fbpx

Singles Day – 7 tips för lyckad e-postmarknadsföring

Singles Day, som ursprungligen kommer från Kina, har blivit en global shoppingfest för singlar som äger rum den 11 november varje år. Det är ett tillfälle att unna sig själv något fint och njuta av singellivet. Men för företag är Singles Day också en möjlighet att nå ut till en bred publik med smart marknadsföring och öka försäljning. E-postmarknadsföring är ett av de mest kraftfulla verktygen för att dra nytta av denna köpfest, och i detta blogginlägg ska vi utforska några nyckel-tips för att göra bra e-postmarknadsföring. Let’s go!

1. Målgruppsanpassning

Ett av de viktigaste stegen i att göra bra e-postmarknadsföring är att förstå din målgrupp. Anpassa dina kampanjer till mottagarnas preferenser och intressen, det kan du smidigt göra i Rule med hjälp av vårt verktyg för segmentering. På Singles Day kan du lyfta fram fördelarna med att unna sig själv och erbjuda relevanta produkter eller erbjudanden som passar singlars livsstil. 

Singles day

2. Lockande ämnesrader

Ämnesraden är det första intrycket av ditt e-postmeddelande. Skapa en lockande ämnesrad som väcker nyfikenhet och uppmuntrar mottagarna att öppna ditt meddelande. Använd kreativa och relevanta fraser som ”Singles Day Special: 50% rabatt på x” eller “Singles Day Deals: 50% endast idag”

TIPS! A/B-testa dina kampanjers ämnesrader i Rule, för att snabbt få reda på vilken som är mest lockande.

3. Tydliga budskap

Ditt budskap bör vara tydligt och koncist. Berätta för mottagarna varför de borde handla från dig under Singles Day och vilka fördelar de får. Använd enkla och attraktiva visuella element, som bilder och ikoner, för att förstärka ditt meddelande.

4. Skapa brådskan

Singles Day är en 24-timmars fest, så inkludera inslag av brådska i dina e-postmeddelanden. Använd fraser som ”Sista chansen!” eller ”Gäller endast idag!” för att uppmuntra snabba köpbeslut. Sen är det många företag som kör Singles Day deals hela veckan eller helgen, men det skadar ändå inte att lägga in en hint av FOMO i sin marknadsföring.

Singles day

5. Tydliga Call-to-Actions (CTA)

E-postmeddelandet bör tydligt vägleda mottagarna till önskad handling. Använd tydliga och handlingsinriktade CTA-knappar som ”Handla nu” eller ”Se erbjudandet.” Se till att dessa knappar leder till rätt plats på din webbplats och att det är enkelt som kund att konvertera och köpa.

6. Responsiv design

Många människor öppnar sina e-postmeddelanden på sina mobila enheter. Så se till att dina e-postmeddelanden är responsiva och ser bra ut oavsett vilken enhet mottagarna använder. 

Singles day

7. Uppföljning och analys

Efter Singles Day kan du följa upp med analyser av dina e-postkampanjer. Vad fungerade bra, och vad kan förbättras till nästa år? Använd insikterna för att anpassa och förbättra dina framtida e-postmarknadsföringsaktiviteter. Du kan även få viktiga insikter från Singles Day, som du kan ta med dig in i din Black Friday-strategi. I Rules avancerade analysverktyg kan du se hur alla dina kampanjer presterat i realtid och över tid.

Fira singlarnas dag!

Singles Day är en perfekt tid att dra nytta av e-postmarknadsföringens kraft och nå ut till en stor publik. Genom att anpassa dina kampanjer och följa bästa praxis för e-postmarknadsföring kan du öka dina chanser att öka försäljningen och skapa lojala kunder. Så fira singlarnas dag på rätt sätt och se till att din e-postmarknadsföring glänser! 

Har du ännu inte kommit igång med e-postmarknadsföring? Skapa ett kostnadsfritt konto i Rule idag och upptäck kraften i e-postmarknadsföring – på obestämd tid!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
epostmarknadsföring exempel

E-postmarknadsföring: Exempel och strategier

E-postmarknadsföring är ett av de mest effektiva verktygen för att bygga relationer med kunder, öka försäljningen och driva engagemang. Med rätt strategi kan du skapa ...
Read More
Leads

Leadsgenerering B2B

Att generera leads för B2B-företag är en central del av att driva affärsutveckling och säkerställa långsiktig tillväxt. Till skillnad från B2C-leadgenerering kräver B2B en mer ...
Read More
b2b segmentering

B2B-segmentering

B2B-segmentering är en av de mest effektiva strategierna för att skapa relevanta och riktade marknadsföringskampanjer. Genom att dela upp din målgrupp i mindre, specifika grupper ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.