Tips för att använda SMS i er marknadskommunikation:

sms rule iphone2SMS-funktionen i Rule har näst intill oändliga användningsområden. Vi har tillsammans med våra kunder levererat flertalet smarta och effektiva idéer. Se tips nedan och tänk över hur Du vill arbeta med mobila kampanjer. Den mest påhittiga vinner 🙂

Med mobila kampanjer kommer du närmare dina kunder och får en oöverträffad öppningsgrad på dina utskick. Värdet med SMS är även att man når kunden innan besöket i butiken eller arenan och meddelandet kan också innehålla en produktupplevelse innan de besöker er fysiskt eller digitalt.

Mobilmarknadsföringen kan stärka upp din kampanj eller skicka den där lilla extra personliga hälsningen precis innan ert event går av stapeln. SMS-utskick går dessutom snabbt och enkelt att sätta ihop och distribuera till alla dina mottagare över hela världen.

Verktyget för SMS-utskick kräver ingen installation. När du loggat in i Rule väljer du vilka mottagare du vill nå och skriver ditt meddelande. Import av medlems- eller kundregister görs enkelt med ett par knapptryckningar. Tänk på att det krävs samtycke för att skicka SMS.

Vi ser som sagt många användningsområden för mobila kampanjer och nedan listar vi några användningsområden för SMS i er marknadskommunikation:

  • Använd SMS för att påminna om händelser i butiken eller att nyheter finns tillgängliga på hemsidan
  • Skicka länkar med filmer/bilder för att informera inför ett event
  • Delge portkoden eller WiFi för att underlätta mottagandet och uppmuntra till delande i sociala medier
  • Skicka tidsbegränsade erbjudanden att svara på direkt i mobilen
  • Aktivera tidigare kunder. Det kan vara ett effektivt sätt att återknyta kontakten med kunder som man inte har hört ifrån på en längre tid. Bara för att man inte sålt till dessa kunder på länge betyder det inte att de inte vill ha dina produkter eller tjänster. Med ett nyhetsbrev kan du påminna dessa kunder om din existens och möjligheten att ge de en morot för att komma tillbaka.

Det finns fler arbetsområden utöver dessa ovan men vi hoppas det är några tips på vägen. Hur arbetar Du med/eller hur skulle du vilja arbeta med mobila kampanjer? Vi tar gärna till oss och delar vidare, så posta här eller tagga oss i sociala medier.

 

Mvh Team Rule

About the Author:

Leave A Comment