Rule gör digital kommunikation mer tillgänglig

Rule Communication ska göra digital information mer lättillgänglig för personer med funktionsnedsättningar.

I december 2013 utsågs Rule Communication till en av 14 vinnare i Post- och telestyrelsens tävling ”Innovation för alla” och just nu arbetas det för fullt med projektet. Syftet med projektet är att bättra förutsättningarna för personer med funktionsnedsättning att kunna ta del av digital information i dator, surfplatta och mobil.

 

Idag finns det inget tydligt fokus på att tillgodose behoven för personer med funktionsnedsättning. Vi anser att vår plattform kommer leda till att kommunikation skapas med ett helhetstänk på alla individer, så att ingen marginaliseras, säger Elias Hemmilä som är kommunikatör på Rule Communication

Rule Communication ska utveckla en fullt implementerad teknisk kommunikationsplattform med fokus på individualisering och tillgänglighet. Projektet syftar till att ge ökad möjlighet för personer med funktionsnedsättningar att ta del av information som sänds digitalt. Information ska kunna sändas till mottagares kanaler baserade på dess individuella preferenser och plattformen skall tillgodose individuella behov såsom läsbarhet/hörbarhet och förståelse för information.

Syftet är också att öka producenters medvetenhet om nedsättningar så att de kan förbereda och anpassa sitt innehåll. Genom att ge producenter ett effektivt verktyg för att bättre tillgängliggöra sin information kan de bredda sitt kommunikationsarbete så att informationen utformas för alla målgrupper. Rule är idag det enda företaget på marknaden som har för avsikt att tillgodose behov för personer med funktionsnedsättning avseende digital kommunikation via nyhetsbrev.

 

Idag skickas det stora mängder information utan hänsyn till de med funktionsnedsättning så projektet ligger verkligen rätt i tiden – det krävs bättre kunskap och forskning i ämnet, avslutar Simon Österman som jobbar med projektet.

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.