Botstop Active Protection

Förebygg bot-attacker för bättre leveransbarhet

På Rule är säkerhet högsta prioritet och vi har därför förbättrat vårt nuvarande Botstop-skydd mot spam. Vi har utvecklat Botstop Active Protection som är nästa steg mot att förhindra spam och bot-attacker från att utnyttja dina formulär. Som vi skrev i vårt tidigare inlägg så har vi sedan tidigare en inbyggd Honeypot kod som lurar till sig spam-adresser och avvisar dem.

Du har numera med vår uppdaterade teknik ett extra skydd, då vi nu även ser vilka som utfört attacker. Det gör att Rule automatiskt sållar bort irrelevanta mailadresser och kända spammare innan de hinner börja utnyttja dina formulär. Du får därför en högre leveransbarhet.  Klicka här för att se hur du som Rule-kund uppdaterar ditt script. 

Hur går bot-attacker till?

Idag programmeras botar till att söka upp och fylla formulär med spam. Det här är något som bedragare och kriminella på nätet satt i system. Det finns en hel marknad för färdigprogrammerade bottar som kan utföra attacker inom olika områden som scraping och spamming. Det kan ge din hemsida lägre pagerank hos sökmotorer vilket beror på att snabba laddningstider uppfattas och premieras av sökmotorernas algoritmer. En ytterligare faktor är att spambot-trafik kan leda till missvisande data om den inte exkluderas från riktiga besökare i din dataanalys. Detta kan göra det svårare att ta rätt strategiska beslut. Bot-attacker spammar och slöar ner hemsidor samt applikationer, detta leder till en sämre användarupplevelse.

Vad är formulär-spam?

Formulärspam har funnits sen internets tidiga dagar. I början blev hemsidor utsatta för attacker manuellt vilket var svårt att skydda sig ifrån. Formulär-spam är när en hemsidas formulär fylls med påhittad eller irrelevant information, tex reklam, spamlänkar till malware eller phishing sidor. Det utförs ofta av botar som söker upp och fyller i formulär. Det leder till slöseri av tid och resurser när spammen förmedlas via formulären. Om en person klickar på spamlänkar kan det orsaka intrång tex i form av malwarenedladdningar. Spamlänkar skickas även för att driva trafik till oseriösa sidor för att generera annonsintäkter.

Vad är flooding?

För några år sedan blev detta ett större problem. Scammers utför flooding genom att mailbomba eller “flooda” offrets inkorg för att distrahera och trötta ut offret medans de begår bedrägerier. När måltavlan för attacken får ett riktigt mail som upplyser den kring misstänkt aktivitet blir det då väldigt svårt att se på grund av alla oönskade meddelanden. Om du som handlare inte har skydd i dina formulär, tillåts scammers utnyttja situationen. Vi på Rule är måna om våra kunders säkerhet och inser därför vikten av ett  inbyggt botstop-skydd i våra formulär.

Hur stoppar man bot-attacker?

Det går idag att göra formulär med system för att känna av om det är oriktiga uppgifter som förts in av en bot-attack. Tekniken kallas Honeypot och utgörs av ett fält som inte visas för människor utan lurar botar att mata in information. Den tekniken har vi implementerat i våra formulär med Botstop Active Protection.

För att summera:

Utveckling har möjliggjort framsteg inom förhindrandet av spam. Den avancerade anti-spam tekniken: Botstop Active Protection som vi har implementerat i våra formulär har minskat bot-attacker markant och resulterat i en bättre förutsättning för våra kunder att bedöma statistik och resultat.

Behöver du hjälp med dina formulär? Kontakta oss

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.