Rule gör digital kommunikation mer tillgänglig

Rule Communication ska göra digital information mer lättillgänglig för personer med funktionsnedsättningar.

I december 2013 utsågs Rule Communication till en av 14 vinnare i Post- och telestyrelsens tävling ”Innovation för alla” och just nu arbetas det för fullt med projektet. Syftet med projektet är att bättra förutsättningarna för personer med funktionsnedsättning att kunna ta del av digital information i dator, surfplatta och mobil.

 

Idag finns det inget tydligt fokus på att tillgodose behoven för personer med funktionsnedsättning. Vi anser att vår plattform kommer leda till att kommunikation skapas med ett helhetstänk på alla individer, så att ingen marginaliseras, säger Elias Hemmilä som är kommunikatör på Rule Communication

Rule Communication ska utveckla en fullt implementerad teknisk kommunikationsplattform med fokus på individualisering och tillgänglighet. Projektet syftar till att ge ökad möjlighet för personer med funktionsnedsättningar att ta del av information som sänds digitalt. Information ska kunna sändas till mottagares kanaler baserade på dess individuella preferenser och plattformen skall tillgodose individuella behov såsom läsbarhet/hörbarhet och förståelse för information.

Syftet är också att öka producenters medvetenhet om nedsättningar så att de kan förbereda och anpassa sitt innehåll. Genom att ge producenter ett effektivt verktyg för att bättre tillgängliggöra sin information kan de bredda sitt kommunikationsarbete så att informationen utformas för alla målgrupper. Rule är idag det enda företaget på marknaden som har för avsikt att tillgodose behov för personer med funktionsnedsättning avseende digital kommunikation via nyhetsbrev.

 

Idag skickas det stora mängder information utan hänsyn till de med funktionsnedsättning så projektet ligger verkligen rätt i tiden – det krävs bättre kunskap och forskning i ämnet, avslutar Simon Österman som jobbar med projektet.

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

design

Lucka 4: Rule uppdaterar sin visuella identitet för en tydligare plattform

Efter att ha presenterat lucka 1, lucka 2 och lucka 3 i Rules Release Calendar, har det nu blivit dags att öppna den fjärde och …

Read More

Ge välgörenhet i julklapp – gåvor som förändrar liv

Julen skymtar runt hörnet och julklappshandeln är i full gång. Har du tänkt igenom vad du ska ge i julklapp till dina nära och kära …

Read More
preferenser

Lucka 2: Minska avregistreringar med preferenser för e-post

I lucka nummer två av Rules Release Calendar hittar vi Preferenser för e-post. Vad innebär det? Preferenser för e-post innebär att du ger dina prenumeranter …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang