Lucka 2: Engagera kunder i fler kanaler med Google Ads Audiences

Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt?  Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du med ett enkelt knapptryck skapa upp målgrupper i Google Ads baserat på befintlig kunddata i Rule

Vad är Google Ads Audience?

Google Ads Audience är ett effektivt verktyg som du kan använda för att segmentera målgrupper och placera in dem i annonsgrupper baserat på deras intressen, beteenden, vanor och om de integrerat med ditt företag tidigare. Med Googles kundmatchning kan du använda online och offline data för att nå och engagera dina kunder via Googles kanaler. 

Det vill säga via:

  • Google Sök
  • Gmail
  • Google Shopping 
  • Youtube 
  • Google Display

    Med hjälp av den data som dina kunder delar med dig av, kan google rikta annonser mot de kunder som matchar dina målgrupper och mot personer som liknar dina befintliga kunder

Vad är fördelarna med Google Ads Audience?

Google Ads integrationen kommer med många fördelar och sätt för dig att öka varumärkeskännedomen och konverteringsgraden. Nedan listar vi några av de fördelar som du kan dra nytta av med den nya integrationen:

  • Optimera dina kampanjer i Google sök och Google Shopping, genom att justera dina bud på google baserat på kundernas tidigare aktiviteter.

  • Nå nya potentiella kunder med liknande intressen som dina befintliga kunder, med hjälp av anpassade annonser i Googles Display Nätverk.

  • Engagera din publik via fler kanaler än E-post och sms.

Hur det går till i plattformen

Med Rules nya integration med Google Ads Audiences kan du enkelt engagera dina kunder, rikta meddelanden och följa upp deras aktiviteter via fler kanaler än SMS och E-post. Allt du behöver göra är att trycka på knappen ”Ladda upp” i det filtret som du valt inne i Rule, så blir dina aktiva medlemmar i filtret omedelbart en ny anpassad målgrupp inne i Google-målgrupper. 

Ett exempel på en segmentering från Rule till Googles kundmatchning, skulle kunna vara “medlemmar som inte handlat på 150 dagar”. Genom att skapa upp en målgrupp på dessa medlemmar, kan du kommunicera med dem i fler kanaler än mail och SMS.

Kom igång med Google Ads Audience

Kom ihåg: Överföringen mellan Rule och Google är hashkrypterad, vilket betyder att det är helt GDPR-säkert. Vill du veta mer om vad det innebär, kan du läsa Googles beskrivning här

Du hittar en guide på hur du kommer igång med Google Ads Audience i kunskapsbanken. Har du frågor om integrationerna,är du varmt välkommen att kontakta oss så berättar vi mer.

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

AI marknadsföring

AI-marknadsföring – här är allt du behöver veta!

På toppen av internets hetaste ämnen just nu hittar vi AI och AI verktyg av olika slag. Vad många funderar över, är om och i …

Read More
CPD

CDP – Vad är CDP och varför ska man använda en?

Om du befinner dig i det digitala marknadsföringslandskapet, har du förmodligen hört talas om CDP, Customer Data Platform. Vill du lära dig mer om vad …

Read More
Tips in för alla hjärtans dag

Marknadsföringstips inför alla hjärtans dag

Nu har det blivit dags att kavla upp ärmarna för nästa (stora) lilla högtid – och det är inte vilken högtid som helst, utan den …

Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.