Ge välgörenhet i julklapp – gåvor som förändrar liv

Julen skymtar runt hörnet och julklappshandeln är i full gång. Har du tänkt igenom vad du ska ge i julklapp till dina nära och kära i år? Kanske vill du slippa julstressen och funderar på att istället skänka pengar till välgörenhet eller köpa en välgörenhetsgåva att ge bort? 

Vi på Rule har äran att få jobba med ett flertal välgörenhetsorganisationer som dagligen arbetar för att göra världen till en bättre plats. I detta inlägg kommer vi dyka ner i hur det kan se ut under stora högtider som julen för några av våra välgörenhetskunder. Hur de jobbar med sin kommunikation och marknadsföring i Rule plattformen samt ge tips på värdefulla välgörenhetsjulklappar som du kan ge bort till nära och kära, eller kollegor och anställda.

Läkarmissionen om julklappar som förändrar världen

Hjälporganisationen Läkarmissionen har sedan 1958 arbetat för att förändra framtiden för utsatta människor och för alla människors rätt till ett värdigt liv i en hållbar värld. De genomför internationellt utvecklingsarbete och katastrofhjälp i fyrtiotalet länder. Genom Rules plattform kommunicerar Läkarmissionen effektivt med både potentiella och befintliga givare via SMS och e-postmarknadsföring. När en givare donerar en gåva till Läkarmissionen, hamnar personen automatiskt i en välkomstserie av automationer som sätts upp i Rule. I den slingan blir de sedan informerade om vad deras bidrag går till och hålls uppdaterade om det arbete som Läkarmissionen utför. Genom att upprätthålla en dialog får de sina givare att känna sig trygga, de skapar förtroende och ser således till att inte tappa sina givare.

Varje jul upplyser Läkarmissionen om julklapparna som förändrar världen som de säljer på sin hemsida. Här kan du se Läkarmissionens julklappspaket.

ActionAid – "Tacka kollegor med en symbolisk gåva till välgörenhet”

ActionAid är en global rättighetsorganisation som arbetar för att flickor ska kunna växa upp till självständiga kvinnor, med makt att forma sina egna liv och samhället de lever i. ActionAid har bedrivit kampen för jämställdhet och rättvisa varje dag sedan 1972 och finns idag i 46 länder över hela världen. Under högtider som exempelvis jul eller farsdag, gör Actionaid utskick via Rule där de tipsar om meningsfulla gåvor man kan köpa hos dom. De marknadsför sig även till företag i olika sammanhang, där de uppmanar om att exempelvis ”tacka kollegor och anställda för ett bra år med en symbolisk gåva” såhär i slutet av året. ActionAid är otroligt skickliga på att upprätthålla kommunikationen med sina givare och för att få dem att bli lojala, har de satt upp personliga automationsflöden i Journey Builder. Något som vi verkligen vill lyfta som ActionAid också gör i Rule, är att de A/B testar sina utskick. På så sätt kan de effektivt få reda på vilken kampanj som är mest framgångsrik och därmed maximera engagemang på sina utskick.

Vem vill du ge en meningsfull gåva till i jul? Spana in ActionAids gåvoshop för välgörenhet här.

Grandpa x Suicide Zero – Ett livsviktigt erbjudande

Du behöver inte vara en ideell organisation för att bidra till en bättre värld. Det finns många sätt att engagera sig på, speciellt om du är en e-handlare som via din butik och dina kanaler kan sprida ett viktigt budskap. Vår kund Grandpa är ett föredömligt exempel på hur man kan gå tillväga. I samband med Black Friday och julhandeln i år, säljer e-handelsbutiken Grandpa tygkassar där 100% av försäljningen oavkortat går till den ideella organisationen Suicide Zero som arbetar för att radikalt minska självmorden i Sverige. En insats som denna gör inte bara gott för ändamålets syfte, utan även för ditt varumärke. Du bygger förtroende för ditt varumärke och folk kommer i fortsättningen att förknippa ditt företag med humanitet och respekt. 

Här kan du gå in och köpa din livsviktiga julklapp inne hos Grandpa.

Välgörenhetsjulklappar – ta chansen att förändra liv

Julen ska ju handla om kärlek, glädje och värme. Sen är det självklart upp till var och en hur man tolkar det och hur man väljer att fira jul. Enligt tradition så både ger och får de flesta julklappar under julen och det händer ofta att många av dessa julklappar är helt meningslösa efter ett tag, då det är saker som man nödvändigtvis inte behöver. Därför kan det vara bra att stanna upp och tänka över sina julklappar noga, både de man själv önskar sig och de man tänkt att ge bort. De senaste två åren har också kantats av en långdragen pandemi som tagit extra hårt på de som redan är utsatta, så en liten extra omtanke kan verkligen behövas i dessa tider. Därför vill vi nu under julen lyfta våra fantastiska välgörenhetskunder, som säljer julklappar för välgörenhet, där man har möjligheten att vara med och förändra liv.

Tack för det livsviktiga jobbet ni gör!

Vill du också komma igång och jobba lika framgångsrikt med digital kommunikation som våra fantastiska välgörenhetskunder? Utforska Rule gratis i 30 dagar eller kontakta oss så berättar vi mer om hur du kommer igång!

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.