Leveranssäkerhet i Rule

Öppningsfrekvens nyhetsbrev

Undvik att hamna i skräpkorgen – se över din leveranssäkerhet

För att Rule ska kunna skicka ut e-postmeddelanden i din organisations (din domäns) namn, krävs autentisering. För att säkerställa att dina kampanjer levereras och mottas korrekt av dina prenumeranter, bör du noggrant se över dina inställningar gällande leveranssäkerhet. SPF, DKIM och DMARC är autentiseringar som ökar leveranssäkerheten av dina mail. Desto fler åtgärder som vidtas för att maximera att mail når den önskade mottagarens inbox, desto större chans till att din e-post leder till konvertering och ökad försäljning.

Vad är SPF?

SPF står för Sender Policy Framework och är en typ av säkerhetsmekanism som är skapad för att kunna förhindra att fel personer skickar mail i ditt namn. Det mekanismen handlar om är helt enkelt kommunikation mellan din och din mottagares mailserver. Om du inte har ställt in SPF på din DNS-server, kommer mottagarens DNS-server inte veta att e-postmeddelandet skickades från just dig. SPF definierar nämligen vilka IP-adresser och mailservrar som går att använda för att skicka e-post från din domän.

boll

Vad är DKIM?

DKIM står för DomainKeys Identified Mail och är en e-post autentiserings-teknik, som verifierar att ett meddelande skickades från en legitim användare av en e-postadress.Tekniken för DKIM är utformad för att förhindra e-förfalskning eller så kallad spoofing (kommunikation skickad från en okänd källa som är förtäckt som en källa som är känd för mottagaren). DKIM lägger till en massa ”bra” SPAM-poäng fördelar till ditt e-postmeddelande och som således kommer att förbättra leveranssäkerheten avsevärt.

boll

Vad är DMARC?

DMARC står för Domain based message authentication, Reporting & Conformance och är en teknik som kan verifiera inkommande mail, genom att autentisera en användares domän. DMARC underlättar för esp (email service providers) som exempelvis Gmail och Outlook, att förebygga fientliga e-postpraxis såsom domän “spoofing” för att försöka komma åt mottagarens personliga information. Du kan skydda ditt varumärke med hjälp av DMARC, genom att förebygga icke-auktoriserade källor att skicka mail från din domän. På så vis hjälper du e-post ekosystemet att upprätta en konsekvent policy för meddelanden som misslyckas att autentiseras och din kommunikation blir mer säker och tillförlitlig.

boll

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang