fbpx

Rule & Link Mobility seminarium

Häromdagen så samordnade vi tillsammans med Link Mobility ett frukostseminarium om kundklubbar, SMS marknadsföring och digital kommunikation. Vi hoppas att alla gäster fick med sig massor med idéer och inspiration både från gästtalarna och från branschkollegorna i publiken.

Totalt var det ca fyrtio representanter från olika bolag som samlades för att lyssna till exempel från framgångsrika kundklubbar. Så när Jonas Jutmar från Babyshop och Jonas Nyström från Clas Ohlson presenterade deras digitala kundklubbsarbete så spetsades öronen rejält.

Det finns som sagt stora framgångar att skörda i ett genomarbetat kundklubbsarbete och valen av strategier är många. Som Jonas och Jonas beskrev det så har kundklubbsarbetet också många dimensioner. Beroende på vart man befinner sig i nuläget är det alltid värdefullt att se över målgrupper ytterligare innan man beslutar hur ens kommunikationsstrategi ska se ut. För Clas Ohlson var de initiala utmaningarna bland annat att identifiera och definiera sin målgrupp. Vad önskar kundtyp X och vad gör kundtyp Y glad? För Babyshop bestod utmaningen bland annat att upprätta så relevant kommunikation som möjligt med rätt erbjudande till rätt person vid rätt tidpunkt.

Vi hoppas att alla deltagarna fick med sig användbara arbetssätt och inspiration!
Vi ses snart igen.

Trevlig sommar önskar Link Mobility & Rule Communication

Breakfast_19Breakfast_09Breakfast_24Breakfast_07Breakfast_17Breakfast_28Breakfast_12Breakfast_23Breakfast_15Breakfast_29Breakfast_26

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
RCS meddelanden

RCS meddelande – Allt du behöver veta

Ryktet säger att Apple förväntas snart lansera stöd för RCS (Rich Communication Services) i sin nya iOS-uppdatering, vilket innebär en betydande utveckling inom mobilkommunikation. RCS ...
Read More
kundresan

Vad är kundresan?

Kundresan, eller ”customer journey” på engelska, är den process som en kund går igenom från första kontakt med ett företag eller en produkt till dess ...
Read More
segment

Effektiv kundsegmentering – så definierar du ditt kundsegment

I dag är kundsegmentering ett oumbärligt verktyg för företag som vill optimera sina marknadsföringsstrategier och förbättra kundupplevelsen. Genom att förstå och analysera olika kundsegment kan ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.