Rule & Link Mobility seminarium

Häromdagen så samordnade vi tillsammans med Link Mobility ett frukostseminarium om kundklubbar, SMS marknadsföring och digital kommunikation. Vi hoppas att alla gäster fick med sig massor med idéer och inspiration både från gästtalarna och från branschkollegorna i publiken.

Totalt var det ca fyrtio representanter från olika bolag som samlades för att lyssna till exempel från framgångsrika kundklubbar. Så när Jonas Jutmar från Babyshop och Jonas Nyström från Clas Ohlson presenterade deras digitala kundklubbsarbete så spetsades öronen rejält.

Det finns som sagt stora framgångar att skörda i ett genomarbetat kundklubbsarbete och valen av strategier är många. Som Jonas och Jonas beskrev det så har kundklubbsarbetet också många dimensioner. Beroende på vart man befinner sig i nuläget är det alltid värdefullt att se över målgrupper ytterligare innan man beslutar hur ens kommunikationsstrategi ska se ut. För Clas Ohlson var de initiala utmaningarna bland annat att identifiera och definiera sin målgrupp. Vad önskar kundtyp X och vad gör kundtyp Y glad? För Babyshop bestod utmaningen bland annat att upprätta så relevant kommunikation som möjligt med rätt erbjudande till rätt person vid rätt tidpunkt.

Vi hoppas att alla deltagarna fick med sig användbara arbetssätt och inspiration!
Vi ses snart igen.

Trevlig sommar önskar Link Mobility & Rule Communication

Breakfast_19Breakfast_09Breakfast_24Breakfast_07Breakfast_17Breakfast_28Breakfast_12Breakfast_23Breakfast_15Breakfast_29Breakfast_26

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Facebook custom audience

Anpassa målgrupper med Facebook Custom Audience

Tänk om man kunde slippa alla steg man behöver göra när man ska skapa upp anpassade målgrupper i Facebook och bara få in sina målgrupper …

Read More
personuppgifter och gdpr

Personuppgifter & GDPR

Personuppgifter och GDPR kan vara en svår nöt att knäcka, men ack så viktig. För att kunna känna frihet när man kommunicerar och marknadsför måste …

Read More
samtycke gdpr

Samtycke enligt GDPR

Samtycke enligt GDPR, vad innebär det? För att kunna kommunicera med rätt person, vid rätt tillfälle med rätt typ av kommunikation så behövs data på …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang