fbpx

Schemalägg dina kampanjer och nyhetsbrev

Bli mer produktiv med schemaläggning

I Rules nyhetsbrevprogram har man sedan länge möjligheten att schemalägga kampanjer och nyhetsbrev. Det är en mycket användbar funktion som har många användningsområden. Bland annat för att tidsanpassa unika erbjudanden till produktlanseringar såväl som för kampanjer som ska skickas ut även när kontoret inte är bemannat. Det är också en funktion som hjälper även planeringsarbetet i stort eftersom du inte alltid behöver skapa nyhetsbrevet precis innan det går ut.

Vi ser många exempel på hur funktionen används som exempelvis när nästa säsongs produkter ska presenteras och man vill förmedla kommande kollektioner. Eftersom man redan bilder och material på plats så kan därför marknad- och kommunikationsarbetet underlättas. 

Såhär gör du för att schemalägga en kampanj:

  • Du hittar knappen Sammanfattning och schemalägg i övre högra hörnet när du befinner dig i editorn och skapat nyhetsbrevet.
  • Där klickar du bara på kalenderikonen och texten Specifik tidpunkt och anger datum och klockslag för utskicket att gå iväg. Lätt som en plätt!

För att eventuellt redigera kampanjen innan den går ut så hittar du den under Kampanjer>Schemalagda.

Har du inte schemalagt en kampanj tidigare? Följ instruktionerna ovan eller via länken här eller kontakta oss på support@rule.se för frågor.

Här hittar du en instruktion av schemaläggning av kampanjer till nästa gång.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS meddelande – Allt du behöver veta

Ryktet säger att Apple förväntas snart lansera stöd för RCS (Rich Communication Services) i sin nya iOS-uppdatering, vilket innebär en betydande utveckling inom mobilkommunikation. RCS ...
Read More
kundresan

Vad är kundresan?

Kundresan, eller ”customer journey” på engelska, är den process som en kund går igenom från första kontakt med ett företag eller en produkt till dess ...
Read More
segment

Effektiv kundsegmentering – så definierar du ditt kundsegment

I dag är kundsegmentering ett oumbärligt verktyg för företag som vill optimera sina marknadsföringsstrategier och förbättra kundupplevelsen. Genom att förstå och analysera olika kundsegment kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.