fbpx

Singles Day – 7 tips för lyckad e-postmarknadsföring

Singles Day, som ursprungligen kommer från Kina, har blivit en global shoppingfest för singlar som äger rum den 11 november varje år. Det är ett tillfälle att unna sig själv något fint och njuta av singellivet. Men för företag är Singles Day också en möjlighet att nå ut till en bred publik med smart marknadsföring och öka försäljning. E-postmarknadsföring är ett av de mest kraftfulla verktygen för att dra nytta av denna köpfest, och i detta blogginlägg ska vi utforska några nyckel-tips för att göra bra e-postmarknadsföring. Let’s go!

1. Målgruppsanpassning

Ett av de viktigaste stegen i att göra bra e-postmarknadsföring är att förstå din målgrupp. Anpassa dina kampanjer till mottagarnas preferenser och intressen, det kan du smidigt göra i Rule med hjälp av vårt verktyg för segmentering. På Singles Day kan du lyfta fram fördelarna med att unna sig själv och erbjuda relevanta produkter eller erbjudanden som passar singlars livsstil. 

Singles day

2. Lockande ämnesrader

Ämnesraden är det första intrycket av ditt e-postmeddelande. Skapa en lockande ämnesrad som väcker nyfikenhet och uppmuntrar mottagarna att öppna ditt meddelande. Använd kreativa och relevanta fraser som ”Singles Day Special: 50% rabatt på x” eller “Singles Day Deals: 50% endast idag”

TIPS! A/B-testa dina kampanjers ämnesrader i Rule, för att snabbt få reda på vilken som är mest lockande.

3. Tydliga budskap

Ditt budskap bör vara tydligt och koncist. Berätta för mottagarna varför de borde handla från dig under Singles Day och vilka fördelar de får. Använd enkla och attraktiva visuella element, som bilder och ikoner, för att förstärka ditt meddelande.

4. Skapa brådskan

Singles Day är en 24-timmars fest, så inkludera inslag av brådska i dina e-postmeddelanden. Använd fraser som ”Sista chansen!” eller ”Gäller endast idag!” för att uppmuntra snabba köpbeslut. Sen är det många företag som kör Singles Day deals hela veckan eller helgen, men det skadar ändå inte att lägga in en hint av FOMO i sin marknadsföring.

Singles day

5. Tydliga Call-to-Actions (CTA)

E-postmeddelandet bör tydligt vägleda mottagarna till önskad handling. Använd tydliga och handlingsinriktade CTA-knappar som ”Handla nu” eller ”Se erbjudandet.” Se till att dessa knappar leder till rätt plats på din webbplats och att det är enkelt som kund att konvertera och köpa.

6. Responsiv design

Många människor öppnar sina e-postmeddelanden på sina mobila enheter. Så se till att dina e-postmeddelanden är responsiva och ser bra ut oavsett vilken enhet mottagarna använder. 

Singles day

7. Uppföljning och analys

Efter Singles Day kan du följa upp med analyser av dina e-postkampanjer. Vad fungerade bra, och vad kan förbättras till nästa år? Använd insikterna för att anpassa och förbättra dina framtida e-postmarknadsföringsaktiviteter. Du kan även få viktiga insikter från Singles Day, som du kan ta med dig in i din Black Friday-strategi. I Rules avancerade analysverktyg kan du se hur alla dina kampanjer presterat i realtid och över tid.

Fira singlarnas dag!

Singles Day är en perfekt tid att dra nytta av e-postmarknadsföringens kraft och nå ut till en stor publik. Genom att anpassa dina kampanjer och följa bästa praxis för e-postmarknadsföring kan du öka dina chanser att öka försäljningen och skapa lojala kunder. Så fira singlarnas dag på rätt sätt och se till att din e-postmarknadsföring glänser! 

Har du ännu inte kommit igång med e-postmarknadsföring? Skapa ett kostnadsfritt konto i Rule idag och upptäck kraften i e-postmarknadsföring – på obestämd tid!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
nyhetsbrev analys

Efter analys: 7 enkla knep för nyhetsbrev som verkligen funkar

Hur bra är egentligen dina nyhetsbrev? Nu i början på sommaren bjöd vi in ett antal nyutexaminerade designstudenter till vårt “Designkollo” för att analysera tio ...
Read More
CRM system

Vad är CRM? En komplett guide till CRM-system och datadriven kommunikation

I en digital värld där kundupplevelsen står i centrum blir det allt viktigare att företag har rätt verktyg för att hantera sina kundrelationer. Här kommer ...
Read More
Givarorganisationer

Maximera effekten av din insamlingskampanj – en guide för givarorganisationer

I en tid där hundratals ideella organisationer kämpar om samma människors uppmärksamhet, är det viktigare än någonsin att skapa kampanjer som inte bara når fram ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule Free, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du, med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang.

  • Förberedda mallar och gratis e-post
  • Prova våra funktioner i din egen takt
  • Ingen bindningstid eller dolda extra avgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.