fbpx

Seminarium: Från strategi till resultat

Häromdagen samordnade vi tillsammans med Triggerbee och Leadfront ett seminarium med fokus på Marketing Automation och hur du går från strategi till resultat. Triggerbee, Rule och Leadfront har under de senaste åren arbetat med några av Nordens och Europas snabbast växande företag för att hjälpa dem sätta upp framgångsrika strategier för både kort- och långsiktiga mål med hjälp av Marketing Automation.

De vanligaste fallgroparna

Platsen för seminariet var denna gång Bonnier Conference Center och engagemanget innan seminariet var enormt. Hela 250 anmälda marknadsförare var intresserade av att kickstarta hösten med de senaste kunskaperna inom digital marknadsföring, och väl på dagen blev det en fullsatt seminariesal.

Agendan för seminariet var att Leadfront inledningsvis talade om de vanligaste fallgroparna när det kommer till att implementera ett MA-system. Följt av det gav Triggerbee  konkreta tips på hur du kan använda din hemsida, bland annat för att fånga in fler köpklara leads, bygga bättre kundrelationer och öka försäljningen.

Från strategi till resultat

Självklart var också vår egna grundare och VD Sam Jahanfar på plats. Han gav en utförlig inblick i MA och vad du kan göra för att börja se riktiga resultat och maximera lönsamheten av din MA investering genom bland annat dessa punkter:

  • Jobba med din kunddata

De flesta företagen idag jobbar med sin kunddata, men kanske inte nödvändigtvis rätt data. Här är det viktigt att som första steg skapa en tydlig strategi för vad som är relevant data för just ert företag och hur man ska använda den datan på bästa sätt.

  • Skicka relevanta och riktade kampanjer

Det vi alltid trycker på och tjatar om här på Rule är såklart vikten av att skicka kampanjer och utskick som man nästintill vet att ett visst segment kommer finna intressant. Genom att ha först identifierat och jobbat med relevant kunddata kan man enkelt använda sig av den till att alltid ligga ett steg före i sin kommunikation.

  • Fokusera på hela kundresan

Vi vet att många företag har kommit igång med välkomst och tack-mail, men det är bara allra första steget på en trappa full av oändliga möjligheter. Du kan maximera lönsamheten och börja se kraftigt positiva resultat genom att bygga en strategi och plan för hur du:

  1. Ska fånga intresset på potentiella kunder
  2. Sedan ska konvertera dem till kunder
  3. Tar konverteringen till nästa nivå, dvs ökar den och får kunder att bli lojala kunder
  4. Hur du behåller kunden

Vår talare gick igenom punkterna och gav konkreta tips kring hur du kan följa upp kunden innan, under och efter köp. Vikten av att använda sig av sina mest aktiva kunder som ambassadörer till att sprida varumärket i form av ”Referral” (Få ambassadörer att sprida varumärket vidare) belystes även.

Seminariet avslutades med en frågestund till talarna där frågorna flödade in och stämningen var på topp. Vi tycker det var jättekul att så många ville närvara för att både lyssna och engagera sig!

För att man som företag ska kunna hantera flödet av kundernas beteenden så behöver man system som gör dessa flöden möjliga. Det behöver inte innebära stora investeringar och monstruösa installationer för att börja arbeta med automatisering redan idag, det viktigaste är som sagt att börja någonstans! Då går du definitivt i rätt riktning.

Med Rule som en hörnsten för Marketing Automation så finns det stor potential att bli både effektivare och samtidigt nära och relevant i sin kundkommunikation vilket är nyckeln inom digital kommunikation. Kopplingen sker tillsammans med företag som Triggerbee som analyserar besök på hemsidan, vad man tittat på och vart man klickat för att sedan gå vidare och handla, och där sker övergången till Rule som sedan tar över den kommunikativa stafettpinnen.

Lägg på minnet - Conversion Jam 27/9

Efter ett mycket lyckat seminarium, hoppas vi att alla deltagarna fick med sig användbara arbetssätt och inspiration! Vi ses snart igen förhoppningsvis på nästa event som denna gången blir Conversion Jam den 27nde sept. Inom kort återkommer vi med mer info om hur du kan säkra din plats med vår rabatterade biljett.

conversion-jam-logo

Lite bilder från seminariet:

mingel-min
presenation
mingel-efter
Från strategi till resultat
panel

Föregående
Nästa 

Kom igång med Rule redan idag, helt kostnadsfritt på obegränsad tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Rule

END OF AN ERA – Vi stänger ner klassiska Rule

Sedan grundandet 2007 har Rule vuxit till ett av Nordens ledande Martech-företag, känt för sin förmåga att hjälpa kunder leverera personaliserade kundupplevelser och förbättra ROI ...
Read More
marknadsföring betyder

Vad är marknadsföring & varför är det viktigt?

Marknadsföring är en term vi ofta stöter på, men vad betyder marknadsföring egentligen? Och varför är det en avgörande faktor för företags framgång? I detta ...
Read More
5 bra marknadsföringstips

5 äggstremt bra marknadsföringstips inför påsken!

Vi går mot ljusare tider och påsken börjar närma sig. Därför är det hög tid att börja planera för en färgglad påskkampanj. Påsken är en ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.