Det är dags för att släppa vår sista del i serien om Brand Style & Identity och idag släpper vi vår helt nya Brand Style-funktion i Rules plattform! En funktion som gör det enkelt för våra kunder att skräddarsy sina mallar utefter sina varumärkesriktlinjer, helt automatiskt. Detta är en funktion som vårt produkt och utvecklar-team har jobbat på länge och alla beslut som tagits i processen är baserade på feedback och mycket research. Vår ambition är att Rule alltid ska vara det smarta valet och nu finns ännu en anledning till att välja Rule – vi har marknadens vassaste Brand Style. Vi möter vår produktägare Filip Gerhamn, som berättar om utvecklingsprocessen och vilket värde Brand Style kommer skapa för våra kunder. 

Kan du berätta lite om den nya Brand Style funktionen i Rule?

Idén med Brand Style var att vi vill korta ner tiden från när ditt konto skapas upp, till när  ditt första utskick går ut. Så, det som vi kan förbereda på det kontot, ska vi kunna förbereda, så att vi kan hämta fin logga, dina färger och så vill vi populera det i våra mallar så att du egentligen bara kan välja allting och det är för designat för dig. 

brand style i rule

Hur har produktutvecklingsprocessen sett ut?

Utvecklingsprocessen har varit att vi vill titta på din hemsida och se vad som är loggor, färger etc, och sen så vill vi spara den informationen för att ge dig det på ditt konto, men också att du själv kan uppdatera det. Så vi har därför tittat på hur vi kan göra det på det enklaste och smartaste sättet, och sen så blir du mött av dessa grafiska riktlinjer på ditt konto, helt automatiskt. 

Vad skiljer Rules Brand Style från konkurrenterna på marknaden?

Rules Brand Style är byggd som så att när du signar upp för ditt konto så har vi ju redan din adress. Exempelvis om jag signar upp med filip@rule.se så ser vi ju vart hemsidan finns (eftersom du signar upp med en företagsadress) då kan vi ta den informationen och så kan vi hämta det automatiskt. Så du slipper ladda upp någonting så det finns redan där,  eftersom att du har gett den informationen i din mailadress. 

brand style i rule

Vilka är de viktigaste egenskaperna med funktionen som kunderna kommer att uppskatta mest?

De viktigaste delarna är att kunderna sparar tid. Vi har exempel på kunder som varit igång på 5 minuter och gjort sitt första utskick. Så vi kortar ner både tiden och handpåläggningen och det är den viktigaste delen. Om kunden har ett budskap som de vill få ut, då ska de få ut det när de vill få ut det.

Kan du dela med dig av några framgångsrika testfall om funktionen?

Success case här är kunder som har gjort hela flödet, utan att ha kontaktat oss och att vi ser det i efterhand. Det är det ultimata beviset på att kunderna kan klara sig själva och bara med viljan om att få ut sitt budskap så löser dom det

Lär dig hur du gör det rent praktiskt!

Som med alla våra funktioner, kommer självklart en hjälpartikel på hur du gör detta rent praktiskt i vår plattform. Ta del av den artikeln här och sätt igång och skapa framgångsrik digital kommunikation gratis, redan idag!

PS! Missade du del ett i vår serie, kan du här läsa om varför det är viktigt att ha en stark varumärkesidentitet och del två NoA Ignite om varumärkesupplevelser.  

Här kan du se intervjun i video:

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

RCS Analytics Rule

RCS Analytics – Följ upp dina RCS-kampanjer i realtid

Ta din företagskommunikation till nästa nivå med RCS Med RCS (Rich Communication Services) kan du förvandla vanliga SMS till moderna, varumärkesbyggande upplevelser som faktiskt driver ...
Read More
black friday trender

Black Friday 2025: De hetaste trenderna och 8 tips för att maxa din försäljning med Rule

Black Friday är årets största försäljningsperiod, och med de senaste trenderna inom digital marknadsföring finns det många sätt att maximera effekten av dina kampanjer på. ...
Read More

Lyckad e-postmarknadsföring under Black Friday

För återförsäljare är Black Friday ett av de, om inte det största försäljningseventet under året. Det finns möjlighet att gottgöra för förlorade intäkter som många ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.