Fler alternativ till kampanjarbetet med Re-Targeting

I Rule kan du enkelt jobba med medlemshantering och administrera dina kundklubbsmedlemmar utifrån hur de agerat på din senaste kampanj. Har de öppnat? Vilka har klickat? Vad har de klickat på? Det som avgör är hur du vill arbeta med medlemshantering.

Här får du några tips på hur du kan använda funktionen för re-targeting i Rule:

Du kan påminna… genom att exportera ut endast de som inte öppnade ditt senaste utskick. Du kan då samla dessa i en egen tagg för att skicka en påminnelse enbart till dem. Då får du också möjligheten att justera både det grafiska innehållet och ändra rubriksättningen. Se exempel nedan.

Du kan selektera…. de som faktiskt öppnade eller klickade i brevet för att fortsätta kommunicera riktat just till dem.

Du kan spara… de som engagerade sig och använda de till nästkommande kampanjer. Genom att t.ex. mäta klickat material i skickade kampanjer så får du snabbt t.ex. en överblick av bilder som fått mest engagemang som kan användas till framtida kampanjer.

Du kan… själv välja mellan att selektera ditt urval till en tagg för fortsatt medlemshantering i Rule eller spara på en separat fil på din dator.

Du kan välja…  att premiera de som tog del av kampanjen. Gällde det en tidsbestämd kampanj med exklusivt material så kanske du vill erbjuda de som slog till direkt på en rabatt eller liknande vid nästa produktsläpp. På så sätt kommunicerar du relevant och nära till dina mest hängivna kunder.

Nedan ser du ett exempel med valmöjligheterna efter en skickad kampanj:

export skickade

Logga in och testa direkt, vi fram emot att höra dina tankar och hur du använder funktionen på bästa sätt!

Behöver du hjälp med din digitala strategi eller medlemshantering? Kontakta oss så hjälper vi dig. 

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.