Rule & Link Mobility seminarium

Häromdagen så samordnade vi tillsammans med Link Mobility ett frukostseminarium om kundklubbar, SMS marknadsföring och digital kommunikation. Vi hoppas att alla gäster fick med sig massor med idéer och inspiration både från gästtalarna och från branschkollegorna i publiken.

Totalt var det ca fyrtio representanter från olika bolag som samlades för att lyssna till exempel från framgångsrika kundklubbar. Så när Jonas Jutmar från Babyshop och Jonas Nyström från Clas Ohlson presenterade deras digitala kundklubbsarbete så spetsades öronen rejält.

Det finns som sagt stora framgångar att skörda i ett genomarbetat kundklubbsarbete och valen av strategier är många. Som Jonas och Jonas beskrev det så har kundklubbsarbetet också många dimensioner. Beroende på vart man befinner sig i nuläget är det alltid värdefullt att se över målgrupper ytterligare innan man beslutar hur ens kommunikationsstrategi ska se ut. För Clas Ohlson var de initiala utmaningarna bland annat att identifiera och definiera sin målgrupp. Vad önskar kundtyp X och vad gör kundtyp Y glad? För Babyshop bestod utmaningen bland annat att upprätta så relevant kommunikation som möjligt med rätt erbjudande till rätt person vid rätt tidpunkt.

Vi hoppas att alla deltagarna fick med sig användbara arbetssätt och inspiration!
Vi ses snart igen.

Trevlig sommar önskar Link Mobility & Rule Communication

Breakfast_19Breakfast_09Breakfast_24Breakfast_07Breakfast_17Breakfast_28Breakfast_12Breakfast_23Breakfast_15Breakfast_29Breakfast_26

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Tiktok marknadsföring för företag

TikTok marknadsföring – så lyckas du!

Du har nog hört talas om TikTok vid det här laget. Den revolutionerade plattformen som konkurrerar hårt med de stora sociala medie-jättarna Instagram, Youtube, Tumblr …

Read More
google integration

Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du …

Read More
Inbound marketing

Inbound vs outbound marketing i praktiken

Vad är inbound marketing och outbound marketing, och hur kan du boosta din jul marknadsföring med dessa marknadsföringssätt? Julen står för dörren och det är …

Read More

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.