Filtrera fram fler kunder i ny Rule-funktion

Rule lanserar en funktion som ger dig fler alternativ när det kommer till att skapa nya filter. Nu kan du filtrera fram medlemmarnas aktiviteter; se vad de har klickat på och om de har öppnat mejlet. Vilka är deras reaktioner på dina utskick de senaste tre månaderna – reaktioner som kan ge nya affärsmöjligheter?

Filtrera på Klick eller Öppning

Genom att filtrera på medlemsaktivitet får du ytterligare anledning att närma dig kunder som har visat extra intresse – eller de som inte har visat något intresse alls.

Den som har klickat två gånger på en viss artikel eller produkt, eller som har valt speciella kombinationer av länkar att klicka på, är möjligen dina absolut viktigaste kunder. Med smarta filterfunktioner kan du beräkna den formel som passar just din organisation bäst. Vilket är det gyllene snitt som visar exakt vilka medlemsaktiviteter som avslöjar dina kunders beteende?

En medlemsaktivitet innebär att en kund/medlem antingen har öppnat ett mail eller klickat på en viss länk i en kampanj alternativt klickat på ”någon länk över huvud taget” i en automation. Filtret sträcker sig upp till 90 dagar bakåt i tiden.


 

  • Börja med att namnge filtret och vilken/vilka taggar som filtret ska baseras på.
  • När du vill filtrera efter medlemsaktivitet så börjar du med att klicka på knappen Ny aktivitetsregel. Då öppnas valmöjligheterna för specialfältet där du kan välja hur du vill filtrera.
  • KAMPANJ: Välj Kampanj, välj sedan vilken kampanj filtret ska gälla för, om medlemmen har/har inte, öppnat mailet/klickat på specifik länk och sedan: välj för max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.
  • AUTOMATION: Välj Automation, sedan vilken automation filtret ska gälla för, har/har inte, öppnat mailet/klickat på någon länk, max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.

Rule tror och hoppas att du kommer att ha mycket nytta av dina nya filter. Återkom gärna med återkoppling och tankar till support@rule.se på den nya funktionen.

Share this article
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på pinterest
Dela på email

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

gdpr företag, gdpr mall

GDPR för företag – En guide för att komma på banan

När dataskyddsförordningen GDPR som står för General Data Protection Regulation, trädde i kraft i maj 2018 så skärptes reglerna kring hantering av datauppgifter ordentligt och …

Read More
Öka försäljning med SMS

Effektiva sätt att öka sommarförsäljningen med hjälp av SMS

Uppmuntra till upprepade köp med hjälp av SMS Genom att utnyttja SMS utskick och mobilmarknadsföringens fulla potential kan du nå fler kunder, öka konvertering och …

Read More
Facebook custom audience

Anpassa målgrupper med Facebook Custom Audience

Tänk om man kunde slippa alla steg man behöver göra när man ska skapa upp anpassade målgrupper i Facebook och bara få in sina målgrupper …

Read More

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.

Explore Rule free for 30 days, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. We’re here to help you get started!

 

  • Pre-made templates and free test emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees
  • Choose from our flexible subscriptions

 

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Utforska Rule gratis i 30 dagar, utan att ens behöva registrera ett betalkort.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. Vi hjälper dig att komma igång!

 

  • Färdiga mallar och gratis testutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter
  • Välj sedan bland våra flexibla abonnemang