Seminarium om kundklubbar

Hej,

Häromdagen så samordnade vi tillsammans med Link Mobility ett frukostseminarium om kundklubbar och digital kommunikation. Vi hoppas att alla gäster fick med sig massor med idéer och inspiration både från gästtalarna och från branschkollegorna i publiken.

Totalt var det ca fyrtio representanter från olika bolag som samlades för att lyssna till exempel från framgångsrika kundklubbar. Så när Jonas Jutmar från Babyshop och Jonas Nyström från Clas Ohlson presenterade deras digitala kundklubbsarbete så spetsades öronen rejält.

Det finns som sagt stora framgångar att skörda i ett genomarbetat kundklubbsarbete och valen av strategier är många. Som Jonas och Jonas beskrev det så har kundklubbsarbetet också många dimensioner. Beroende på vart man befinner sig i nuläget är det alltid värdefullt att se över målgrupper ytterligare innan man beslutar hur ens kommunikationsstrategi ska se ut. För Clas Ohlson var de initiala utmaningarna bland annat att identifiera och definiera sin målgrupp. Vad önskar kundtyp X och vad gör kundtyp Y glad? För Babyshop bestod utmaningen bland annat att upprätta så relevant kommunikation som möjligt med rätt erbjudande till rätt person vid rätt tidpunkt.

Vi hoppas att alla deltagarna fick med sig användbara arbetssätt och inspiration!
Vi ses snart igen.

Trevlig sommar!

 

/Link Mobility & Rule Communication

 

Breakfast_19Breakfast_09Breakfast_24Breakfast_07Breakfast_17Breakfast_28Breakfast_12Breakfast_23Breakfast_15Breakfast_29Breakfast_26

About the Author:

Leave A Comment