


Integrera Rule och Yotpo med din butik och engagera dina kunder med hjälp Lojalitet & värvningsprogram
Yotpo Lojalitet & Referrals program håller reda på dina kunders köp och lojalitetshändelser samt låter dina kunder lösa in sina poäng för att således kunna göra fler köp i din butik. Med hjälp av Yotpo kan du skapa upp lojalitetsprogram med olika nivåer och erbjuda ett brett utbud av olika belöningstyper för att skapa långsiktiga relationer med ditt varumärke. Rules integration med Yotpo låter dig anpassa dina Yotpo-meddelanden med hjälp av data från 20 unika händelseindikationer. Det kan vara allt från produktvärvingar, inlösande av kuponger, födelsedagar, VIP-nivåer och mycket mer. Integrationen installerar du på några få klick och det bästa av allt – den är gratis att använda.
Anpassad kommunikation
Integrationen mellan Yotpo och Rule hjälper dig att personanpassa din kommunikation och skapa upp specifika Referral-kampanjer till specifika segment. Ett sådant exempel kan vara att du ser en efterfrågan på en specifik produkt, exempelvis röda tröjor, av en specifik målgrupp. Då kan du sätta upp riktade Referral-kampanjer som når just denna kundkrets. Med Referral Marketing via Yotpo kan du även erbjuda dina bästa kunder en rabattkod i utbyte mot en personlig rekommendation. Detta leder både till att du skapar brand awareness och ökar försäljningen.

Word of mouth
Referral Marketing går ut på att få dina lojala kunder att rekommendera din produkt eller tjänst till närstående, vilket i många fall leder till ett första köp. Det fenomenet kallas word-of-mouth och är en av de mest kraftfulla formerna av marknadsföring. Vi litar helt enkelt mer på våra vänner än vad vi litar på annonser, betalda expertutlåtanden och liknande media. Det är även ett faktum att kunder som rekommenderar en produkt till en närstående, utvecklar en starkare lojalitet gentemot det varumärket. När du integrerar Rule med Yotpo kan du bygga lojalitet genom att skapa skräddarsydda utskick till både ambassadörer och nya kunder.

Automatiserade flöden
I Rules Marketing Automation verktyg kan du förprogrammera riktad kommunikation baserat på data i ditt konto. Rule tar emot händelser på dina kunders aktivitet från din Yotpo-butik som innehåller värdefulla datapunkter. Denna information kan du sedan dela med dina kunder, exempelvis så kan du:
- Meddela dina kunder när de har tjänat in poäng och uppgraderats till en ny lojalitetsnivå i din butik
- Tala om för någon när de har blivit värvade till din butik av en av dina kunder
- Gratulera kunden på deras födelsedag genom att ge den poäng till en kupong från ditt lojalitetsprogram

Ta vara på möjligheterna med vår integration
Fånga upp nya prenumeranter och kundklubbsmedlemmar från din e-handel och skicka dessa automatiskt till ditt Rule konto. Med vår Rule och Yotpo integration automatiseras processen mellan din e-handelsplattform och ditt konto i Rule, så att du smidigt kan utöka antalet prenumeranter och kundklubbsmedlemmar. Därefter kan dessa medlemmar börja ta del av förmånerna i ditt lojalitetsprogram vilket kommer leda till långvariga relationer och ökad kundlojalitet.

För att Referral Marketing ska gå hem behöver du kunna identifiera dina bästa kunder. I Rule kan man sätta upp taggar och filter, som enkelt segmenterar din kundbas och underlättar för dig när du vill rikta kommunikation mot en specifik målgrupp. Integrationen mellan Rule och Yotpo tillåter dig att på ett snabbt och enkelt sätt rikta din kommunikation rätt, utifrån vilka som är sorterade som ambassadörer och de som är vännerna som ska värvas. Det viktigaste mellan ambassadörer och vänner, är att kommunikationen upplevs komma från just en vän.

När en kund precis har löst in en kupong som genererats från ditt lojalitetsprogram, kan du belöna kunden för att ha genomfört ett köp. Genom att belöna kunden och uppmuntra till ytterligare ett förmånligt köp förhindrar du att kunden förlorar intresse. När du integrerar Rule och Yotpo kan du utifrån kunddata, anpassa dina budskap i din strategiska Win back kommunikation och på så sätt få fler lojala, återkommande kunder.
