Import med flervalsalternativ för att segmentera på intressen

Enklare att filtrera efter intressen

Vi har gjort medlemsfälten mer flexibla. Speciellt för fallen där medlemsfälten kan att bestå av fler parametrar så finns nu möjligheten att importera flervalsalternativ. Detta blir väldigt hjälpsamt när det kommer till din kundsegmentering, för att exempelvis filtrera på intressen. Se exemplet nedan. Dina kunder har inte nödvändigtvis bara ett intresseområde. Erbjuder du resor så kanske kunden gillar både solsemestrar och vinteräventyr och är kanske även intresserad av golfresor. För att bibehålla din relevans i kommunikationen till kunden så är det därför viktigt att fånga upp detta. För att underlätta så kan man numera importera fler alternativ på medlemsfälten inför att du segmenterar din målgrupp. Du anger enkelt t.ex. de intressen som du vill importera till medlemsfältet och du ser nedan hur det ser ut.

Följ Jotuns exempel

Ett av många framgångsrika exempel med flervalsalternativ är norska Jotun. Förutom att förse Eiffeltornet med färg så väljer de även att fråga sina kunder efter deras användningsområden. Detta får kunderna själva ange direkt i ett formulär på hemsidan och det underlättar sedan hela kedjan av kommunikationen och erbjudanden till slutkunden.

I exemplet så är kundens användningsområden cabin, boat och exterior och Kalles alla intressen kommer i samband med importen samlas under medlemsfältet Interests.

Fördelar

  • Kundklubbsarbetet blir smartare i och med enklare medlemsadministration.
  • Du kan enklare styra innehållet efter mottagarna, tex B2B eller B2C-innehåll.

För fler frågor om medlemsimport och medlemsfält sök efter din fråga på docs.rule.se Annars beskriv ditt ärende till oss på support@rule.se så får du snabbt hjälp.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Marknadsundersökning

Marknadsundersökning: En väg till insikter och framgång

För att kunna fatta välgrundade affärsbeslut och anpassa din marknadsföringsstrategi efter kundernas behov är det avgörande att ha relevant och aktuell information för dina kunder …

Read More
Målgrupper

Målgrupper: Nyckeln till framgångsrik marknadsföring

I dagens konkurrensutsatta marknad är det avgörande för företag att ha en klar förståelse för sin målgrupp. Att identifiera och förstå vem dina kunder är, …

Read More
kommunikationsplan

Kommunikationsplan: En väg till effektiv marknadsföring

En kommunikationsplan är en avgörande del av en framgångsrik marknadsföringsstrategi. Genom att skapa en strukturerad plan kan företag säkerställa att de kommunicerar på ett samstämmigt …

Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.