Filtrera fram fler kunder i ny Rule-funktion

Rule lanserar en funktion som ger dig fler alternativ när det kommer till att skapa nya filter. Nu kan du filtrera fram medlemmarnas aktiviteter; se vad de har klickat på och om de har öppnat mejlet. Vilka är deras reaktioner på dina utskick de senaste tre månaderna – reaktioner som kan ge nya affärsmöjligheter?

Filtrera på Klick eller Öppning

Genom att filtrera på medlemsaktivitet får du ytterligare anledning att närma dig kunder som har visat extra intresse – eller de som inte har visat något intresse alls.

Den som har klickat två gånger på en viss artikel eller produkt, eller som har valt speciella kombinationer av länkar att klicka på, är möjligen dina absolut viktigaste kunder. Med smarta filterfunktioner kan du beräkna den formel som passar just din organisation bäst. Vilket är det gyllene snitt som visar exakt vilka medlemsaktiviteter som avslöjar dina kunders beteende?

En medlemsaktivitet innebär att en kund/medlem antingen har öppnat ett mail eller klickat på en viss länk i en kampanj alternativt klickat på ”någon länk över huvud taget” i en automation. Filtret sträcker sig upp till 90 dagar bakåt i tiden.


 

  • Börja med att namnge filtret och vilken/vilka taggar som filtret ska baseras på.
  • När du vill filtrera efter medlemsaktivitet så börjar du med att klicka på knappen Ny aktivitetsregel. Då öppnas valmöjligheterna för specialfältet där du kan välja hur du vill filtrera.
  • KAMPANJ: Välj Kampanj, välj sedan vilken kampanj filtret ska gälla för, om medlemmen har/har inte, öppnat mailet/klickat på specifik länk och sedan: välj för max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.
  • AUTOMATION: Välj Automation, sedan vilken automation filtret ska gälla för, har/har inte, öppnat mailet/klickat på någon länk, max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.

Rule tror och hoppas att du kommer att ha mycket nytta av dina nya filter. Återkom gärna med återkoppling och tankar till support@rule.se på den nya funktionen.

Share this article

Driv engagemang och tillväxt genom smart kommunikation

Facebook custom audience

Anpassa målgrupper med Facebook Custom Audience

Tänk om man kunde slippa alla steg man behöver göra när man ska skapa upp anpassade målgrupper i Facebook och bara få in sina målgrupper …

Read More
Composable Commerce e-handel

Composable Commerce: Framtiden för E-handel

E-handeln är ständigt i förändring och företag måste hänga med i de senaste trenderna för att förbli konkurrenskraftiga. Ett av det senaste buzzwordsen inom branschen …

Read More
Oculos kundklubb & kundlojalitet

Kundklubb – Vägen till lojalare kunder

Detta är ett gästblogginlägg skrivet av vår partner Oculos. Att starta kundklubb kommer med stora möjligheter att lära känna dina kunder och deras behov. Den …

Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.