Nu uppdaterar vi vyn för dina Journeys och medlemmar

Det händer mycket spännande saker i Rule plattformen just nu och vi kommer löpande under sommaren och hösten att släppa nya, coola uppdateringar och funktioner. De beslut vi tagit kring att uppdatera och utveckla plattformen baseras till stor del på önskemål och synpunkter från kunder och partners. Det innebär att vi hela tiden jobbar agilt och anpassar oss efter behovet från kunder och marknadens utveckling. De uppdateringar du kommer mötas av i plattformen härnäst är vyerna för dina Journeys och medlemmar. Här nedan berättar vi mer om uppdateringarna samt intervjuar vårt produktteam om hur processen har sett ut och tankarna bakom uppdateringarna. 

Ny vy över dina Journeys

Den första uppdateringen är i designen i den vyn som ni ser här nedan i Journey Builder som vi kallar för Journey Grid. Här har du överblick över dina kommunikationsflöden och det är även här som du sätter upp dina första “journeys”, om du inte redan har kommit igång med det. Med den nya designen kan du enkelt navigera dig mellan dina kommunikationsflöden och administrera dina sektioner med budskap friktionsfritt.

Mer kompletterande kundkort om dina medlemmar

I sidomenyn inne i Journey Builder kommer det att finnas en ny ikon som man klickar på för att ta sig vidare till en uppdaterad vy av sina medlemmar. Inne i medlemslistan får du en överblick över dina medlemmar och där kan du klicka på en medlem och direkt komma till medlemskortet där du hittar all kundens data och aktivitet. Med den uppdaterade vyn kommer man som användare enklare kunna selektera medlemmar och kundkorten är nu mer kompletterande och lättare att jobba med. 

Rules produktutvecklarteam berättar:

Så gick tankarna när vi började ta fram nya designen

”Rule plattformen har haft samma design under flera års tid och allt eftersom att plattformens funktionalitet utvecklats, kände vi att det var dags för designen att göra lika så. Under flera månaders tid har vi jobbat med att ta fram en helt ny design som ska spegla den moderna funktionaliteten plattformen erbjuder. Vi har under en längre tid samlat på oss viktig feedback från kunder och partners om hur Rule kan bli enklare och mer logiskt att jobba i. Samtliga av dessa punkter har legat som underlag när vi satte igång detta projekt. Ingen befintlig funktionalitet kommer försvinna från plattformen utan fokus här har legat på att öka flexibiliteten och användarvänligheten.” 

Det har vi tagit inspiration från

”När vi samlat inspiration till den nya designen har vi delvis tittat på våra konkurrenter, men framförallt så har vi noga studerat moderna designtrender. Vårt mål är att Rule ska ge en tydlig och iögonfallande överblick över plattformen, oavsett om du loggar in via din dator, surfplatta eller din telefon.” 

Så har vi gått tillväga

”När vi utformat den nya designen har vi utgått från feedback som vi samlat in under en längre tid från kunder, kollegor och partners för att prioritera de mest önskade förbättringarna. Tillsammans med vårt in house design team började den nya plattformen ta form och vårt största mål var att den nya designen ska stämma överens med vår nya grafiska profil som bland annat visas på vår hemsida.”

Vad vi vill åstadkomma med dessa förändringar

”Målet med designprojektet har varit att skapa ett stilrent och snyggt intryck i plattformen med dagens standarder för övergripande överblick, tillsammans med lättanvända listval av vanligt utförda val. Alla listvyer så som medlemslistor, ska vara lätta att förstå och navigera sig via. Som användare ska man på ett enkelt och logiskt sätt kunna bygga avancerade kommunikationsflöden och utnyttja plattformens funktionalitet till fullo, oavsett digital mognadsnivå.”

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

omnikanal

Omnikanal utgår från ett helhetsperspektiv

Ett begrepp som blir allt viktigare inom marknadsföring och kommunikation är omnikanal. Här kommer vi att förklara vad det innebär och hur omnikanal kan förbättra …

Read More
GDPR e handel

GDPR e handel – tips till dig som vill starta en webbshop

GDPR för dig som driver en e handel, vad bör du egentligen tänka på? Nu har det gått en tid sedan GDPR verkställdes inom EU, …

Read More
GDPR, integritetspolicy, mall

GDPR – avtal och mall för integritetspolicy

Har ditt företag ett GDPR avtal eller en mall på plats? Om inte, kanske du undrar varför företag bör följa en GDPR mall. Det är mycket …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang