Kombinera Cart Abandonment med produktrekommendationer

Maximera Cart Abandonment konvertering

En vinnande kombination är Cart Abandonment meddelanden med inbakade produktrekommendationer. Om du ska påminna en kund om en produkt de har glömt att köpa, kan du ta tillfället i akt och rekommendera andra produkter som de med stor sannolikhet kommer att vilja köpa också. När en kund lägger till varor i varukorgen men inte slutför köpet, kan du med hjälp av Marketing Automation meddelanden automatiskt påminna dessa om varorna och öka konvertering. Genom att kombinera Cart Abandonment meddelanden med produktrekommendationer kan du slå två flugor i en smäll och maximera chansen för avslutad försäljning.

Hur kan du göra Cart Abandonment meddelanden mer kraftfulla?

Om du är e-handlare, så finns det helt enkelt ingen anledning till att inte använda sig av en Cart Abandonment strategi. Allt du behöver göra är att ansluta din butik till Rule, skapa upp innehåll för dina automatiserade flöden och låta dem göra sin grej! Vore det inte fantastisk med en armé robotar som påminner dina blivande kunder om köp de inte genomfört hela vägen? Cart Abandonment meddelanden är nästan precis så – bara lite mindre läskigt!

Det finns ett sätt att göra dessa meddelanden ännu mer kraftfulla. Genom att kombinera Cart Abandonment meddelanden med produktrekommendationer, inkluderar du ytterligare personalisering. Personalisering vid digital kommunikation har visat på betydligt högre engagemang och konvertering. När du funderar på det, känns det ganska så logiskt att Cart abandonment meddelanden och personaliserade produktrekommendationer går hand i hand. Båda använder exempelvis:

  • Data som grund till informerade beslut
  • Personaliserar varje mottagares upplevelse med e-postmarknadsföringen
  • Kräver ingen ansträngning från dig när de väl är uppsatta

Cart Abandonment meddelanden och personaliserade produktrekommendationer tar fram varandras bästa sidor. Om du påminner en kund om något de har glömt att köpa, är det ett utmärkt tillfälle att upplysa om relevanta produkter. Produkter som de dessutom med stor sannolikhet kommer att köpa. Genom att kombinera dessa två funktioner utnyttjar du din data på bästa sätt och ökar konverteringsgraden på din Marketing Automation.

Hur kommer du igång med personaliserad Cart Abandonment?

Såhär kommer du igång med denna kraftfulla kombination av funktioner:

  • Kontakta din e-handelsplattform och berätta att du vill att de ska skicka Cart Abandonment och produktdata till oss.
  • Kontakta vår support och beställ en Cart Abandonment mall. Du kommer att få information om designunderlag så vi kan designa mallen efter dina önskemål.
  • Du sätter upp och aktiverar flödet, klart!

Efter du har satt upp ett Cart Abandonment flöde kommer besökare som lagt varor i varukorgen men inte genomfört köpet automatiskt få en påminnelse. De kommer även få förslag på produkter som de med stor sannolikhet kommer att gilla också.

För att summera:

Det är tydligt att framtiden inom digital marknadsföring är personaliserade kundupplevelser. Som tur är – är just det vårt specialistområde! Genom att komma igång med Cart Abandonment meddelanden och inkludera produktrekommendationer gör du följande: Identifierar besökare och kunder som är intresserade av att köpa produkter, kommunicerar med dem innan de hinner glömma dig och rekommenderar produkter de med stor sannolikhet kommer att köpa. Vi på Rule har sett att detta är en vinnande kombination och ser framemot att höra om din framgång!

Behöver du hjälp att komma igång med Cart Abandonment? Kontakta oss. Har du ännu inte ett Rule konto och vill komma igång med digital kommunikation? Testa Rule gratis i 30 dagar!

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.