som medlemmar. Här handlar det om att skapa incitament för kunderna att genomföra omedelbara handlingar.
Locka uppmärksamhet och öka öppningsfrekvensen
Du kan se rabattkoder som ett lockbete. Använd en kreativ ämnesrad som lovar fördelaktiga rabatter för att få dina e-postmeddelanden att sticka ut i inkorgen. Det handlar om att få mottagarna att känna nyfikenhet och vilja öppna ditt e-postutskick. När de öppnat utskicket får du inte bara en möjlighet att få dem att genomföra ett köp, utan du får också en möjlighet att i mailet kunna kommunicera annan viktig information. Vill du lära dig mer om hur du skriver kraftfulla ämnesrader? Läs då detta blogginlägg.
Belöna lojalitet och återkommande köp
Använd rabattkoder som ett sätt att belöna lojala kunder på. Skicka personliga rabattkoder som ett tack för deras förtroende eller köp. Detta bygger kundlojalitet och ökar sannolikheten för att de återvänder för fler köp. Positiva kundrelationer är nyckeln till återkommande besök.
Använd A/B-testning för optimal effektivitet
Utför A/B-tester på dina utskick för att experimentera med olika rabattnivåer och kampanjer varianter. Det ger dig insikter i vad som fungerar bäst för din specifika målgrupp. Optimering är nyckeln till framgångsrik e-postmarknadsföring. När du A/B-testar dina utskick, kan du ta reda på hur effektivt ditt erbjudande är och om du kanske måste tweaka något. Här kan du läsa mer om Rules A/B-testfunktion.
Använd rabattkoder för att locka till dig nya prenumeranter
Med rabattkoder kan du effektivt få fler folk att börja prenumerera på ditt nyhetsbrev. Du kan exempelvis implementera ett popup-fönster på din webbplats som dyker upp när någon besöker den och erbjuda något attraktivt, som en nykundsrabattkod, i utbyte mot deras e-postadress.
Rabattkoder i Rule
Rule kan du enkelt ladda upp rabattkoder som du kan använda i din e-postmarknadsföring för både ökat kundengagemang och konverteringar. Med denna funktion får du även en tydlig överblick över hur många rabattkoder som finns tillgängliga i ditt konto.
PS. Rabattkoderna måste genereras i ditt e-handelssystem, Rule genererar inga rabattkoder.
För att maximera upplevelsen av rabattkodsfunktionen i Rule, rekommenderar vi att du använder vår funktion för notiser. Genom att kombinera dessa två, får du ett meddelande när dina rabattkoder börjar ta slut och det är dags att ladda upp nya. Här kan du läsa mer om Rule notiser!
För att göra det ännu tydligare, har vi listat upp konkreta fördelar med att använda Rule för att skicka och hantera dina rabattkoder:
- Effektiv hantering i Rule
Rule möjliggör enkel laddning och hantering av rabattkoder. Att ha en central plats där du kan lagra och organisera dina rabattkoder gör processen smidig och tidsbesparande. - Mätbarhet och analys
Med Rule kan du enkelt få överblick över hur många aktiva rabattkoder som finns i ditt konto idag. Att kunna analysera och utvärdera resultatet av dina kampanjer är avgörande för att ta smarta beslut och optimera din marknadsstrategi. Men som sagt, det är bra att komma ihåg att det du kan mäta i Rule är hur många rabattkoder som finns tillgängliga, vill du få mer information om precis hur de presterar och/eller hur många av dem du skapat upp som är använda – hittar du det i ditt e-handelssystem eller i ditt analysverktyg. - Anpassad notifiering
Funktionen för notiser i kombination med rabattkoder, ger en ytterligare nivå av kontroll och användbarhet. Du kan få meddelanden när dina rabattkoder närmar sig slutet eller när de har utnyttjats. Detta ger dig möjlighet att snabbt agera och ladda upp nya koder för att säkerställa kontinuitet i dina kampanjer.
Inte Rule kund än? Kom igång idag och optimera ditt rabattkods-game
Ja men precis som rubriken lyder, är du inte redan kund i Rule har du nu ännu en bra anledning till att bli det. Rule erbjuder en komplett lösning för att integrera och optimera rabattkoder i din e-postmarknadsföring, vilket kommer öka engagemang, konverteringar och effektiviteten i dina marknadsföringsinsatser.
Boka en demo här eller skapa ett Rule-konto helt kostnadsfritt, på obegränsad tid!
Redan en Ruler? Kom igång med funktionen idag!