Vilket fantastiskt och händelserikt år vi snart stänger. Ett år då Rule går från klarhet till klarhet. Starka uppdateringar när vi bygger plattformen vidare, AI integreras som ett naturligt verktyg och vi sätter en tillväxtstrategi som landar väl på alla fronter!
Det här var Rule 2025
Vi har välkomnat nya stjärnor till teamet!
I år har Rule välkomnat flera nya stjärnor i teamet. Både marknadsavdelningen, tech- och säljteamet har stärkts, och vi är otroligt glada över att få välkomna fler drivna, kunniga och engagerade kollegor. Tillsammans bygger vi ett ännu starkare Rule med fullt fokus på att skapa värde för våra kunder, varje dag.
Vi blir MästarGasell 2025!
Att bygga bolag handlar sällan om snabba genvägar. Det handlar om människor, om tillit och om att tänka långsiktigt även när tempot är högt. Sedan starten av DI Gasell för 25 år sedan är det endast omkring 1 400 bolag som lyckats kvalificera sig som Mästargasell. Att vi nu är ett av dem känns stort och ett kvitto på att vårt sätt att bygga faktiskt håller över tid.
Tack till teamet, kunderna och våra partners som varit med hela vägen. Vi fortsätter. 💚

Internationell expansion - mot Europa
2025 blir ett år av internationell expansion för Rule. Efter vår debut på den danska marknaden har vi tagit nästa steg mot UK och startat upp nya och spännande samarbeten. Vi fortsätter blicka mot Europa och ytterligare marknader där Rule kan komma in som en stark spelare. Vi och vår plattform är redo, och i januari avslöjar vi planen för nästa land. Gissa vilket!

Uppdateringar och förbättringar i plattformen
Vårt tech-team har som alltid örat mot rälsen och blicken framåt. Genom att lyssna på våra kunder och ligga steget före har vi fortsatt att utveckla och skala plattformen snabbare och bättre än någonsin.
Vi trodde att förra årets framsteg skulle bli svåra att slå – men i år har vi överträffat dem. Uppdateringarna som lanserats är de största hittills i Rules historia. Här är några av årets viktigaste nyheter.
Världens bästa RCS-editor går live!
Vår helt nya RCS-editor gör det möjligt att skapa RCS-meddelanden i samma nya interface som “The World’s Best Editor”, med stöd för bilder, karuseller, text och klickbara knappar. I den nya RCS-editorn kan användare bygga karuseller med upp till 10 kort, där varje kort kan innehålla upp till 4 knappar.
Plattformen identifierar automatiskt vilka mottagare som kan ta emot RCS, och säkerställer fallback till SMS för övriga mottagare.
RCS-editorn är ett naturligt steg i hur Rule vidareutvecklar plattformen för framtidens kommunikationskanaler. Under året signade ett stort antal företag upp sig för att kunna bli verifierade för RCS-utskick och vi är idag Sverigeledande. Framtiden är ljus men framförallt tillhör den RCS!

Vi lanserar ett analysverktyg för RCS
Under året tar vi ett rejält kliv framåt med RCS, både med en ny editor men också genom lanseringen av vår nya statistiksida för RCS. Nu blir det ännu enklare att förstå, följa upp och vässa varje RCS-kampanj och med full koll på resultaten och historisk data som faktiskt går att använda. När RCS under början av 2026 även kan tas emot av iPhone-användare är vi, och plattformen 100 % redo att maxa RCS-kanalen.
Hej CHEFFY – vår nya AI-agent 👋
Vår kundsupport blir bara bättre och bättre och under sommaren välkomnar vi vår virtuella kollega CHEFFY till Rule-plattformen. CHEFFY är tränad på innehåll från vår webb- och kunskapsbank och är ett viktigt steg i hur vi fortsätter att utveckla både plattformen och supportupplevelsen för att göra vardagen smidigare för våra kunder, dygnet runt .
Black Week - Högsta kapaciteten någonsin
Black Week 2025 blev intensiv. Trycket i plattformen var enormt, men Rule levererade precis det våra kunder behövde: stabilitet, kapacitet och trygghet när det gällde som mest.
Här är några siffror som säger något om tempot:
💥 250 000 mail skickade på en minut
💥 3 miljoner mail skickade på en timme
💥 9 miljoner SMS skickade under perioden
💥 En av Sveriges största RCS-kampanjer
Det om något tycker vi visar plattformens styrka och våra kunders förmåga att skapa relevant kommunikation, även när tempot är som högst.

Branding och PR
Utbildning av framtidens kommunikatörer
Vi är så glada över att återigen få möjligheten att vara ute på skolor och föreläsa om digital kommunikation och inspirera framtidens kommunikatörer. Under året har vi mött nyfikna och engagerade studenter på bland annat IHM och Medieinstitutet, delat insikter inom e-postmarknadsföring och Marketing Automation samt visat hur Rule kan bli en naturlig del av deras framtida verktygslåda.
Att dela med sig av vår kunskap och bidra till framtidens digitala stjärnkommunikatörer är en självklar del av Rules DNA och något som ger oss massor av energi och inspiration tillbaka.

Partnerskap med Swedma
Under året ingår vi partnerskap och blir medlemmar i SWEDMA – branschorganisationen för företag som arbetar med datadriven marknadsföring. Genom SWEDMA får vi möjlighet att dela vår kunskap inom Marketing Automation och digital kommunikation, samtidigt som vi i nätverket tar del av aktuella frågor som påverkar både oss och våra kunder.
Att vara med i SWEDMA hjälper oss att hålla oss uppdaterade kring riktlinjer och best practice, men också att bidra till att driva viktiga frågor och vara med och utveckla branschen.
Thought leadership - Ett fokusområde 2025
PR och förtjänad synlighet blir allt viktigare och under 2025 tar vi tydliga kliv för att stärka vår position som experter inom datadriven och digital kommunikation.
Vi har synts och hörts i relevanta sammanhang där fokus legat på att dela erfarenheter, insikter och perspektiv kring digital kommunikation, AI, marketing automation, RCS och hur tekniken används i praktiken.
Poddar
Vår egen Sam Jahanfar är en uppskattad röst i branschen och gästar flera poddar. Bland annat Smarketing-podden, där fokus är på samspelet mellan sälj och marknad i moderna organisationer, E-handelsnack, med samtal om RCS och Embrace Podcast, där diskussionerna kretsade kring framtidens kommunikation, teknik och långsiktigt värdeskapande.
Event och scener
Flera i Team Rule har under året varit inbjudna som talare på olika branschevent, där vi delat Rules resa, våra lärdomar och vår syn på hur marknadsföring och kommunikation fortsätter att utvecklas. Sam har bland annat pratat om kraften i omnichannel på Breakits och Svea Banks event.
Under året har vi också fortsatt bidra som co-hosts för Friends of E-commerce och varit delaktiga i prisutdelningen av E-star Awards.
För första gången var vi även på plats i Almedalen.
Vi älskar events och 2026 ser ut att bli fyllt av ännu fler möten, samtal och aktiviteter tillsammans med branschen. Hoppas vi ses!
Artiklar och redaktionellt innehåll
Rule har publicerat flera artiklar i bland annat Sales Effect, Svensk Handel och Företagande, där vi delat konkreta insikter om SaaS-marknadsföring, säljstrategier, kundresor och hur nya kanaler som RCS förändrar hur företag kommunicerar. Men också bidragit med en debattartikel i Dagens Opinion där vi ifrågasätter siffrorna och attributed value som används för att mäta framgångsrika kampanjer.

Partnerskap och integrationer
Under året har nya partners tillkommit till en redan stark uppställning – ett viktigt strategiskt steg för att kunna erbjuda våra kunder ännu fler sömlösa integrationer och ett starkare helhetserbjudande.
En succé! Partner-kickoffen sätter tonen för 2025
Det blev en oförglömlig kväll när kontoret en mörk januari-torsdag fylldes till bristningsgränsen av skidklädda, härliga och engagerade partners. Temat var After Ski, och stämningen därefter.
Kvällen bjöd på nya insikter, massor av nätverkande, många skratt och självklart ett tävlingsmoment. Precis som vi gillar det.
Vi är otroligt glada och tacksamma över att ha så fantastiska partners som bjuder på sig själva, alltid är med på våra tokigheter och som tillsammans med oss fortsätter att stärka Rules erbjudande.
Stort tack – och 2026 blir magiskt tillsammans med er!💪✨


Mässor, event och webinar
Under 2025 fortsätter personliga möten att stå i centrum för Rule. Från branschevent, mässor och seminarier till webbinarier och våra egna AW:s har vi skapat tillfällen för bra samtal, kunskapsutbyte och nya perspektiv. Här är några av de möten och tillfällen som satte extra färg på året.
Blev vi golftokiga 2025?
Det kan man nästan tro. Under året var vi med på tre olika golfevent: SJ Ryder Cup, E-handelsgolfen och SVEA-golfen. Och ja, det är något speciellt med att hänga med härliga människor på golfbanan och bra samtal mellan slagen. Nu ska vi bara öva lite mer på svingen … 😉
Möten och inspiration på mässor
Vi har deltagit på flera av branschens viktigaste mötesplatser, både här hemma i Sverige och internationellt – bland annat Bits & Pretzels i München och E-handelskonferensen i Danmark. Under året var D-Congress det eventet som stack ut. Extra roligt var när vi fick kliva upp på en fullsatt H-scen och prata om Rule, vår plattform och hur företag kan använda RSC. Och kanske allra roligast: att så många av er kom förbi montern efteråt för att fortsätta samtalen. Det är ett tydligt kvitto på att det vi bygger är relevant och efterfrågat.

AI AW tillsammans med SWEDMA
AI-AW:n som vi tillsammans med Swedma organiserade i september blev en lyckad kväll fylld av inspiration, konkreta insikter och riktigt bra samtal. Vi samlade kunder, partners och branschkollegor för att prata AI och i panelen deltog Rule, Unseald, Startdeliver, Google och Women in Tech, vilket gav en bred och nyanserad bild av hur AI används i praktiken i dag och vart vi är på väg. Mer AI AW:s är i planeringen inför 2026 🙂 Håll utkik!

Ciao ciao Italia- Kick-off i Rom
Vad är väl bättre än att kickstarta hösten tillsammans? I slutet av sommaren reste hela Rule-teamet till Rom för några intensiva och inspirerande dagar – och ja, det här blev utan tvekan en av våra bästa kick-offer hittills.
Under dagarna varvade vi fokuserade samtal om mål, idéer och riktningen framåt för Rule med teambuilding, skratt och gemenskap. Att få tid att verkligen sitta ner tillsammans gjorde det tydligt hur starkt teamet är när vi samlar oss kring samma mål.
Vi åkte hem med nya perspektiv, en tydlig plan framåt och ännu mer energi.


Tack!
Med ett urval av aktiviteter och händelser i backspegeln riktar vi nu fullt fokus mot 2026. Framför oss väntar nya mål, fler lanseringar och ett ännu tydligare sikte på att utveckla plattformen och hjälpa våra kunder att lyckas i sin kommunikation, både i Sverige och i Europa.
Vi går in i 2026 med ett starkt team, ett växande partnernätverk och massor av energi. Tack till alla som är en del av vår resa – nu växlar vi upp. 🚀❤️
Vill du komma igång med digital kommunikation? Utforska Rule helt kostnadsfritt hur länge du vill eller kontakta oss så berättar vi mer!



