Import med flervalsalternativ för att segmentera på intressen

Enklare att filtrera efter intressen

Vi har gjort medlemsfälten mer flexibla. Speciellt för fallen där medlemsfälten kan att bestå av fler parametrar så finns nu möjligheten att importera flervalsalternativ. Detta blir väldigt hjälpsamt för att exempelvis filtrera på intressen. Se exemplet nedan. Dina kunder har inte nödvändigtvis bara ett intresseområde. Erbjuder du resor så kanske kunden gillar både solsemestrar och vinteräventyr och är kanske även intresserad av golfresor. För att bibehålla din relevans i kommunikationen till kunden så är det därför viktigt att fånga upp detta. För att underlätta så kan man numera importera fler alternativ på medlemsfälten inför att du segmenterar din målgrupp. Du anger enkelt t.ex. de intressen som du vill importera till medlemsfältet och du ser nedan hur det ser ut.

Följ Jotuns exempel

Ett av många framgångsrika exempel med flervalsalternativ är norska Jotun. Förutom att förse Eiffeltornet med färg så väljer de även att fråga sina kunder efter deras användningsområden. Detta får kunderna själva ange direkt i ett formulär på hemsidan och det underlättar sedan hela kedjan av kommunikationen och erbjudanden till slutkunden.

I exemplet så är kundens användningsområden cabin, boat och exterior och Kalles alla intressen kommer i samband med importen samlas under medlemsfältet Interests.

Fördelar

  • Kundklubbsarbetet blir smartare i och med enklare medlemsadministration.
  • Du kan enklare styra innehållet efter mottagarna, tex B2B eller B2C-innehåll.

För fler frågor om medlemsimport och medlemsfält sök efter din fråga på docs.rule.se Annars beskriv ditt ärende till oss på support@rule.se så får du snabbt hjälp.

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.