Email: Trender att förvänta sig det här året

Vad kan man förvänta sig för trender resterande 2018?

Förra året handlade det främst om personalisering, automatisering och interaktivitet. Hur annorlunda kommer e-postvärlden bli under de kommande månaderna? Inte så annorlunda, men låt oss dyka ned!

1. Tydlighet

En av grundprinciperna med GDPR är öppenhet. Detta gäller inte bara dina prenumerationsformulär eller din integritetspolicy, utan även din e-postkommunikation. Framöver kommer det alltid att vara viktigt att få fram ditt meddelande på ett så tydligt och noggrant sätt som möjligt, så att dina kunder vet exakt vad som förväntas av dem och vad du vill att de ska göra. Det konsumenter alltid strävar efter är en så lätt och tydlig upplevelse som möjligt.

2. Humanisering

Vi har pratat om personalisering många, många gånger. Framöver ser vi fler e-postmeddelanden där det känns som att varje e-postmeddelande är relevant för mottagaren som en individ – det här är humanisering. ”Hur kommer det att uppnås?” Svaret är noggrann profilering av din data och smartare segmentering, där segmenten blir allt mindre.

3. Interaktivitet som underlättar upplevelsen

Interaktiva funktioner som produktanpassning i e-postmeddelandet kan hjälpa till att underlätta upplevelsen för konsumenten och erbjuda en annan dimension till dina statiska e-postmeddelanden. Framöver hoppas vi kunna se marknadsförare stödja ny teknik och lägga till fler lager i sina e-postmeddelanden med fokus på underlättning för konsumenten.

Transaktionsmail kan vara så mycket mer än något du får efter du genomfört ett köp. De har 8x så hög öppningsfrekvens jämfört med traditionella e-postmeddelanden. Så varför inte ta vara på de? Exempelvis genom att erbjuda en rabatt tillsammans med ett mail efter ett genomfört köp där man uppmuntrar kunden att lämna värdefull feedback. Eller erbjuda en rabattcheck om man bjuder in en vän att testa en tjänst/produkt.

Resterande 2018 kommer nog inte bjuda på extrema förvandlingar inom e-posttrender utan mer handla om att maximera de trender som påbörjats, med fokus på transparens och fortsätta göra det så enkelt som möjligt för konsumenten att ta ett beslut. Eftersom att konsumenter nu har drabbats av ”Val-överbelastning” förväntar de sig interaktivt köpbeslutsstöd och rekommendationer från varumärken.

Behöver du hjälp med din digitala strategi? Kontakta oss så hjälper vi dig! Har du ännu inte ett Rule konto? Utforska Rule gratis i 30 dagar. 

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

design

Lucka 4: Rule uppdaterar sin visuella identitet för en tydligare plattform

Efter att ha presenterat lucka 1, lucka 2 och lucka 3 i Rules Release Calendar, har det nu blivit dags att öppna den fjärde och …

Read More

Ge välgörenhet i julklapp – gåvor som förändrar liv

Julen skymtar runt hörnet och julklappshandeln är i full gång. Har du tänkt igenom vad du ska ge i julklapp till dina nära och kära …

Read More
preferenser

Lucka 2: Minska avregistreringar med preferenser för e-post

I lucka nummer två av Rules Release Calendar hittar vi Preferenser för e-post. Vad innebär det? Preferenser för e-post innebär att du ger dina prenumeranter …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang