Byråer ❤︎ Rule

Allt fler byråer väljer Rule för att hantera sina kunders kommunikationsarbete. Här tipsar vi om flera användningsområden.

Vi ser att PR/kommunikation- och marknadsföringsbyråer m.fl. ofta har olika affärsupplägg med sina kunder. Med hjälp av Rule underlättas detta och du kan enkelt anpassa dina erbjudanden utifrån om ni har löpande projekt eller om ni gör punktinsatser i marknadsföringsarbetet.
För det första så kan du styra hela byråns hela kommunikation internt och externt. Ni kan t.ex. administrera inbjudningar till föreläsningar och partnerträffar. Du kan också se till att lyfta marknadsföringen av nyanställningar och uppmärksamma nya samarbeten, anställningar och kunduppdrag. För det andra så får du möjligheten och överblicken att administrera flera kunders kommunikation samtidigt. Se punkterna här som inspiration till hur du kan arbeta med Rule som byrå:
  • För enskilda kunduppdrag kan Rule användas för engångsprojekt som att skapa produktkampanjer, följa försäljningsaktiviteter, producera nyhetsuppdateringar m.m.
  • Ni kan även använda Rule’s eventmodul för eventadministrering vid produktlanseringar och föreläsningar och med Rule administrerar du enkelt samt följer upp resultatet med deltagarna.
  • Ytterligare tips på arbetssätt är att assistera kunder med A/B-tester för rubriksättning och annat innehåll i undersökningssyfte.
För löpande uppdrag blir Rule extra användbart eftersom du kan dela kundens konto.
  • Då kan du med ett byråkonto administrera flera kunder samtidigt.
  • Då kan du enkelt styra och korrigera produktmaterial, copy, grafik osv.
  • Du kan hantera kundens inbjudningar till event, försäljningsaktiviteter samt koordinering av presskommunikation.
  • En populär och användbar funktion är att ni också direkt i Rule kan skapa kundsegment och hantera målgrupper baserat på kunddata för ökad konvertering.

 

Kontakta oss på [email protected] för mer detaljer om hur Rule kan assistera din byrå att skapa värde för dina kunder.

About the Author:

Leave A Comment